Gjest Catwoman Skrevet 6. mai 2007 #1 Skrevet 6. mai 2007 Har hørt at han er litt sånn Irving-aktig. Så når jeg elsker Irving sine bøker er det da sannsynlig at jeg vil like han og? Vet jeg har lest en bok av ham - et godt menneske - for mange år siden, men husker ikke så mye av den boka, så det betyr vel at den ikke gjorde spesielt inntrykk.
Arwen Skrevet 6. mai 2007 #2 Skrevet 6. mai 2007 Jeg liker Nick Hornby kjempegodt (High fidelity er veldig bra, filmen var litt skuffende når man hadde lest boka) Jeg har ikke lest Irwing, så aner ikke om de skriver likt.
kycchi Skrevet 6. mai 2007 #3 Skrevet 6. mai 2007 Nick Hornby er genial. Han er morrsom uten å gjøre boken for "tullete", bra egenskap. Leste "About a Boy" etter jeg så filmen og syntes den var veldig bra. "High Fidelity" er også sykt bra. Tror du vil like Nick Hornby, og du kan jo alltids låne en bok av ham på biblioteket og prøve. :>
Gjest Tangerine Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har ikke lest noe av Nick Hornby, men jeg har A Long Way Down. Har bare ikke rukket å lese den enda. Har hørt at den er veldig bra da
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Nick Hornby har skrevet en del veldig gode bøker, som Fever Pitch, High Fidelity og About a Boy. Jeg synes imidlertid ikke at hans par siste er like gode. How to be good var helt ok, mens A Long Way Down begynte veldig lovende, men ble helst slitsom etter hvert.
Merneith Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Tja, jeg synes ikke de er så veldig like akkurat. Irving er litt mer intrikat, Hornby mye mer lettlest. Men til Hornbys forsvar, så er nok How to be good hans dårligste bok. About a Boy er bra, og High Fidelity. Så jeg er vel enig i at han var bedre før..
Plym Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Synes ikke Hornby og Irving har noe som helst til felles. Men jeg liker forsåvidt begge to. Alt til sin tid
Ninen Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Mitt inntrykk av Hornby er at han er bedre på å skrive begynnelsen av bøkene enn slutten. Jeg har lest flere av bøkene hans og har likt første halvdel kjempegodt, men synes ikke siste del har vært spesielt bra. Synes det virker som han sliter med å få samlet alle trådene han legger ut, kanskje spesielt i "Et godt menneske".
nostalgia Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Jeg liker veldig godt Nick Hornby, men jeg vet ikke om jeg akkurat vil sammenligne ham med Irving. Det har i alle fall aldri slått meg, og jeg er veldig glad i begge. Ser vi har delte meninger her. "Et godt menneske" er min favoritt, mens "A Long Way Down" var en stor skuffelse.
Merneith Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Mitt inntrykk av Hornby er at han er bedre på å skrive begynnelsen av bøkene enn slutten. Jeg har lest flere av bøkene hans og har likt første halvdel kjempegodt, men synes ikke siste del har vært spesielt bra. Synes det virker som han sliter med å få samlet alle trådene han legger ut, kanskje spesielt i "Et godt menneske". ← Jeg er helt enig med deg. Mange av de siste bøkene hans har vært veldig gode i begynnelsen, men så dabbet av. Slutten på Et godt menneske var bare irriterende.. Det beste jeg har lest av Hornby var et lite essay i Speaking with the Angels.
Gjest Deception Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Synes ikke Hornby og Irving har noe som helst til felles. Men jeg liker forsåvidt begge to. Alt til sin tid ← Enig i det du skriver. Irving er bedre på å bygge opp komplekse plot og karakterer, mens Hornbys styrke mer er humoren i det hele.
Tabris Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har lest A Long Way Down og Good Person - utrolig morsomme bøker! Jeg kan kanskje se en svak sammenligning med Irving, men synes likevel de blir ganske forskjellige, bla. også fordi Irving skriver mye lengre bøker enn Hornby.
TheHairyToothfairy Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Ser ikke helt likheten, bortsett fra at begge er flinke til å bruke beskrivende setninger. Og at begge er sjeniale. High Fidelity er utrolig enkelt bygget, og samtidig utrolig genial.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå