Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

V

Endret av Kosemose
Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Jeg kjøpte nettopp en fra Miele, som også har utsatt start. Dette bruker jeg kjempe mye, og den forrige vaskemaskinen hadde også det.

Det er veldig greit å kunne sette igang en maskin i fem-tiden om morgenen, og stå opp til ferdig vasket tøy. Når det gjelder valg av merke, er jeg av den oppfatning at man får det man betaler for, også for vaskemaskiner. Her går det i gjennomsnitt to maskiner per dag, så kvaliteten må være bra.

Skrevet (endret)

Miele-maskinen min er det mest pålitelige apparatet jeg noen gang har eid. Og her i huset får vaskemaskinen virkelig kjørt seg.

Endret av Plym
Skrevet

Vil anbefale å kjøpe en vaskemaskin som måler smussinnholdet i vannet, da sparer du i allefall strøm. Her går det 2-3 maskiner daglig, og det er merkbart på strømforbruket.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vår neste blir definitivt en AEG. Er kjempefornøyd med tørketrommelen vi har fra dette merket, og både søsteren min og svigermor har AEG. De er begge veldig fornøyd.

Gjest Asti
Skrevet (endret)

😉

Endret av Asti
Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Vår neste blir definitivt en AEG. Er kjempefornøyd med tørketrommelen vi har fra dette merket, og både søsteren min og svigermor har AEG. De er begge veldig fornøyd.

Jeg hadde AEG før, men ble anbefalt å ikke kjøpe det igjen. I butikken sa de at AEG hadde skiftet produsentsted, og blitt merkbart dårligere på kvalitet, mens prisen var den samme. Han hadde ikke Miele heller, så det var ikke det at han ville selge meg et dyrere merke istedet (han visste jeg ville ha Miele..)

Men jeg har også AEG tørketrommel, og den er jeg kjempefornøyd med.

Endret av Elastica
Skrevet

Jeg ville valgt Miele, selv om de er litt dyre. Vi har en vi kjøpte brukt - den er sikkert godt over ti år gammel, og er 100% til å stole på. Nyere maskiner er jo mer energibesparende enn vår, da. Har også god erfaring med Miele i fellesvaskerier o.l.

Skrevet

Har hatt AEG i "alle år", og er godt tilfreds med den. Har nå min andre (2-3 år gammel), den første jobbet trofast i over 20 år (noen "slitedeler" måtte riktignok skiftes)...

Gjest baby-E
Skrevet

Ville absolutt valgt en Miele. De er selvfølgelig noe dyrere enn andre maskiner, men man betaler for kvalitet.

Andre maskiner varer kortere. Miele har en garanti på hvertfall ti år tror jeg det var.

Det er modell (husker ikke helt hvilken) som måler hvor mye klær som har blitt lagt i, og som ut i fra dette bestemmer hvor mye vann den skal bruke. Den tar opp til 6 kg, og bl.annet skånetrommel. De har også slik tidsinstilling, som gjør at du kan stille når du vil at maskinen skal starte (innenfor 24 timer tror jeg).

Skal kjøpe ny til sommeren, og er ikke i tvil om hvilken jeg skal ha.

Gjest -eline-
Skrevet
Ville absolutt valgt en Miele. De er selvfølgelig noe dyrere enn andre maskiner, men man betaler for kvalitet.

Andre maskiner varer kortere. Miele har en garanti på hvertfall ti år tror jeg det var.

Jeg trodde at de hadde 5 år (det var det de hadde da jeg solgte hvitevarer), men på websiden deres står det overraskende nok kun to år... Ser ut til at de har gått ned til det samme som resten (som i og for seg ikke betyr så mye siden vi i Norge har 5 års reklamasjonsrett...)

Det er modell (husker ikke helt hvilken) som måler hvor mye klær som har blitt lagt i, og som ut i fra dette bestemmer hvor mye vann den skal bruke. Den tar opp til 6 kg, og bl.annet skånetrommel. De har også slik tidsinstilling, som gjør at du kan stille når du vil at maskinen skal starte (innenfor 24 timer tror jeg).

Skal kjøpe ny til sommeren, og er ikke i tvil om hvilken jeg skal ha.

De aller fleste elektroniske maskiner veier klærne som blir lagt i og bestemmer vannmengde utifra dette (selvsagt forskjell i hvor bra elektronikk, men feks har AEG og Miele samme elektronikken). Tidsinnstilling har også flere maskiner (ikke de aller rimeligste), mens skånetrommelen er paterntert Miele (den har kun toppmodellene).

Vi har nå en rimelig AEG, er kjempefornøyd med maskina (samboeren min har hatt den i to år), men den kunne godt vært litt større (er kun 5 kg), og hadde vi kjøpt ny maskin i dag så hadde det nok blitt Miele (valgte AEG-maskina pga pris...+ at AEG leverer gode maskiner til en rimeligere penge), de solide og varer leeenge. :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...