mamma_mia Skrevet 5. mai 2007 #1 Skrevet 5. mai 2007 Synes dere det er vanskelig å komme "inn i varmen"?, finne seg til rette? Jeg har følelsen av at det er de gamle, trofaste superaktive brukerne som regjerer mest her inne..
Gjest Alou Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Vet ikke om jeg har lagt merke til det akkurat. Jeg surret litt rundt på forumet før jeg registrerte meg for en måneds tid siden. Vet ikke hva du mener med "tatt inn i varmen", men jeg trives i alle fall godt her inne. Ser at noen er frekke, stygge og useriøse mot andre, men det er like mange nye som gamle(og de hersens gjestene). Endret 5. mai 2007 av Alou
Gjest Gjest 1 Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Jeg føler meg som en ny bruker selv om jeg har vært registrert en stund, og synes kanskje det er litt kjedelig her til tider. Det er liksom ikke de store diskusjonene og utfordringene...Det var nok mest gøy som uregistrert gjest Selvfølgelig blir det som man legger opp til selv men likevel. Jeg registrerte meg her kun fordi jeg "måtte" i og med at det ble stengt for gjester, så er ikke her for å få venner. Jeg har kanskje et inntrykk av at man bør skaffe seg noen venner her, ellers blir man stilltiende ikke veldig akseptert. Dette merkes ved at man kan ikke slenge ut kommentarer og starte innlegg hvis man ikke er i en gruppe som har blitt venner og kjenner hverandre via pm, da kan reaksjonen bli at ingen vil svare eller gidde å kommentere innlegget. Det hadde vært kjekt å bare kunne være uregistrert gjest, da slipper en klikkepresset og sjargongen med at enkelte ler hysterisk midt i en nyhetssak eller føler seg tvunget til å le av ikke så veldig morsomme kommentarer. Jeg ønsker ikke å gi noen en rose, vite når de har fødselsdag eller bli venn med dem. Jeg vet ikke helt hvor åpent klikkene på KG er for brukere som rett og slett bare ønsker å være frie fra klikker og masse personlige opplysninger? Tror også at en del av de som er på KG ikke har høy toleranse overfor slike som f.eks. Christiane, fordi hennes meninger skilte seg noe ut fra den typisk KG-brukerens innlegg. Er hun her ennå forresten?
mamma_mia Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2007 Var her som gjest (leste mest da) ganske lenge før jeg registrerte meg, og synes det har blitt ganske tamt her i det siste.. Før var det nå endel ganske heftige debatter! Må visst få liv i forumet igjen..
Solskinn Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Hmmm faller jeg inn under kategorien ganske ny? Har ikke så mange inlegg i all fall. Det spørs nok hvordan du mener "komme inn i varmen". Det kommer også ann på hva man legger i det å være her. Er man her for å få nye bekjenntskaper på nett, som man videre gjerne har mye PM, MSN kontakt med osv tar dette nok en stund. Det tar nok en tid før man faktisk blir lagt merke til som bruker, siden det er så stort medlemstall her at man skal ha en del inlegg før noen begynner å huske en igjen. Ut av alle brukerne som er her kjenner jeg nok bare igjen en 10-20 stk. Om man blir tatt inn i varmen som en "venn" avhenger også mye av en selv tror jeg. Jeg lager lite tråder, har sendt få PM er og kommer med lite personlige kommentarer. Jeg gratulerer ikke folk med dagen, gir få klemmer og kosemoser lite. Jeg er her for å diskutere når jeg ikke har bedre ting å ta meg til, men om jeg ville ha bedre kontakt med noen her inne hadde nok ikke det vært et problem dersom jeg selv gikk mer aktivt inn for det tror jeg. Det er jo tross alt mange interesannte og hyggelige mennesker her inne. På den andre siden har jeg blitt godt mottat her, og har ikke opplevd forksjeller til om folk svarer mer på mine tråder/innlegg enn andres. Dette har jeg opplevd på andre (mulig en god del mindre) fora, hvor man ikke fikk svar og det var bare de gamle kjennte "vennene" som fikk svar. Og en ting til som er veldig positivt her er at jeg bare har fått en en eneste kommentar på mine skrivefeil (er dyslektiker) og det sier litt om at folk her er litt vennlig innstilt for jeg får ofte kommentarer om det andre plasser på nett. Det hadde lite med saken å gjøre, men, jeg ville komme med litt ros likevel.
Grønt blad Skrevet 5. mai 2007 #6 Skrevet 5. mai 2007 Jeg er rimelig fersk her, men føler det går greit likevel. Det virker som det er flere som kjenner hverandre godt her. Det hadde selvsagt vært koselig å bli kjent med noen, men føler ikke at det har noe å si for om jeg får svar eller ikke. Jeg kjenner igjen noen av brukerne, men vet ikke om det er så mange som husker meg ennå. Går ut ifra at det er noe som kommer etter hvert...
Gjest =tentacle= Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 På et såpass stort forum som dette er det vel ikke èn "varme", men mange ulike klikker, som ikke nødvendigvis møtes på tvers av kategoriene i særlig grad. Jeg svarer av og til på faktaspørsmål her inne, forsøker noen ganger å gi råd ut fra hvordan jeg tenker eller erfaringer jeg har, og for det meste bare diskuterer jeg forskjellige saker med noen unntak av ren krangling. Å være direkte sosial har jeg ikke lagt vekt på. Kan ikke akkurat si at jeg har følt meg dradd i inn i noen varme, de eneste jeg har hatt sosial pm-kontakt med har vært brukere jeg har kjent fra andre forum. Det er klart at mange brukere vil forsvinne ut hvis de ikke opplever at noen bryr seg om de er her eller ikke, og hadde jeg hatt behov for positive personlige tilbakemeldinger for å ønske å være her, ville jeg vært borte for lengst. Jeg er stort sett fornøyd når folk engasjerer seg i debatter, og jeg vil ikke ha en omgangsform hvor man er sosial mot fremmede for å være grei. Det vil alltid være noen som blir bedre kjent enn andre, for å hindre det må man nesten sette en øvre grense på antall innlegg man har lov til å skrive eller noe sånt.
Aurela Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Hmmm faller jeg inn under kategorien ganske ny? Har ikke så mange inlegg i all fall. ← Tuller du med meg eller?? Jaja, kanskje få for deg=P Vel, vet ikke hva jeg føler. Folk svarer jo, men det kommer f.eks. ann på hva en spør om, er jo ikke alltid man får like god respons.. Føler ikke at folk ikke svarer fordi det er meg og ikke "vennene" deres, men men, og jeg svarer de jeg føler jeg kan bidre noe med på en måte.. Hvis dette er til noe svar, så føler jeg meg ikke ekskludert på noen måte=D
Gjest bada Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Jeg har kanskje et inntrykk av at man bør skaffe seg noen venner her, ellers blir man stilltiende ikke veldig akseptert. Dette merkes ved at man kan ikke slenge ut kommentarer og starte innlegg hvis man ikke er i en gruppe som har blitt venner og kjenner hverandre via pm, da kan reaksjonen bli at ingen vil svare eller gidde å kommentere innlegget. ← Dette er helt ukjent for meg. Det er temaet for tråden som avgjør om jeg svarer. Jeg legger dessuten vanligvis ikke merke til hvem som har startet den. Jeg er en forholdsvis ny bruker, og jeg har aldri følt at jeg ikke har vært akseptert - heller ikke da jeg hadde færre enn 20 innlegg.
Bhrsrk Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Folk har tydeligvis litt forskjellige forhold og forventninger til nettforum. For min del er det revnende likegyldig hva mine meddebattanter måtte mene om meg.
Wildy Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 Nå er jeg på ingen måte ny på KG, jeg har vært her i mange år under forskjellige nick. Men jeg har aldri følt noe behov for å "komme inn i varmen" eller få venner. Jeg svarer på det jeg vil, spør om ting jeg lurer på og krangler når jeg gidder.Er det egentlig så "klickete" her da?
Gjest Robin Hood Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 inn i varmen. hvordan kommer man inn i varmen på et forum ? Man er da ikke inne på et forum for å få venner man er vel inne her når man ikke har noe bedre og gjøre.
Gjest Jytte Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Jeg er ikke på Kvinneguiden for å knytte vennskapsbånd ... er her kun for å diskutere når jeg finner noen interessante temaer. Så er det et glimrende sted å få svar på ting jeg måtte lure på ... Men hvis jeg skulle vært her for å få meg venner, så måtte jeg nok gått fram på en helt annen måte enn det jeg gjør ...
Gjest Persille Skrevet 6. mai 2007 #14 Skrevet 6. mai 2007 (endret) slettet Endret 20. desember 2010 av Persille
Gjest Pet Skrevet 6. mai 2007 #15 Skrevet 6. mai 2007 Jeg synes det var mer klikkete her før. Da var det noen faste gjenger som ofte skrev interne meldinger til hverandre i ulike diskusjoner, og de som ikke skjønte hva som ble sagt følte seg vel ofte skvisa ut og utenfor. Flere av disse brukerne har slettet seg eller er ikke så aktive her lengre.
Gjest Gjest 1 Skrevet 6. mai 2007 #16 Skrevet 6. mai 2007 Jeg er ikke på Kvinneguiden for å knytte vennskapsbånd ... er her kun for å diskutere når jeg finner noen interessante temaer. Så er det et glimrende sted å få svar på ting jeg måtte lure på ... Men hvis jeg skulle vært her for å få meg venner, så måtte jeg nok gått fram på en helt annen måte enn det jeg gjør ...← Samme her.
Gjest Frances Skrevet 6. mai 2007 #17 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har ingen venner her, men merker jo at det er en del klikker her inne. Og det er jo koselig for dem, vil jeg tro
fuerza Skrevet 6. mai 2007 #18 Skrevet 6. mai 2007 Jeg har vært her i mange år under forskjellige nick, men aldri tatt inn i varmen. Jeg er her mest for å lese, og blir dermed ikke lagt merke til, noe som er greit for min del, jeg er ikke her for å få venner. Men får som regel svar på tråder jeg starter og synes ikke det er noen som støter andre bort.
dront Skrevet 6. mai 2007 #19 Skrevet 6. mai 2007 Tror det har veldig mye med hvem du er, hvor aktiv du er, hvilke tråder du svarer i og kanskje alderen. Jeg har vært her siden tidenes morgen, men har nok aldri kommet inn i det du kaller varmen. Er ikke her for å knytte vennskapsbånd. Jeg bare tusler rundt og svarer litt her og der og starter en tråd en sjelden gang. ← Enig med deg, tror jeg. Synes ikke det er særlig klikkete i diskusjoner her nå, selv om man står på hver sin side meningsmessig av og til, da Det er endel som er venner her og/eller irl, det merker man jo, men det virker som sosialiseringa foregår i dagbøkene, mindre i diskusjonsforumene, så det plager ikke meg i hvert fall. Men jeg tror det hadde vært større aktivitet i forumene om folk kunne surre seg ut av nevnte dagbøker av og til....
Brunhilde Skrevet 6. mai 2007 #20 Skrevet 6. mai 2007 Jeg er ikke på Kvinneguiden for å knytte vennskapsbånd ... er her kun for å diskutere når jeg finner noen interessante temaer. Så er det et glimrende sted å få svar på ting jeg måtte lure på ... Men hvis jeg skulle vært her for å få meg venner, så måtte jeg nok gått fram på en helt annen måte enn det jeg gjør ... ← Jeg har vært her i mange år under forskjellige nick, men aldri tatt inn i varmen. Jeg er her mest for å lese, og blir dermed ikke lagt merke til, noe som er greit for min del, jeg er ikke her for å få venner. Men får som regel svar på tråder jeg starter og synes ikke det er noen som støter andre bort. ← Må vel si meg enig med de to over. Venner har jeg i virkeligheten, her er jeg for å lese og diskutrere. At det noen ganger kan virke "klikkete" her stemmer nok, men det plager meg ikke. Tenker at det er hyggelig for de som har funnet tonen og blir ikke lei meg om jeg ikke er en av dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå