Gjest TS Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 En sier at en bør kunne "utfordre hverandre" i et forhold. Hva legger du i det? Hva gjør du for å utfordre den andre parten, og hvordan blir du utfordret?
Focus Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Jeg ønsker å leve i et forhold hvor enn utfordrer hverandre. Med det mener jeg at vi kan utfordre hverandre ved å gjøre nye ting, ting som den andre ikke har gjort før eller turt å gjøre før, men som den andre har gjort. F.eks. bare noe så banalt som å feriere på nye måter som den andre ikke er vandt til, lage nye matretter fordi enn har hatt en intern spøk om noe og vil bevise for den andre at enn kan klare det, "pushe" hverandre på en positiv måte, ja rett og slett bare gjøre nye ting som enn aldri har gjort før, gjøre det fordi den andre ønsker det og fordi man har lyst til å gjøre det. ...var visst ikke så lett å forklare dette her allikevel..
MissJenny Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 jeg ser også på det som å ville bli et bedre menneske på grunn av feil hos en selv om den andre. at man reflekterer litt over problemene i ettertid og lærer av feil. Når jeg finner den rette, så handler det mye om hva jeg kan gjøre for å rberike livet hans, og hva han kan berike mitt med. Jeg vil bli bedre og det kan være en utfordring! men også i tillegg lære nye ting, og prøve nye ting. sammen er ikke alt like skummelt
Gjest Gjest 1 Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 En sier at en bør kunne "utfordre hverandre" i et forhold. Hva legger du i det? Hva gjør du for å utfordre den andre parten, og hvordan blir du utfordret? ← Godt spørsmål...jeg lurer på det samme.
dront Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 jeg ser også på det som å ville bli et bedre menneske på grunn av feil hos en selv om den andre. at man reflekterer litt over problemene i ettertid og lærer av feil. Når jeg finner den rette, så handler det mye om hva jeg kan gjøre for å rberike livet hans, og hva han kan berike mitt med. Jeg vil bli bedre og det kan være en utfordring! men også i tillegg lære nye ting, og prøve nye ting. sammen er ikke alt like skummelt ← Enig i det. På det området føler jeg at forholdet jeg er i gir meg mye - kanskje fordi det er rom til å gjøre feil innimellom. Begge er ganske flinke til å reflektere over og lære av feilene, og til å tilgi (er ikke helt forferdelige feil, da..). Jeg føler at jeg har lært mye om meg selv ved å være i et slikt langt forhold, og jeg merker at begge har vokst.. Når det gjelder andre ting, som å lære, oppleve osv tror jeg ikke vi er like flinke - vi har litt hver våre interesser og "greier".
Gjest Elastica Skrevet 7. mai 2007 #6 Skrevet 7. mai 2007 Mannen min presser meg til utfordre meg selv. Hvis det har vært ting jeg har vært redd for eller ikke har likt å gjøre, enten bagateller som å gå tur alene i mørket eller større ting som å snakke i forsamlinger, har han alltid fått meg til å ta tak i og trosse frykten. Det er en fin måte å utfordre hverandre på. Jeg har sett mange eksempler på at man ikke tar tak i dette, og dermed ikke utvikler seg.
Gjest Gjest_lillemegbare_* Skrevet 7. mai 2007 #7 Skrevet 7. mai 2007 Jeg tenker litt annerledes. I et forhold vil jeg også bli utfordret, men jeg har egentli aldri sett på det slik som dere beskriver. Når jeg sier utfordret, så mener jeg at kjæresten min må kunne tøyse med meg, spøke internt, han må kunne tørre å være litt småfrekk mot meg, uten at dette på noen helst skal være sårende. Han må også kunne utfordre meg i samtaler, slik at jeg kan få brukt mine små grå litt. Det er egentlig utrolig vanskelig å forklare, men jeg vil ha en gutt som rett og slett kan utfordre meg litt i det daglige liv, slik at jeg må bruke hodet litt. Må ikke sees i den sammenheng at jeg trenger en som sitter og er spydig mot meg å kommenterer alle feilene jeg gjør. Bare en som rett og slett er litt "kjapp" i hodet
gompen Skrevet 7. mai 2007 #8 Skrevet 7. mai 2007 nja...må vel bli å utfordre hverandre til en omgang brettspill eller håndbak det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå