Latee Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Jeg kjøpte med meg five spice powder fordi jeg syntes det luktet så godt i butikken, og nå vet jeg for å være helt ærlig ikke hva jeg skal bruke det til.. Noen tips? :rosasmil:
Amanlis Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Det brukes i wok. Men om det brukes til noe annet vet jeg ikke.
Gjest bada Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Det brukes mye i kinesisk mat, så kanskje du kan finne oppskrifter i kinesiske kokebøker? Jeg har av og til brukt det i marinade til spareribs.
Latee Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2007 Jo har en del kinesiske kokebøker men det står faktisk ikke som ingridiens i noen av dem.. Kanskje jeg må google litt..
Lillepuz Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 i vårruller, stek litt kjøttdeig og ha krydderet i.
Gjest itla Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Jeg bruker chinese 5-spice først og fremst til stekt ris og stekte nudler. Sjelden jeg har det i wok, men kan bruke det hvis jeg hurtig-marinerer kjøtt før jeg slenger det i woken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå