hjertesukka Skrevet 23. mai 2007 #21 Skrevet 23. mai 2007 ... Og noen snegler blir dessverre ikke så fulle av øl at de drukner...noen kryper fin opp av boksen igjen. Jepp!....den typen snegl har lagt sin elsk på min hage. Og jeg som spanderte Heineken-øl og allting. Lusker rundt med klype heretter. Vil vente lengst mulig før jeg går til mer drastiske tiltak, som å kjøpe sneglekverk. Kanskje prøve isboks med frukt, salt og lokk........
hjertesukka Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 - Jeg måtte nok krype til korset og kjøpe sneglekverk........ser ut som det funker, ja, har knapt sett en snegl de siste dagene.
Imax Skrevet 31. mai 2007 #23 Skrevet 31. mai 2007 Er nyinnflyttet i hus, og plutselig har snegle-helvetet dukket opp for min del også. ÆSJ! Hadde ikke sånt på balkonggresset i leiligheten min! Og for å være helt ærlig, liker jeg ikke tanken på kokedøden, men jeg spiser jo reker, så forskjellen er jo ikke så stor? Uff, man kan vel ikke være dyrevenn med sånne ekle kryp i nærheten heller. ARGH!
Gjest Leiababe Skrevet 31. mai 2007 #24 Skrevet 31. mai 2007 Her er det ølfeller for alle penga. Funker:) I tillegg går jeg noen runder i hagen så og si hver dag med pølseklypa mi. Rett opp i saltet med de :evil:
Gjest Leiababe Skrevet 31. mai 2007 #25 Skrevet 31. mai 2007 Og bare så det er sagt, jeg har en egen klype kun til dette formålet
Gjest Lea Skrevet 1. juni 2007 #26 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har brukt noen kilo med salt som jeg har tatt direkte opp på sneglene. Heller en liten "haug" på de sneglene jeg ser og de går i oppløsnin med det samme. Men jeg ser jo ikke alle.. Får vel kanskje investere i litt øl eller noe annet etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2007 #27 Skrevet 1. juni 2007 Og bare så det er sagt, jeg har en egen klype kun til dette formålet Snegle i lompe med ketchup og sennep?
Gjest Lea Skrevet 2. juni 2007 #28 Skrevet 2. juni 2007 Jeg TOK på en snegle. Æsj! Den hadde faktisk bestemt seg for å krype opp på gressklipperen og gjemme seg like over knappen jeg skulle trykke på. Nå er det krig!
Kosemose Skrevet 2. juni 2007 #29 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har heldigvis ikke så mange snegler, men de jeg finner heller jeg vann på så de trekker seg inn i skallet sitt. Så slipper jeg skallet (med sneglen inni) oppi en bolle med saltvann. Så det var noen her som deler de i to. Jeg har hørt at det må man ikke gjøre, for da får man to snegler. Stemmer dette?
Gjest Lea Skrevet 2. juni 2007 #30 Skrevet 2. juni 2007 Disse sneglene har vel ikke hus/skall tror jeg. Lange, stygge, brune greier Tror ikke at det blir flere snegler om man deler dem i to, men marker fungerer vel sånn.
Cata Skrevet 2. juni 2007 #31 Skrevet 2. juni 2007 Her var det mange barbariske forslag. Staaaaaakar sneglene . (Men jeg innrømmer glatt at jeg neppe ville ledd så høyt hvis det ikke var for at jeg kun har veranda.) *følge med på den store sneglekrigen*
Mie Skrevet 2. juni 2007 #32 Skrevet 2. juni 2007 Jeg legger dem i en tom melkekartong med grovsalt i bunnen, så fyller jeg på med snegler og salt lagvis. Rene snegle-lasagnen. Plukker brune & andre potensielle eklinger, men lar alltid de sorte være i fred. Føler egentlig at jeg bare tar toppen av et isfjell, for hvis jeg saumfarer hagen etter å allerede ha saumfart den en gang, så finner jeg garantert flere, hvor mange jeg finner er egentlig bare et spørsmål om hvor lenge jeg gidder å lete. Ikke har vi særlig mye snegl heller, det forstår jeg jo når jeg prater med dem som virkelig har mye. Tror jeg var for sen med å starte plukking i år, for jeg finner mange små brune - det betyr vel at de har rukket å formere seg og at jeg har tusenvis av små sneglebabyer i bed og på plen.
Brunhilde Skrevet 2. juni 2007 #33 Skrevet 2. juni 2007 Så det var noen her som deler de i to. Jeg har hørt at det må man ikke gjøre, for da får man to snegler. Stemmer dette? Nei, det stemmer ikke. Når man klipper de i to dør de, helt uten å bli dobbelt så mange.
Gjest Lea Skrevet 2. juni 2007 #34 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har vært en tur ute i hagen og saltet 22 snegler(!!) og vi har ikke verdens største hage akkurat. De er over alt: på plenen, på muren, under krukker, på terrassen og i bedet. En lett blanding av store og små krek.
pusla Skrevet 2. juni 2007 #35 Skrevet 2. juni 2007 Vræl, nå ble jeg redd. Er første sommer i hus med hage, og har vel fortrengt alt jeg har hørt om snegle. Har bare sett en, men nå ble jeg redd og overbevist om at vi sikkert har hundrevis rundt her
Brunhilde Skrevet 3. juni 2007 #36 Skrevet 3. juni 2007 Du har sikkert hundrevis rundt, men de er jo ikke farlige for deg, bare for plantene. Jeg har "ny" hage i år, og den er ikke gjort noe med på 5 år, så jeg har nesten ingen blomster, men de få som er her blir spist på allikevel... Eneste måte er å plukke, plukke og plukke, men jeg tror sneglekrigen er en krig vi ikke kan vinne. Det sies forresten av moskusender spiser sneglene, men med hund og katt så trenger jeg kanskje ikke flere husdyr.
Mie Skrevet 3. juni 2007 #37 Skrevet 3. juni 2007 Moskusender driter. Jeg vet sannelig ikke hva som er verst å ha i plenen jeg; snegler eller andedrit. Vi får satse på at det kommer et skikkelig effektivt middel om ikke så lenge, og til den tid får vi plukke så mye vi gidder.
Gjest Gjest_lilletrille_* Skrevet 3. juni 2007 #38 Skrevet 3. juni 2007 Jeg tror Bogrønt eller en av de store hagekjedene har utviklet en spesiell gjødsel for å¨ta disse beistene. Den skal visst funke og, men vil jo lukte litt vondt i hagen en liten periode da.. men verdt forsøket.
Pail Skrevet 3. juni 2007 #39 Skrevet 3. juni 2007 Jeg tror Bogrønt eller en av de store hagekjedene har utviklet en spesiell gjødsel for å¨ta disse beistene. Den skal visst funke og, men vil jo lukte litt vondt i hagen en liten periode da.. men verdt forsøket. Har akkurat vert ute og saltet ned en snegle. Til opplysning *ut og studere prosessen*
Gjest Lea Skrevet 3. juni 2007 #40 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har lagt salt på alle murer og langs bedet i kveld. I samme slengen saltet jeg minst 30 krek rundt omkring. Skal ta en runde til nå, slik at jeg har gjort mitt for å fjerne dem i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå