Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere man vet det når man har truffet den rette..? At det er noe man bare føler på seg.. Eller kan en ikke vite det før en har kjent hverandre over lengre tid?

Har lest i andre innlegg her på KG at folk bare vet det når de har truffet den rette.. Følte selv at han jeg er sammen med var rett for meg etter ganske kort tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har trodd jeg har møtt den rette flere ganger, men det har vist seg å være totalt skivebom. Vet ikke om min nåværende er "den rette", men vi har det veldig hyggelig sammen, har lik humor og bra sex og det holder for meg.

Gjest Robin Hood
Skrevet

for meg virker det som vær gang man blir forelsket så er det den rette.

Jeg tror ikke noe på at det er en person som man er ment og være sammen med. Jeg kan tro at det er personer som lever sammen helle livet. Men jeg tror det er mer tilfeldigheter en at de er ment for hverandre

Skrevet
Jeg har trodd jeg har møtt den rette flere ganger, men det har vist seg å være totalt skivebom. Vet ikke om min nåværende er "den rette", men vi har det veldig hyggelig sammen, har lik humor og bra sex og det holder for meg.

:ler: Ganske treffende beskrevet!

Gjest Jytte
Skrevet

Veldig bra og sant.

Jeg har hatt det akkurat likt. Har trodd det var den rette - men så har det ikke holdt ... noen ganger min feil, andre ganger hans .. Men det er bare tilfeldigheter som gjør at jeg ikke er gift med en av dem istedet for mannen jeg er gift med idag.

Skrevet

Jeg visste det når jeg traff han. Men tidligere kjæresten har jeg vært usikker på om var den rette, og det viste seg jo at det ikke var det.

Skrevet

Jeg tror ikke det finnes én "den rette" for folk. Jeg tror man kan passe sammen med mange forskjellige mennesker, at det ofte er tilfeldigheter som avgjør hvem han havner sammen med og at et godt og varig forhold handler om mye mer enn en følelse av at vedkommende er "den rette".

Skrevet

Det verste må være å tro at man har møtt den rette, for det er da man gjerne tar steget videre og setter seg inn i en håpløs situasjon som ikke alltid er reversibel. Skumle greier!

Skrevet
Det verste må være å tro at man har møtt den rette, for det er da man gjerne tar steget videre og setter seg inn i en håpløs situasjon som ikke alltid er reversibel. Skumle greier!

:klø: Det var verken irreversibelt, håpløst eller skummelt for min del. Når et forhold ikke er liv laga, går man ut av det, selv om det selvsagt kan gjøre vondt.

Skrevet
:klø: Det var verken irreversibelt, håpløst eller skummelt for min del. Når et forhold ikke er liv laga, går man ut av det, selv om det selvsagt kan gjøre vondt.

Joda, men det er mange som setter seg inn i situasjoner de angrer på, fordi de trodde de hadde funnet den rette, og det er jo litt trist.

Skrevet
Joda, men det er mange som setter seg inn i situasjoner de angrer på, fordi de trodde de hadde funnet den rette, og det er jo litt trist.

Det er sant, men irreversibelt er det vel sjelden.

Gjest Matsui
Skrevet (endret)

Forestillingen om "den rette" er i det minste en hyggelig tanke, da. Selv om jeg nå vet bedre, så har jeg latt meg forføre av denne obskure og totalt irrasjonelle idéen jeg også. Skal nok litt mer overbevisning til neste gang, tror jeg.

Forelskelse, fornektelse og galskap kan man jo uansett ikke skille fra hverandre. Jeg antar at man like godt kan plante seg godt ned i bøttesetet, feste sikkerhetsbeltet, klynge seg fast etter neglene og håpe på det beste. At turen eventuelt ender på taket ute i periferien et sted er muligens en sjanse man bare må ta.

Endret av Matsui
Skrevet

Jeg tror den rette kan være så mangt, om man bare er villig til å jobbe.Jeg og min kjære , nå også samboer, har en lang og brokete fortid. Mye av og på, mye tvil, men også mye godt. Og vi valgte å satse, og vi jobbet. Vi snakket, gråt, kranglet og elsket. Den eneste rette? Neppe. Men det vi etterhvert har fått til er veldig rett for oss begge.

Skrevet (endret)
Forestillingen om "den rette" er i det minste en hyggelig tanke, da. Selv om jeg nå vet bedre, så har jeg latt meg forføre av denne obskure og totalt irrasjonelle idéen jeg også. Skal nok litt mer overbevisning til neste gang, tror jeg.

Forelskelse, fornektelse og galskap kan man jo uansett ikke skille fra hverandre. Jeg antar at man like godt kan plante seg godt ned i bøttesetet, feste sikkerhetsbeltet, klynge seg fast etter neglene og håpe på det beste. At turen eventuelt ender på taket ute i periferien et sted er muligens en sjanse man bare må ta.

Dette var utrolig bra sagt!

Endret av Vårin
Gjest ~Alwa~
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes én "den rette" for folk. Jeg tror man kan passe sammen med mange forskjellige mennesker, at det ofte er tilfeldigheter som avgjør hvem han havner sammen med og at et godt og varig forhold handler om mye mer enn en følelse av at vedkommende er "den rette".

Føyer meg etter Pet og Arkana. Men som Matsui sier, en hyggelig tanke er det jo ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok mange ulike oppfatninger og erfaringer her! Jeg for min del tror nok det kan være mange "rette", finns det bare èn skal du jammen ha flaks om du treffer på han/ henne :forvirret: ! Jeg har fra første dag følt at min samboer er rett for meg, men om han hadde fridd etter to mnd hadde jeg nok hatt problemer med å ta han på alvor :forvirret: , uansett hvor sikker jeg måtte føle meg! En annen sak er, at helt sikker kan man vel aldri være, man må vel kanskje bare tørre å stole på seg selv og egne følelser (og partneren) og la det stå til? Så kjenner man underveis hvor rett det er....

Skrevet

Men skal man da gå rundt å tro at man aldri har møtt den riktige?

Uansett?

SKulle jeg tenkt sånn så tror jeg at ikke hadde vært lykkelig i dette forholdet. Eller noen forhold.

Nei jeg er gla jeg har møtt den rette ;)

Gjest Gjest 1
Skrevet
Tror dere man vet det når man har truffet den rette..? At det er noe man bare føler på seg.. Eller kan en ikke vite det før en har kjent hverandre over lengre tid?

Har lest i andre innlegg her på KG at folk bare vet det når de har truffet den rette.. Følte selv at han jeg er sammen med var rett for meg etter ganske kort tid.

De to tingene behøver ikke å være motsetninger: man kan bare føle det på seg når man har kjent hverandre over en tid. Noen faller pladask med en gang, mens andre er mer skeptiske og beveger seg sakte inn mot kjernen (eventuelt for å finne ut av om det er noen kjerne).

Uansett metode skulle jeg håpe at de fleste bare vet det etterhvert. Hvis man ikke vet det eller kan kjenne noe på seg, da har man kanskje ikke helt styring på ting?

Gjest Matsui
Skrevet

Det er mulig at hva man legger i ordene "den rette" forandres og modereres litt over tid. Når man er nyforelsket så ser man stort sett kun de positive sidene ved en person. Du lar deg sjarmere og fascinere av alt denne personen sier og gjør, og det at han eller hun er skjebnebestemt for deg er nesten som hugget i stein. Dette ligger rett og slett i forelskelsens natur. Den er skjør, blendende, svikefull og det komplette vanvidd, men akk så deilig ;)

Etter litt mer tid sammen, og når de kraftigste følelsene og hormonene har rast fra seg, så tror jeg at "den rette" blir mer et spørsmål om hvor kompatible man er som personer, og da denne gangen på både godt og ondt. Det er vel på dette punktet man finner ut om hvorvidt forelskelsen har spilt deg et puss eller ikke. Gjensidig tilpasning, kommunikasjon og det å finne en felles plattform i samlivet blir nå langt viktigere. Når man kan fortsette å respektere hverandre, tro på hverandre, støtte hverandre og kan dele alle gleder og sorger i livet, selv etter at begge parter har eksponert sine verste sider, ja da gir man etter min mening ordene "den rette" et langt mer meningsfullt innhold.

Når du beviselig, og etter nok tid sammen, kan si at du har funnet din beste venn og partner i livet, som også er din elsker, så skal jeg også være tilbøyelig til å tro deg når du sier at du har funnet "den rette". Eller som jeg sannsynligvis vil se det; i hvertfall "den retteste" du fant.

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg har møtt den rette. Han er rett for meg, og har vært det i snart tjue år. Ikke problemfrie, det har ikke noe med det å gjøre.

Jeg kan ikke forklare det på noen måte, men er veldig glad jeg har det sånn. Håper vi fortsetter å være glad i hverandre til vi dør, men vi har ikke noe mer garanti enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...