DaYdReAm Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 at jeg i år 2010 (hørtes lenge ut til...) så skal jeg søke på sexologi studiet på høgskolen i agder. gleder meg sinnsykt mye! leser så å si alt av sexartikler på nettet og i blader, driver litt "selvstudium";)jeg er veldig interesert i emnet!tenk så gøy å kunne få jobbe med min store lidenskap! begynner på 3 å siste året sosiologi nå til høsten. ha en fortsatt fin kveld:)
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Bruk hodet, og jeg håper inderlig du leser mer variert kost enn artiklene på EG og erotikknett (har du linker til gode artiker/bøker? ) Lykke til
DaYdReAm Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2007 hehe jeg leser variert ja. driver å skriver bacheloroppgave om medias sexualisering og dens påvirkning på ungdom. sosiologen willy pedersen har skrevet en god bok som heter "nye seksualiteter". denne boken går ikke på tips og triks, men mer historikk, feks om sexforskeren Kinsey, og så tar boken opp temaer om forskjellige typer sex, hvor vanlig de forskjellige typene egentig er, samt intervjuer med tilfeldige personer. jeg personlig synes denne er veldig interessan:) ellers er de fleste sexrelaterte bøkene de har på bokhandler gode tror jeg. sexologen gro isachsen har skrevet endel bøker, og den amerikanske sexologen tracy cox (som det er reklame for her på kg)er også en av de kjente:)
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2007 #4 Skrevet 6. mai 2007 Tracy Cox har jeg et litt dårlig inntrykk av, synes hun er rimelig overfladisk og lettvindt. Det jeg har lest blir iverfall hakket for stereotypt når det gjelder kjønnsroller (mann = øl og/eller naken dame, han er fornøyd, kvinne = 2 timer med massasje, vin og en god middag for å ha et vagt håp om at hun slipper deg til) Skal sjekke ut “Nye seksualiteter” om jeg får tak i den på biblioteket. Har ikke helt råd og hylleplass til bøker som går utenfor hovedinteressene mine, men det er interessant å se hvilken utvikling som er generelt i samfunnet. Sannsynligvis litt utenfor det som i hovedsak interesserer deg, men har du sett på “Carrie’s story”? Om du interesserer deg for kombinasjonen psykologi og sex så vil jeg absolutt anbefale den. Er skjønnlitterær, men interessant. Lykke til, håper du gjør en god jobb
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Willy Pedersen forsker først og fremst på ungdom, så inofrmantene i boka er stort sett tenåringer, men det er jo her trender innen seksualitet først vises skulle en tro. "Nye seksualiteter" er et forskningsprosjekt som kombinerer kvalitativ og kvantitativ metode, noe som gjør forskningen veldiig leservennlig, men boka synes jeg egentlig ikke var så spennende..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå