Betsy Skrevet 3. juni 2007 #41 Skrevet 3. juni 2007 Utrolig hvor underholdende og morsom en tråd om SNEGLER kan være! Jeg har ikke hage engang, men sitter og leser om deres sneglebesvær med stor fornøyelse. Har forresten hørt at dersom man skal være litt grei mot sneglene og gi dem en verdig og behagelig (?) død, så skal man stappe dem i en pose og putte posen i fryseren. Da faller visst sneglene i koma og dør mens de sover søtt...
Pail Skrevet 3. juni 2007 #42 Skrevet 3. juni 2007 hmmm.. det ligger bare gjen en slimklump der hvor sneglen ble angrepet... :klø: Går de i oppløsning eller?
Gjest Lea Skrevet 3. juni 2007 #43 Skrevet 3. juni 2007 Ja, de går i oppløsning av saltet. Blir en del slimklumper, men de tørker ut eller kan spyles bort med hageslange.
Pail Skrevet 3. juni 2007 #44 Skrevet 3. juni 2007 Trenger ikke det. en ligger i molden så da kan jeg bare vanne den ned... Av jord er du kommet..av jord skal du bli.. av jord skal du atter komme.. Dette var jo rett og slett barbarisk morro.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #45 Skrevet 7. juni 2007 Her var det mange slitsomme og forholdsvis barbariske tips Helt enkelt og greit: Kjøp Ferramol og følg bruksanvisninga. Det er ikke farlig for katter og bikkjer og skjærer og mus og unger og alt annet, det løser seg ikke opp i første regnskyll, men brytes sakte ned og skader ikke plantene (som salt vil gjøre). Det koster noen kroner, ja, men det gjør jaggu øl også hvis man skal spandere en sixpack på sneglene i uka. I tillegg må man da fjerne udyra. Det slipper man med Ferramol, sneglene gjemmer seg og dør.
hjertesukka Skrevet 7. juni 2007 #46 Skrevet 7. juni 2007 Jepp....har kjøpt Ferramol og hagen min ser ut som noen har strødd konfetti der nå, men som det hjelper!!! Har såvidt sett snurten av en snegl de siste dagene....... Også betryggende å vite at ingen andre dyr skades av dette, jeg håper ikke fuglene forsyner seg av det, for det var jo ikke meningen. Er du helt sikker på dette, gjest? Det står ikke noe om det på pakken.
Mini_me Skrevet 7. juni 2007 #47 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har en snegle-pølseklype, en bøtte med salmiakk eller klorin.... Det blir en ekkel smørje, men så er jo oppspiste blomster verre.... Dersom en plukker jevnlig holder en det under rimelig kontroll
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2007 #48 Skrevet 9. juni 2007 Vet av noen som går rundt og plukker snegler med en lang klype, og putter dem i en bøtte med klorin og masse salt. Det gjør visst susen!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2007 #49 Skrevet 9. juni 2007 Har forresten hørt at dersom man skal være litt grei mot sneglene og gi dem en verdig og behagelig (?) død, så skal man stappe dem i en pose og putte posen i fryseren. Da faller visst sneglene i koma og dør mens de sover søtt... Det høres mye mer humant ut enn å ta knekken på dem med salt og klorin, spør du meg! Men hvem vil ha de i fryseren sin? Heldigvis har ikke jeg heller hage...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå