Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15 år, og har tenkt å slanke meg litt og komme i bedre form. Puppene (og armene forsåvidt) er den plassen på kroppen hvor jeg har minst fett, tror dere allikevel at fettet først vil gå bort derifra? Er 75a.

Videoannonse
Annonse
Gjest bada
Skrevet

Det er umulig å si. Uansett, siden du er 15 år er det veldig sannsynlig at puppene dine vil vokse mer etter hvert. Så om du skulle miste litt fett der nå, trenger det ikke å ha noe å si på sikt.

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Man kan ikke punktslanke en kropp, så skal du gå ned i vekt vil du miste kilo fra hele kroppen. Slik er et bare. Når det er sagt så er det steder på kroppen man legger på seg raskere enn andre, og disse stedene vil normalt sett også være de stedene fettet forsvinner fra først.

Men husk nå at du er 15 år og kroppen din er fremdeles i utvikling. At du vil trene og komme i form er flott, men jeg synes du alt for ung til å begynne å telle kalorier. Et sunt og normalt kosthold, samt trening er stort sett det eneste som skal til uansett hvor gammel man er :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg er 15 år, og har tenkt å slanke meg litt og komme i bedre form. Puppene (og armene forsåvidt) er den plassen på kroppen hvor jeg har minst fett, tror dere allikevel at fettet først vil gå bort derifra? Er 75a.

Ikke regn med at kroppen sparer på fettet i puppene, nei ;) Du vet ikke før du har prøvd. Ellers er det oftest unødvendig og hverken lurt eller sunt å slanke seg i din alder, tren gjerne litt for å bli sprek og sterk, men spis normalt sunt med litt godt innimellom. Kroppen finner vekten sin av seg selv etterhvert, og da er det ikke bra å forstyrre forbrenningen sin eller pådra seg spiseforstyrrelser og vanskelig forhold til kropp og mat i mellomtiden.

Skrevet

Puppene kan nok ogå forsvinne ja.

Kos deg med treningen du, og ikke tenk så mye på slanking.. det vil ofte komme som ett resultat av treningen uansett hvorfor du trener. Viktig å spise nok når man trener.

Tren heller ikke for hardt. Kroppen din er fortsatt under utvikling noen år til, og bør ikke kjøres for hardt før den er ferdig utviklet. Særlig hard styrketrening bør du holde deg unna.

Skrevet

Takk for svar.

Grunnet til at jeg vil slanke meg/holde meg i form er fordi hvis man deler midjemålet på hoftemålet og svaret blir over 0,8 bør man være obs. Man trenger ikke å være tykk, men det kan være 'farlig' for det om.

Når jeg delte ble svaret akkurat 0,8, så ;)

Skrevet
Takk for svar.

Grunnet til at jeg vil slanke meg/holde meg i form er fordi hvis man deler midjemålet på hoftemålet og svaret blir over 0,8 bør man være obs. Man trenger ikke å være tykk, men det kan være 'farlig' for det om.

Det farlige fettet legger seg gjerne rundt midjen.. Dette kan også skje på tynne mennesker, selv de som trener. Er det dette de mener med "farlig" (at det tallet er en ledesnor på en måte), så er det sunt kosthold som er det viktigste.

Bli med på "10 treninger i mai tråden da" ;)

Gjest blåkopi
Skrevet
Takk for svar.

hei! jeg vet naturlig nok ikke hva slags kroppsform du har, men dersom du ikke har fått runde hofter ennå, stemmer ikke denne utregningen for deg...

Skrevet

Jeg har veldig smal midje (64cm) og veldig brede hofter i forhold (83cm)

Gjest bada
Skrevet

Disse to tingene motsier hverandre. :)

Dessuten, tallet 0,8 gjelder for voksne kvinner som er ferdig utvokst og utviklet. Jeg er sikker på at småjenter på f.eks. 8-10 år og som er tynne som en strek ofte har et forholdstall på over 1. Derfor synes jeg du skal ta det helt med ro. Det at du ar et midjemål på 64 cm viser for øvrig at du er veldig slank. :)

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Da skjønner jeg ikke hvorfor du synes du er for stor. De gangene jeg er godt trent (nå har tidsklemma tatt meg desverre :forvirret: ) ligger jeg på et midjemål på ca 60 og 87-89 rundt hoftene. Og da snakker vi en godt trent og slank kropp fordelt på 163 cm. Synes disse kalkultorene og beregningsmetodene som dette burde vært forbudt. Glem ikke at de ikke tar noen form for hensyn til kroppsbygningen din, og det som kan være normalt for DIN kropp er ikke nødvendigvis det som står i boka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...