Gå til innhold

skal fri..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tîwele ulogga

Hei alle sammen!

Jeg har en herlig kjæreste som jeg har vært sammen med i litt over 3 år. Vi har det topp! Vi forlovet oss for et år siden og bor sammen. Når vi forlovet oss var det ingen som direkte "fridde". vi ble enige. Han vet at jeg vil gifte meg om ikke så lenge, da mener jeg 1-2 år! Jeg er nemlig bare 20 og han er 29. Han er ikke så veldig ivrig etter å gifte seg, men når jeg spurte ham om han hadde tatt meg på alvor dersom jeg hadde fridd sa han "ja", og når jeg spurte om han kom til å si nei, svarte han "selvfølgelig ikke! Jeg elsker deg!". Dermed er det klart!

Jeg vil gjøre det spesielt! Ikke dyrt, men stort og spesielt! Trenger litt inspirasjon! Noen som har noen gode forslag? Det er jo ikke så fryktelig mange JENTER som frir... leste i et blad en gang om en slags skattejakt hvor "bruden" hadde laget kart og gravd ned en skatt (les: frieriet).

Noe alle dette, noe litt moro og spennende vil jeg gjøre!

Noen som har noen forslag?

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Afrodite

Hei!

Litt uvanlig at han er den eldste og den som var "minst" interessert i å gifte seg, og omvendt.. :wink:

Jeg laget en overraskelse til kjæresten min da jeg kom på overraskelsesbesøk til han (han bodde 4 t flytur unna). Jeg la frem 8-10 "pakker" utenfor døren - hver og en med hva jeg syntes var spesielt/likte ved han, pluss en liten personlig melding, noen også med en liten "gave" (småting), så kom han ut og begynte og lese, og rundt hjørnet satt jeg og flirte.. siste lapp var en melding om at han måtte ringe meg, og da han gjorde det, hørte han telefonlyden min ikke var langt unna, forstod at jeg var der... og så hoppet jeg fram! Han ble kjempeglad - og følelsen var kjempedeilig! :hoppe:

Han syntes det var såå søtt, morsomt og romantisk. :D Jeg fridde ikke, men du kan kanskje gjøre en vri på det?

Hva med en rebus? (eks: 10 + jentenavn/måned + OL i Athen + poison på norsk + et bilde av dere..?

Eller rebusløype der han til slutt finner deg "friende"?

Eller et slags "spill" med spm angående deg, han og deres forhold, og siste svaret på spm er frieriet?

Karaoke-kveld som avsluttes med frieri?

En "hemmelig" rød tråd som leder til en plakat der det står; "Vil du gifte deg med meg?"

Noen aktivitet han driver med - f.eks ski - ta han med p skitur og skriv det i løypa...?

Kanskje ikke rett ide, men til hjelp og inspirasjon? Lykke til - og skriv gjerne hva det blir til..

Klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til kjæresten min på nyttårsaften og fikk JA! Jeg hadde ikke brukt så mye tid og fantasi på det som du sikkert planlegger, men det ble vellykket likevel.

Jeg dro ut tidlig på morgenen, før han hadde våknet, kjøpte ringer, 3 røde roser og handlet inn til en deilig forkost. Dro hjem, dusjet, pyntet meg, lagde frokost, pyntet i stua med masse stearinlys, røde hjertelys, røde hjerter som jeg strødde over hele bordet, hvit duk....i det hele tatt gjorde jeg det meste for å skape en romantisk stemining. Så vekte jeg han, dro han opp av senga, ba han holde for øynene og satte han ned på en stol. Når han åpnet øynene var det bare masse stearinglys, roser og hjerter rundt han, så gikk jeg på kne og fridde på den gamle måten. Vi ble begge så overveldet at tårene kom med en gang.....men han rakk å si JA først.

Han er i alle fall veldig stolt over at han som mann ble fridd til og synes det var kjempestas. Har også hørt om flere andre jenter som har fridd med stor suksess.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tîwele ulogga

Nei, nei,nei! :x

Hvordan kan emnet mitt havne på side 2 en dag etter det er postet!?! :o

Takk for to gode svar! :D

Er det ingen flere som vil utfordre kreativiteten sin, da?

Alle forslag tas imot med epler og pærer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...