Gjest Pet Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Sønnen min har smakt KFC for første gang hos en kamerat i dag, og nå trenger jeg oppskrift for det ville han ha mer av! Noen som har?
Arwen Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 KFC er en fastfood kjede som friterer kylling. Den finnes ikke i Norge.
Brunhilde Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har bare spist denne på KFC, men google gjør som regel susen. Kan du ikke kikke litt her og se om du finner noe du kan dra nytte av? Hadde vært gøy å høre hvordan det gikk hvis du prøver!
Gjest Pet Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 (endret) KFC er en fastfood kjede som friterer kylling. Den finnes ikke i Norge. ← Jeg vet jo det da, men sønnen min hadde fått det hjemme hos en kamerat og vil at jeg skal lage det. Det finnes flere oppskrifter på nettet (de bruker en spesiell røre som de dypper kyllingen i før den friteres), men jeg lurte på om noen her har lagd det og har en god oppskrift! Ellers kan jeg selvsagt spørre mora til kameraten, som hadde lagd det. Endret 6. mai 2007 av Pet
Tinker Bell Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Jeg fant en innbakings/friterings oppskrift på en friteringsoljekartong... Men fant denne etter ett raskt google-søk KFC Original Fried ChickenFeatured 1 frying chicken, cut into frying pieces 1 1/2 cups flour 1 Pkt. (dry) Good Seasons Italian Dressing (THE 11 herbs and spices!) 1 Envelope Lipton (or other brand) Tomato Cup of Soup 2 eggs, well beaten 2/3 cup milk Vegetable oil to cover bottom of your skillet; about 1/2 inch deep. | 1. Combine eggs and milk. Set aside. 2. Combine flour with the Italian dressing and soup mix. 3. Dip chicken pieces in milk-egg mixture and roll them in the flour-seasoning mixture. Repeat procedure. 4. Fry pieces over medium heat for 25 to 30 minutes, turning often. 5. Remove from fire. Drain and serve. eller denne INGREDIENTS: * 1 good chicken (Kosher or 'natural' chickens are usually best), cut into serving pieces, or use 8 to 10 leg pieces (drumsticks and thighs), trimmed of excess fat. * 1 tablespoon curry powder * 1/2 teaspoon ground allspice OR fines herbes mix: * 1 tsp chopped tarragon * 1 tsp chopped chervil * 1 tsp chopped chives * 1 tsp chopped parsley * (or any combination of the above, plus whatever else you fancy) PLUS * 1 - 2 cloves garlic, minced * 1 tsp cayenne pepper (more or less to taste) * 1 egg * 1 cup flour * Salt and pepper to taste * Enough oil or lard to fill skillet to a depth of about 1/2" - lard, lard and butter combined or vegetable: Crisco shortening, corn, canola, peanut. Canola or corn oil imparts the least flavor, lard the most. Crisco shortening seems to result in the 'crispest' chicken. Canola is considered the healthiest. søke ord: KFC recipe Endret 6. mai 2007 av Tinker Bell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå