Gå til innhold

Barbering nedentil - seriøs tråd please !

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Ønsker å gjøre et forsøk på å starte en seriøs tråd om barbering nedentil. Det som har hendt i tidligere tråder er at man plutselig får en mengde innlegg skrevet av personer som ikke liker barbering - ikke skjønner hvorfor noen vil gjøre noe så dumt dumt å ta bort hårene - og masse motargumenter. Så forsvinner tipsene innimellom disse andre innleggene med krangling og kjefting.

Derfor håper jeg at det er mulig å ungå dette denne gangen. :oops: :wink:

kunne jo søkt etter gamle tråder også da - har gjort det før og forsåvidt - men det blir så mye utenomsnakk der - og så lite informasjon.

Ok. Saken er som følger : Når jeg barberer leggene så får jeg ingen reaksjoner. under armene får jeg en skjelden gang en nuppe og to.

Men når jeg barberer nedentil - så kommer nuppene nesten med det samme. Dette klør og er fyktelig ubehagelig.

Det jeg gjør er at jeg fukter huden - så har jeg på lactasyd eller shaving gel, har prøvd matolje et par ganger men ikke merket forskjell. Så shaver jeg forsiktig. Etterpå skyller jeg godt, og tørker, og smørrer utsatte nuppesteder med hydrokortisonkrem. Og likevel så kommer nuppene :( Ikke alltid hver gang - men for ofte. Har sensor exel for kvinner. Skifter blad når det blå begynner å bli lyseblått. Bruker aldri helt nye blader nedentil - tar da leggene først.

Jeg shaver annenhver dag - noen ganger hver dag - har lest her på kg et sted at det var lurt å gjøre det ofte for da ble huden herdet.

Hvor ofte barberer dere hvis dere barberer nedentil? Er det for ofte annehver dag? Hvordan gjør dere det - og får dere nupper?

Bare en liten tankeavsporing : menn bruker jo aftershave når de barberer skjegget - er dette for å rense huden etter barberingen? Kan vi bruke noe slikt der nede? For nuppene kommer vel av at huden irriteres? Pyrisept kanskje - det renser jo? :roll:

Sånn - da var innlegget skrevet. Prøv å holde dere til tråden da :wink: Blir VELDIG glad for råd som har ført til at dere ikke lenger får nupper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barberer meg minst en gang i uka. Slet litt med nupper før, men det har som ved ett trylleslag gitt seg. Vet ikke om det kan være derfor, men har begynt å bruke mye mer barberskum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Mulig jeg barberer for ofte da? Er forresten litt gniten på skummet *ler*....kan kanskje også ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd barbering nedentil et par ganger for å teste det og fikk masse nupper. Men de fleste gikk vekk ganske raskt etter å ha smurt på noen tjukke lag med en god fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Om mannen er i umiddelbar nærhet og det fort kan bety sex, barberer jeg meg hver dag.

Ellers tar jeg det annehver tredjehver dag, når jeg syns det trengs.

Jeg tar det i dusjen, av og til bruker jeg hverken vann eller skum, men stort sett brukes jeg skummet fra Venus og høvelen fra Mach-3.

Blir vel litt nupper ja, men det har ikke jeg klart å unngå uansett hva jeg gjør til nå iallefall.

Skjærer meg alltid på bladet når det er nytt og syns det er ubehagelig å barbere med helt nytt blad, liker det bedre når det er litt brukt.

Det er jo også mulig at du reagerer på barberskummet hvis huden din blir veldig rød og irritert.

Du kan jo prøve å ha på potetmel, det skal jo lindre, selv om jeg ikke syns det fungerer på meg.

Aftershave består jo av 99 % alkohol omtrent, så det kommer garantert til å svi noe jævlig. Så jeg tror ikke jeg ville satsa på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer meg ikke der særlig ofte, synes rett og slett ikke jeg har tid til det. Når jeg bodde i nærheten av kjæresten gjorde jeg det kanskje hver 14 dag, nå gjør jeg det når vi ses.

Men, noen råd har jeg allikevel.

Man bør ta på et helt nytt blad hver gang, altså hvis man som meg er litt langhåret. :oops: Ellers bør man skifte ofte! Du skrev at du barberte benene først, tror det ville være smart om du gjorde det omvendt.

La ikke barberhøvlen ligge i dusjen, men still den opp et tørt sted. I dusjen er det mange bakterier som flyter rundt, og de "setter" seg i bladene og kan skape irritasjon.

Vil også anbefale enten Mach3 (for menn) eller Venus. Den har tre blader, og tar litt tettere. Da slipper du kanskje og gjøre det fullt så ofte, og da får huden hvile litt.

Ellers pleier jeg og dyppe en bomulsdott i skin tonicen min (den jeg bruker i ansiktet), og smøre over området etter barbering. Etter at jeg begynte med det, er jeg ikke lengre plaget særlig mye med de røde knuppene. Tror dette skyldes at huden trekker seg raskt sammen. Det svir litt, men er det går over på to sekunder. Hvis du mot formodning skjærer deg, bruker du det selvfølgelig ikke der.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Jeg får også røde nupper og irritert hud og har prøvd alt mulig for å unngå det, uten vellykkede resultater...

MEN: Jeg kjøpte meg en ladyshave som jeg bruker til nedentilbarbering. det funker! På venusberget (jeg lar en stripe stå igjen, så er det sagt.. :oops: ) bruker jeg denne + i bikinikanten da, mens på enda mer intime steder bruker jeg høvel, for her tåler huden min det uten å bli sår. Det er dessuten vanskelig å komme til her med ladyshave. Så nå er jeg rød- og nuppefri! Barberer ved behov, litt oftere på de mest intime stedene (ca hver andre dag) pga det stikker når hårene vokser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Jeg får også røde nupper og irritert hud og har prøvd alt mulig for å unngå det, uten vellykkede resultater...

MEN: Jeg kjøpte meg en ladyshave som jeg bruker til nedentilbarbering. det funker! På venusberget (jeg lar en stripe stå igjen, så er det sagt.. :oops: ) bruker jeg denne + i bikinikanten da, mens på enda mer intime steder bruker jeg høvel, for her tåler huden min det uten å bli sår. Det er dessuten vanskelig å komme til her med ladyshave. Så nå er jeg rød- og nuppefri! Barberer ved behov, litt oftere på de mest intime stedene (ca hver andre dag) pga det stikker når hårene vokser ut...

Blir det bra med ladyshaver altså? Tar rundt stripen med høvel nå - og det er da jeg får nuppene som ikke er pene. Jeg får heller ikke nupper på de mer intime stedene - så der går det greit med høvel. Men bikinilinjen og venusbegeret - der er det håpløst.

Hva koster en ladyshaver - andre som er fornøyd med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shaver meg vanligvis hver 2 dag (kommer an på kjæresten, noen ganger hver dag - andre ganger ei uke imellom). Barberer forøvrig vekk alt hår. Dere?

Barberer jeg hver dag får jeg nupper, barberer jeg annenhver dag ungår jeg de vanligvis glatt.

For meg har ikke større betydning om bladet er nytt, eller litt sløvere (sett bort fra at det er lettere å kjære seg med sylskarpt blad).

Jeg bruker Venus høvel, og gilette barberskum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker også ladyshave, og får heller ikke nupper. Ville aldri gått tilbake til høvel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Blir det helt glatt da? Ser dere enden på hårene når dere har barbert/brukt ladysjhaveren? Små mørke prikker liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det varierer litt om det blir glatt eller om jeg ser små mørke prikker. Kommer an på hvor nøye jeg er. Men da jeg brukte høvel fikk jeg nupper som blødde, og da får det heller være noen mørke prikker. Hater nupper som klør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barbert meg nedentil lenge, plagdes litt med nupper til å begynne med. Har funnet ut at det jeg får "glattest" resultat hvis jeg begrenser barberinga til 2 ganger i uken, slik at det rekker å vokse ut litt.... bittelitt.. Barberer med hårene først og mot hårene etterpå..... MASSE barberskum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Drar høvelen et par ganger i uka, men jeg trimmer kun kantene (grundig) av omtanke for mine medmennesker siden jeg er begynt å bruke bassenget... :briller:

Jeg bruker Venus-høvelen, og shave-gel. Sparer ikke på skummet! Merker ikke så stor forskjell om bladet er nytt eller ei. Til å begynne med fikk jeg mye nupper, men jeg ga meg ikke, og plutselig var det problemet over.

Jeg gjør ikke noe spesielt med huden etterpå, smører jeg resten av flesket inn med babyolje tar jeg litt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har lest på et svenskt diskusjonsforum at en jordmor anbefalte å smøre på babyolje etterpå. I hvert fall visst man barberte alt. Men jeg vet ikke om det hjelper mot nupper altså, for jeg har ikke prøvde det selv.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg er også fornøyd med Venus-høvelen.

Men jeg har funnet ut at dersom det går for lang tid mellom hver gang (en uke eller mer) så blir det nupper. Dessverre er jeg ikke så flink til å huske å gjøre det ofte nok, men tror kanskje det hadde hjulpet med hyppigere barbering? Men igjen, siden du får nupper etter barbering annen-hver dag, Virgo, så kanskje det blir litt for ofte?

Må bare spørre, siden jeg har ganske lite hårvekst selv: vokser det ut mye i løpet av et døgn? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite spm fra meg, hvordan unngår dere at det klør noe inn i hamppen. Jeg ahr fjerne litt, og alt et par ganger, men etter en stund kan jeg ikke engang sitte stille for det klør sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Jeg barberer meg ca. 2 ganger i uken. Bruker Mach3, og gjør som følger:

Fyller opp badekaret med godt varmt vann, har i badeolje eller badeskum.

Ligger der og slapper av i omtrent 1/2 time.

Barberer under vann. Dette fungerer ihvertfall for meg, ingen nupper eller utslett.

Klapper inn babyolje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spm fra meg, hvordan unngår dere at det klør noe inn i hamppen. Jeg ahr fjerne litt, og alt et par ganger, men etter en stund kan jeg ikke engang sitte stille for det klør sånn.

Håper noen kan svare på det, for jeg begynner også å klø noe innmari! Ikke særlig festlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke hårfjerningskrem først og så barberer jeg bort det jeg eventuelt ikke fikk bort med kremen. Bruker olivenolje el.l i stedet for skum.

Fjerner ikke hårene så ofte men er ikke plaget med nupper og slikt. Men det klør grassat når hårene begynner å vokse ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...