Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte og betalte for en kjent parfyme fra www.strawberrynet.com. Lip gloss Loreal var en gratis extra gave i pakken, MEN jeg har mottatt bare en gratis Loreal lip gloss uten min hovedbestilling. Jeg sendte dem email 2 ganger uten svar. Er Strawbettynet et juks? :grine: Hva skal jeg gjøre med bestillingen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skriv igjen du. Husk å skrive ordrenr i mailen. Det hjelper å være veldig høflig :) Har aldri hatt noen problemer med dem selv.

Endret av Latee
Skrevet

Er du ny kunde også siden du skal ha 2 lip glosser??

Skrevet

Tror hun mener at hun kun har mottatt gave og ikke det hun faktisk bestilte

Skrevet

Ja okei.. Ble litt forvirra!

Kanskje parfymen din er blitt stoppet i tollen viss den kostet over 200 ;)

Skrevet
Ja okei.. Ble litt forvirra! 

Kanskje parfymen din er blitt stoppet i tollen viss den kostet over 200  ;)

Nei, den ble ikke stoppet. Jeg har fått pakken med bare lip glossen. Jeg bestilte for 30 USD og det er ca. 180 NOK. Jeg skrev ordernum.mitt og alt som skulle være :forvirret:

Gjest Blanca
Skrevet

Mener parfyme kommer i egne forsendelser fra SN?

Skrevet
Mener parfyme kommer i egne forsendelser fra SN?

Ja, det stemmer! De fikk noe trøbbel med frakt av parfyme, men nå sender de igjen. Andre varer blir sendt fra Hong Kong som vanlig, men parfyme blir sendt i egen pakke fra Usa. Disse pakkene tar også lenger tid - min tok litt over 2 uker. Lipglossen kommer vel da fra Hong Kong, mens parfymen kommer senere i egen pakke.

Den kommer nok, har aldri opplevd noe tull derfra. Men det er viktig å lese litt på siden for å unngå misforståelser :)

Skrevet

Jeg har fått min pakke i dag men måtte betale 150 NOK i toll :grine: Det står 40 USD eller 239 NOK ( verdi) på pakken mens jeg betalte 30 USD i utganspunktet :overrasket: Den ble stopped i toll i Oslo men jeg forstår ikke hvorfor måtte jeg betale SÅ MYE i toll :overrasket: Skal jeg ikke få pengene tilbake? Ellers blir det ulønnsomt å handle derifra ;)

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd noe tull med SN

Gjest Blanca
Skrevet
Jeg har fått min pakke i dag men måtte betale 150 NOK i toll  :grine: Det står 40 USD eller 239 NOK ( verdi) på pakken mens jeg betalte 30 USD i utganspunktet  :overrasket: Den ble stopped i toll i Oslo men jeg forstår ikke hvorfor måtte jeg betale SÅ MYE i toll  :overrasket: Skal jeg ikke få pengene tilbake? Ellers blir det ulønnsomt å handle derifra  ;)

Om varens verdi var 239 kr må du betale 25% moms + 90 kr i gebyr til posten = ca 150 kr.

Om du har betalt for mye for varen kan du sende en mail til SN. Vil du ha refundert dine utlegg må du sende en faks eller scanne inn papirene til SN, refusjonen kommer ikke automatisk.

Skrevet

Har ikke hatt noen problemer med SN så langt.

Får man refundert utlegg i forbindelse med toll o.l.???

:overrasket: :overrasket: :overrasket:

Skrevet
Har ikke hatt noen problemer med SN så langt.

Får man refundert utlegg i forbindelse med toll o.l.???

:overrasket: :overrasket: :overrasket:

Jepp, og den service er Strawberrynet alene om. Skriv på ordrenummer og maile/faxe kvitteringen dit, og tollutgiftene er tilbake på konto innen en uke :)

Skrevet

Jeg lurer på om en ting. Er varene ekte der? Hvorfor lagrer de dem i Hongkong?Hvor i all verden har SN penger til å refundere alle tollkostander? Hvis jeg betalte 179 NOK for en vare og de refunderer meg 150 NOK, hva tjener de penger på? :overrasket:

Jeg skrev mail til dem og sendte en skannet betalt kvittering. Håper å få pengene tilbake ;)

Skrevet

Jeg har måtte betalt toll på en vare som tollvesentet trodde hadde en verdi på over 200, jeg tok kontakt med dem og posten og viste dem min kvittering og fikk pengene tilbake på dagen. Det er norsk tollvesen og posten som har gjort feil hos deg og det er de du bør kontakte spør du meg. SN kan ikke belastes for deres feil. Jeg har også bestil parfyme fra SN og fikk mail om at pakken kom i en egen forsendelse og at det kan ta opptil 21 dager før jeg får den. Om ikke skulle jeg bare ta kontakt med dem.

Skrevet

Det har sikkert noe med kostnader å gjøre at firmaet er plassert der borte..

Skrevet

150 NOk er rett. Blanca har forklart meg tydelig og klart hvorfor jeg måtte betale 150 NOK til tollvesenet og posten ;)

Gjest Blanca
Skrevet
Det er norsk tollvesen og posten som har gjort feil hos deg og det er de du bør kontakte spør du meg. SN kan ikke belastes for deres feil.

Når det står på pakken at verdien er 239 kr, så har jo ikke posten gjort noe feil i denne saken. Om det er så at Sweetdream har kjøpt en vare som koster under 200 kr og SN har skrevet feil sum utenpå pakken så er det jo SN h*n må kontakte.

Skrevet
Når det står på pakken at verdien er 239 kr, så har jo ikke posten gjort noe feil i denne saken. Om det er så at Sweetdream har kjøpt en vare som koster under 200 kr og SN har skrevet feil sum utenpå pakken så er det jo SN h*n må kontakte.

Jeg kjøpte en parfyme for 30 USD eller 179 NOK, men SN skrev 40 USD. Det er ikke min feil ;)

Gjest Blanca
Skrevet
Jeg kjøpte en parfyme for 30 USD eller 179 NOK, men SN skrev 40 USD. Det er ikke min feil  ;)

Skriv en mail til SN, så ordner de nok opp. Jeg skjønner at det ikke er din feil, men det er heller ikke posten sin feil som noen her over skrev :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...