Gjest Frøken Titt Skrevet 18. mai 2007 #61 Skrevet 18. mai 2007 Skjønner ikke helt dette behovet så mange har for å ta kontakt med folk de ikke lenger har kontakt med. Savnr man noen sterkt, så finnes jo telefonkatalogen, liksom... telefokatalogen. haha :D den har jeg ikke sett på lenge.
Donpedro Skrevet 18. mai 2007 #62 Skrevet 18. mai 2007 telefokatalogen. haha :D den har jeg ikke sett på lenge. Finnes på nett vettu. Telefonkatalogen.no
Gjest Nedfall Skrevet 18. mai 2007 #63 Skrevet 18. mai 2007 telefokatalogen. haha :D den har jeg ikke sett på lenge. Akkurat ja, du er en av de motemiljøvernerne som har reservert deg mot katalogen, samtidig som du har 3644 bind av Sagaen om Isfolket i hylla i paperback.. ? *Og hvor er den fordømrade rått_flir_smilyen når man trenger den ?*
Gjest LatterPåSkaugum Skrevet 18. mai 2007 #64 Skrevet 18. mai 2007 Hva syns dere om Facebook? Er det mange som deltar? Hva legger dere eventuelt ut? Private bilder? Bilder av barn? En ting å si om Facebook: Møl.
Gjest Frøken Titt Skrevet 18. mai 2007 #65 Skrevet 18. mai 2007 Akkurat ja, du er en av de motemiljøvernerne som har reservert deg mot katalogen, samtidig som du har 3644 bind av Sagaen om Isfolket i hylla i paperback.. ? *Og hvor er den fordømrade rått_flir_smilyen når man trenger den ?* Ja, pluss at jeg i tillegg har jeg reservert meg mot reklame. Sagen om Isfolket? Den vil jeg ikke ha på meg ;(
Anglofil Skrevet 18. mai 2007 #66 Skrevet 18. mai 2007 Skjønner ikke helt dette behovet så mange har for å ta kontakt med folk de ikke lenger har kontakt med. Savnr man noen sterkt, så finnes jo telefonkatalogen, liksom... Det er forsåvidt sant, men personlig synes jeg Facebook er mer brukervennlig. Jeg føler det er lettere å bare sende en privat melding til en person, i stedet for å måtte ringe. Jeg er ikke spesielt glad i å snakke i telefonen og derfor har dette åpnet nye muligheter for en som meg. Jeg er såpass sjenert, så det virker litt mindre farlig å sende en melding. Jeg har i mange år søkt etter ei venninne fra barneskolen. Hun flyttet i slutten av sjette klasse til et helt annet sted i landet. Jeg har i årevis prøvd å få tak i henne, men uten hell (har prøvd alt fra å google henne til å ringe til diverse steder for info). Men på facebook fant jeg henne - av alle steder. Så jeg synes det rett og slett er fantastisk. Mvh Yvonne
Cottoncandy Skrevet 18. mai 2007 #67 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har forståelse for dem som synes det er hyggelig å treffe igjen gamle bekjente, men personlig har jeg lite til overs for Facebook.
Bente:) Skrevet 19. mai 2007 #68 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har registrert meg der men jeg skjønner ikke noe særlig av det :klø: Er nok for gammel for dette jeg Tro meg... det er mange av oss gamle der!!!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 19. mai 2007 #69 Skrevet 19. mai 2007 Jeg liker Facebook. Har gjenopptatt kontakten med flere av mine barndomsvenner. Greit nok at telefonkatalogen finnes, men det er faktisk enklere å bare sende en melding via Facebook når en ser vedkommende der. Jeg nærmer meg 30 med stormskritt, og det samme gjør barndomsvennene mine, så jeg kan ikke si jeg føler meg for voksen eller gammel for Facebook. Jeg har bare lagt ut naturbilder, bilder av meg selv og kattene mine. Legger aldri ut bilder av andre uten lov, og regner med vennene mine opererer etter samme prinsipp. Dessuten kan jeg selv begrense hvem som skal se hva.
Lassie Skrevet 20. mai 2007 #70 Skrevet 20. mai 2007 Har ikke testet det ut. Er ikke helt sikker på om jeg vil ha opp igjen kontakten med gamle kjente, jeg... Fortiden min kan fint forbli begravet, den...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. mai 2007 #71 Skrevet 20. mai 2007 Har ikke testet det ut. Er ikke helt sikker på om jeg vil ha opp igjen kontakten med gamle kjente, jeg... Fortiden min kan fint forbli begravet, den... Men da er det jo bare å la vær å legge dem til som venner. Da får de ingen tilgang til profilen din.
Lassie Skrevet 20. mai 2007 #72 Skrevet 20. mai 2007 Men da er det jo bare å la vær å legge dem til som venner. Da får de ingen tilgang til profilen din. Ja, men hva skal jeg da med Facebook?
Lassie Skrevet 20. mai 2007 #73 Skrevet 20. mai 2007 Men det er vel ingen her som har sagt at du MÅ ha facebook heller? Jeg bare svarte på det KATTAstrofe skrev til meg, jeg.
Gjest Neria Skrevet 20. mai 2007 #74 Skrevet 20. mai 2007 Jeg syns Facebook er morsomt, skribler rundt til de jeg kjenner og har sett igjen endel folk jeg ikke har sett på lenge. Men en må tenke seg om når det gjelder hvilke innstilliger en setter for hvor mange som kan se profilen man har og for hva slags bilder man legger ut og hva slags bilder andre legger ut av deg. For tenk om man f.eks søker på ny jobb og sjefen finner massevis av gamle fyllebilder av deg på Facebook...
Donpedro Skrevet 20. mai 2007 #75 Skrevet 20. mai 2007 Men en må tenke seg om når det gjelder (...) hva slags bilder andre legger ut av deg. For tenk om man f.eks søker på ny jobb og sjefen finner massevis av gamle fyllebilder av deg på Facebook... Dette er en av grunnene til at jeg er svært skeptisk til Facebook. Andre har pokker ikke lov til å legge ut bilder av andre på nett uten å spørre. Men mange gjør nettopp dette likevel. Nå er det satt i system i tillegg. Det burde da ikke være min oppgave å sjekke at andre følger reglene?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. mai 2007 #76 Skrevet 20. mai 2007 Da må jo sjefen kjenne de som legger ut bilder, for å få tilgang til å se de. Men det er jo en fordel å bruke hodet.
Cata Skrevet 20. mai 2007 #77 Skrevet 20. mai 2007 Da må jo sjefen kjenne de som legger ut bilder, for å få tilgang til å se de. Men det er jo en fordel å bruke hodet. Enig i det første, men - det hjelper vel ikke om en selv bruker hodet og er forsiktig med å legge inn bilder hvis en har kjente som ikke er det. Da kan det fort komme et bilde eller tre likevel.
Gjest Neria Skrevet 20. mai 2007 #78 Skrevet 20. mai 2007 Da må jo sjefen kjenne de som legger ut bilder, for å få tilgang til å se de. Men det er jo en fordel å bruke hodet. Det holder at begge er medlem av samme nettverk, f.eks Norway og at den som har lagt ut bildene ikke har satt noen sperrer for om andre i nettverket kan se profilen. Og det er maaaange som er med i Norway-nettverket...
Gjest Vilja :-) Skrevet 26. mai 2007 #79 Skrevet 26. mai 2007 Uff og uff, nå har jeg også tatt steget ut i Facebook-verdenen. Tenkte i det lengste at jeg ikke skulle gi etter for hypen men.. Jeg har noen spørsmål som noen kanskje kan være behjelpelig med å svare litt på. Finner ingen info om dette verken på Facebook eller andre steder. Er det slik at dersom jeg søker etter folk jeg kjenner, og det viser seg at vi er på samme nettverk, f.eks. 'Norway', og de har gitt tillatelse til at alle som deler samme nettverk som de kan se profilen og bildene de har lagt ut.. Kan disse brukerne da finne ut om jeg har vært innom profilen deres og snoka rundt i galleriet deres osv..? Er det noe "counter" på facebook som forteller hvor mange (evnt. hvem..) som har sett profilen din? Og er det noe slags ordning som tilsier at du kan få beskjed dersom bekjente du er interessert i å komme i kontakt med, registrerer seg på Facebook? Laget nemlig profilen min i går, og allerede har jeg fått endel forespørsler om å legge folk til på "venne-lista" enda jeg selv ikke har lagt til noen enda. Syntes det var litt merkelig at det skjer så fort. Fikk nesten litt inntrykk av at enkelte har sittet og søkt etter navnet mitt i går for å se om jeg plutselig dukket opp som Facebook-bruker.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 26. mai 2007 #80 Skrevet 26. mai 2007 Uff og uff, nå har jeg også tatt steget ut i Facebook-verdenen. Tenkte i det lengste at jeg ikke skulle gi etter for hypen men.. Jeg har noen spørsmål som noen kanskje kan være behjelpelig med å svare litt på. Finner ingen info om dette verken på Facebook eller andre steder. Er det slik at dersom jeg søker etter folk jeg kjenner, og det viser seg at vi er på samme nettverk, f.eks. 'Norway', og de har gitt tillatelse til at alle som deler samme nettverk som de kan se profilen og bildene de har lagt ut.. Kan disse brukerne da finne ut om jeg har vært innom profilen deres og snoka rundt i galleriet deres osv..? Er det noe "counter" på facebook som forteller hvor mange (evnt. hvem..) som har sett profilen din? Man kan ikke se hvem som har vært innom profilen nei.tror heller ikke man kan finne ut hvor mange som har sett profilen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå