Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som er sammen med en eldre mann, hva slags forhold har dere til hans venner? Jeg dater en som er 12 år eldre, og har mye mer til felles med han enn med gutter på min alder. Men jeg føler at hans venner er negative til meg, spesielt de kvinnelige. Spesielt en av dem gjør lite for å skjule hva hun synes om "småjenter" på under 30. Hun bare himler med øynene og rister på hodet nesten uansett hva jeg sier. Hun gjør narr av meg for at jeg er avholds, blant annet. Men hun sier ingenting nedsettende når han er tilstede, og jeg har ikke lyst til å være sladrete om det. Vil jo ikke at han skal miste noe vennskap for min skyld, selv om jeg ikke skjønner hva han ser i henne. Og hun er visstnok lesbisk, så det er ikke at hun er ute etter ham selv :forvirret:

Går det an å være sammen med et menneske og unngå vennene hans? Han kan selvsagt treffe dem så ofte han vil uten å spørre meg. Men MÅ man omgås hverandres venner sammen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Man må ikke ogås kjærestens venner om man ikke kommer overens med dem. Men jeg tror ikke det er alderen i seg selv som gjør det vanskelig mellom deg og vennene hans. Mannen min er 16 år eldre enn meg og de av vennene hans jeg trives best sammen med er eldre enn han. Til gjengjeldt har han en yngre venn jeg ikke kommer overens med. Det har nok mer med personligheter enn alder å gjøre.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Enig med Bellatrix, megger kjenner ingen alder.

Gjest Gjest
Skrevet

Folk blir sånn når de har komplekser, bare unngså de som ikke er noe hyggelige.

Skrevet

Jeg hørte aldri at venner reagerte, men jeg vet at det kom til dels sjokkerte reaksjoner fra hans familie.

Dem om det, vi brydde oss aldri om hva de mente om saken.

Jeg hadde ikke akseptert at hans venner himlet med øynene og snakket nedsettende om meg, og jeg hadde enten sagt klart ifra rett til vedkommende det gjaldt (det er gjerne best å ta det opp med de det gjelder selv), samtidig som jeg nok hadde informert min bedre halvdel om hva slags oppførsel hans venner bedrev bak hans rygg.

Du skal ikke være nødt til å omgås mennesker som ikke vet hva normal folkeskikk er, og du er selvsagt i din fulle rett til å holde deg unna slike venner, men for at din kjære skal forstå hvorfor, bør han få vite grunnen. :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Enig med Bellatrix, megger kjenner ingen alder.

Nei enig. Kommer mer ann på personligheten og ikke alderen!

Skrevet

Be om å få snakke med henne på tomanshånd, og spør om det er et problem.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med de andre her. Det er ikke alderen som har skylden for at hun oppfører seg som hun gjør, men hun selv. Si fra til henne at du ikke finner deg i at hun snakker til deg som hun gjør og at om hun ikke har noe hyggelig å si kan hun heller holde kjeft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...