Gjest Alou Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Jeg føler jeg lager den samme pizzaen gang etter gang, og selv om det smaker kjempe godt, begynner jeg å bli litt lei. Bruker mye vanlig kjøttdeig/kyllingkjøttdeig, ofte krydret med tacokrydder som er sikkerlig godt. Vanlig TORO- pizzasaus(noen som har noen tips til (nesten) hjemmelagd pizzasaus?), ananas, paprika, revet ost. Så kanskje pepperoni eller skinke på toppen. + rømmedressing som er OBLIGATORISK. Hva bruker du? (Det skal ikke så mye til for å få en litt mer spennende pizza enn min da )
Gyda Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Jeg steker vanligvis en kjøttdeig (eller bruker biffkjøtt og smårettskinke), tilsetter en boks hakkede tomater og et par-tre spiseskjeer tomatpure. Litt sukker for å dempe den syrlige smaken litt. Hakket løk, sopp, mais og paprika puttes oppi. Krydrer med salt og pepper og allround-krydder mens jeg steker kjøttet/kjøttdeigen. Slenger oppi litt oregano og paprikapulver til slutt. Lar det hele putre og koke en liten stund slik at det tykner. Smører det hele utover bunnen og topper med tomatskiver og revet/skivet ost. (eventuelt ananas på deler av pizzaen)
Brunhilde Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Jeg koker sausen selv av en boks tomater, gjerne med basilikum og hvitløk. Oppi har jeg enda mer hvitløk, en buljongterning og krydder etter smak. Litt sukker for å runde av smaken. Slenger gjerne med en løk som jeg kutter i båter. Lar alt koke på svak varme i en times tid, kjøler av og kjører det fint med hurtigmikseren. På selve pizzaen har jeg et tynt lag av sausen, oppå der ost. Til slutt har jeg på biffkjøtt som jeg har stekt i olje tilsatt litt chili eller tabascosaus, noen baconbiter, litt stekt (fersk) sjampinjong, sorte oliven og kanskje litt paprika. Bunnen skal forresten være tynn. Dette er den pizzaen jeg liker aller, aller best.
Susannah Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Tynn bunn hos meg også, det er viktig. (Stekes på høy varme i under 10 minutter) Pizzasaus: jukser litt av og til og bruker glass, men ellers går det fint med bare litt tomatpure, buljong, løk, hvitløk og krydder. Blandes og smøres tynt utover bunnen. Deretter topper jeg med stekte kyllingbiter og noen teskjeer pesto rundt omkring. Toppes med ost, gjerne mozzarella. Finhakket jalapeño er også fint hvis du liker det litt sterkt.
aimee Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Vi pleier å lage italiensk pizza med tynn, tynn bunn. Fyllet er hvitløk skåret opp i skiver, cherrytomater delt i to og masse frisk basilikum klippet grovt. Osteblanding av mozarella, jarlsberg og cheddar. *vann i munn*
Gjest Dallandra Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Mannen lager saus ved å kjøre olivenolje, tomatpuree, hvitløk og krydder (timian, rosmarin, basilikum, oregano, jeg vet ikke helt hva han bruker) med stavmikser. Så strør han ost oppå (helst mozzarella). Favoritten på toppen er skalldyrmix og skinke, evt pepperoni og ananas. nam. Tror jeg skal foreslå pizza til middag i morgen.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Lager bare vanlig bunn av vann, mel og tørrgjær.. Har på pizzafyll fra toro og pølser, oregano og ost..
Gjest Marie81 Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Jeg lager pizza-deig med grov melblanding. Da smaker den mer + metter mer. Har også oregano i deigen. Som saus (på tynn bunn) bruker jeg en blanding av tomatpure, sweet chilli sauce + salt, pepper. Som fyll har jeg kyllingkjøttdeig stekt med hvitløk og oppkuttet rød chilli + rødløk. Toppes med ost med mye smak.
workout Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Min favoritt er grov bunn, med tomatsaus (ofte dolmio sin:D), kyllinbgkjøtt (gjerne texmexkrydret), løk, paprika mais og eller passende grønnsaker jeg måtte ha. Forresten, er det noen som har en god oppskrift på italiens pizzabunn?
Arkana Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 Pizzabunnen 300-350 g mel til to personer (gjerne halvparten grovt) litt olivenolje litt salt ½ pakke tørrgjær 1 egg krydder (jeg bruker italiensk krydder, hvitløkspulver og Garden Style Pizza Seasoning, gir en herlig smak!) nok lunkent vann til en passe deig Smuldre gjæren i væsken og bland med det tørre. Rør inn olje og egg. La heve ca 30 minutter. Kjevle ut, legg på fyll og stek ved 225 grader i ca 15 minutter. Tomatsausen: Her pleier jeg å frese hakket løk, hvitløk og rød chili til det er mykt. Så har jeg i en boks hermetiske tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, salt, pepper, litt sukker, oregano, basilikum, timian, rosmarin og laurbærblad. Dette lar jeg putre 20-30 minutter. Så fisker jeg ut laurbærbladene og kjører sausen glatt med stavmikser. Fyllet: Vi bruker som oftest marinerte biffstrimler, marinert kylling + bacon eller hjemmelagede hvitløksboller, noen ganger lager vi den "vanlige" bolognesesausne (altså stekt kjøttdeig i tomatsausen). I tillegg har vi alltid på løkringer, noen ganger ringer av chili, og samboeren min får i tillegg oliven på. Andre grønnsaker er også godt, f.eks. sopp, paprika, squash ++ Når det gjelder osten bruker jeg alltid en blanding av cheddar (for smakens skyld) og mozzarella (smaker ingenting, men har en herlig konsistens og passer perfekt til pizza).
Gjest Alou Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 Her var det mange gode tips både til bunn og topping. Flott!
painbird Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Jeg pleier å smøre tomatpure på tynn pizzabunn. Strør over mozerella ost og evt. krydder. Så spekekjøtt, oliven (sorte, kuttet opp i skriver) og rød paprika. Når pizzaen er ferdig steikt på pizzasteinen strør jeg ruccola salat over. Mmmm
Rhiakath Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Mye som er godt på pizza; kjøttdeig, bacon, mais, løk, sopp, kylling, ananas osv. Men syns mye av det som gjør pizzaen god er å først ha på tomatsausen på deigen og så strø toppingen på. Har smakt noen pizzaer hvor tomatsaus og fyll er blandet før det kommer på pizzaen og det er sjeldent noe særlig.
hilli Skrevet 6. mai 2007 #15 Skrevet 6. mai 2007 Jeg syns det er viktig å la tynne pizzabunner heve før de toppes med noe som helst, bunnen er fortsatt tynn, men mye bedre. Hvis man liker blåmuggost på pizza er det ingenting som slår rouqefort. Ellers liker jeg enkle pizzaer best, man trenger ikke titalls ingredienser for å få god pizza.
salsera Skrevet 6. mai 2007 #16 Skrevet 6. mai 2007 Vi bruker som regel tynn (og gjerne grov) pizzadeig med et tynt lag pesto rosso. Spinat, rødløk, artisjokker, sopp, paprika, eventuelt tofu, alt etter som hva vi har og har lyst på.
Solskinn Skrevet 6. mai 2007 #17 Skrevet 6. mai 2007 Jeg pleier å smøre tomatpure på tynn pizzabunn. Strør over mozerella ost og evt. krydder. Så spekekjøtt, oliven (sorte, kuttet opp i skriver) og rød paprika. Når pizzaen er ferdig steikt på pizzasteinen strør jeg ruccola salat over. Mmmm ← Dette er fantastisk godt, jeg slenger også på litt friske tomater sammen med rucola. Spekekjøtt på pizza er fantastisk godt.
Nemesis Skrevet 7. mai 2007 #18 Skrevet 7. mai 2007 Jeg lager ofte pizza med nachos på som legges på helt til slutt oppå osten.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 7. mai 2007 #19 Skrevet 7. mai 2007 Kjøttdeig, middagspølse, mais, paprika, pizzasaus og ost. Men nå som jeg så alle andres forslag, virker jo dette ganske kjedelig i grunnen
FantasDick Skrevet 7. mai 2007 #20 Skrevet 7. mai 2007 Jeg liker nesten ingenting på pizza'n, jeg er litt kresen, men en jeg liker veldig godt er; Tykk bunn, saus laget fra Toro's poser - meksikansk, en pakke svinekjøttdeig, masse løk, en boks mais, og masse salt og pepper, og litt oregano. Moderat med ost, da jeg ikke er så glad i det. Eller bare med god saus, pepperoni, løk, ananas og ost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå