Donpedro Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Har en del hvitt tøy som har fått gulpeflekker mm. Virker Vanish slik de sier på reklamen? Eller er det bare jug, slik jeg oppfatter det meste av slik som sier at "alt blir helt hvitt", "fjerner alle flekker" osv. Endret 5. mai 2007 av Donpedro
Kayli Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har ikke prøvd Vanish, men kan anbefale Biotex-spray mot flekker. Jeg har den alltid stående på vaskerommet, og den fjerner gulpeflekker, grønske, ketchup og diverse. Cluet er at man må ha på flekkfjerner før man vasker tøyet. Har det vært vasket før man oppdager flekken kan man glemme å få den bort. Det er i alle fall min erfaring.
Trillrund Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Etter at jeg begynte å bruke Oxi vanish i forvask av hundetepper, synes jeg det sitter igjen mindre hundelukt av dem. Jeg bruker også sprayen direkte på flekker, og de går bort.
skrue Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Den har reddet en hvit genser jeg har. Flere maskinvasker og bløtlegging i milo virket ikke. Etter to runder med dette pulveret var genseren ren. Synes det lukter ltt svakt klor av vannet med oppløst pulver. Mulig det bare er meg. Har ikke sjekket innholdsfortegnelsen.
Donpedro Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2007 Hm javel... Har en flekkfjerningsspray som funker bra, men jeg kan liksom ikke spraya alle gulpekluter med den dagen lang, hehe. Så nå ser nesten alle klutene skitne ut, selv om de er nyvaskede. Saken er at jeg har fått ødelagt en dyr morgenkåpe, fordi det kom gulp på begge slagene, uten at jeg så det. Kanskje prøve kloring?
prinsessa Skrevet 7. mai 2007 #9 Skrevet 7. mai 2007 Domestos er faktisk en veldig bra flekkfjerner. Er egentlig til å bruke og vaske toalettet med men kan også brukes til flekkfjerning. Er ganske sterk dog så pass på at den ikke tar fargen. Koster lite gjør den også.
Montezuma Skrevet 9. mai 2007 #10 Skrevet 9. mai 2007 Jeg har oxo god erfaring m bio tex flekkfjerner. Vanish har jeg ikke turt å prøve, for jeg tror bare det er svadareklame. Ingen som har erfart noe annet heller, etter hva jeg har hørt.
skrue Skrevet 13. mai 2007 #11 Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vel, nå har jeg iallefall reddet (delvis) hvit T-skjorte nr. 2 med dette pulvert. Flekk av cola/vodka på en særdeles fremtredene posisjon forsvant ikke etter en maskinvask og to omganger vanlig bio tex a 6 timer. En runde med Vanish i lunket vann i fem minutter fjernet den. Jeg er normalt rimelig skeptisk til reklame som lover gull og grønne skoger, men i dette tilfellet har det fungert etter hensikten for meg iallefall. Tror dette er ganske sterke saker så jeg foretrekker bio tex først og så bruker jeg vanish som siste utvei. Fikk ikke vasket skjorten før etter er par dager og det er kanskje derfor flekken ble så gjenstridig. Endret 13. mai 2007 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå