MarteLi Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Hei, jeg trenger litt tips fra andre her. Slutta med trinordiol i oktober ifjor etter å ha brukt p-piller i 10 år.. ( jeg er 24 år) etter ett par måneder begynte jeg å få endel kviser, noe jeg vet er helt naturlig men forsto det slik at de ville forsvinne etterhvert. Det har de altså ikke gjort.. det har heller blitt værre.. Jeg har vært hos hudpleier som foreslo en MD cleanser ( Continious renewal serum)som jeg nå bruker om morran etter vask. Siden jeg er student og MD er dyrt så har jeg ikke råd til flere MD produkter nå. I tillegg bruker jeg Cosmica rensemelk om kvelden etterfulgt av Clinique Clarifying Lotion 3 og Clinique moisture in control fuktighetskrem morgen og kveld.. Jeg har blandingshud og får kviser i T-sonen som de fleste andre.. Klør også endel i panna/hårfestet så vet ikke om jeg har tørr hud her i tillegg. jeg brukte Cosmica produkter før og var egentlig fornøyd med dem men kvisene kom vel uansett.. Hva bør jeg gjøre? Bruke pengene på flere MD produkter? Kan ærlig talt ikke si at det jeg bruker nå har hjulpet men det bør vel helst brukes med flere produkter i samme serie? Takknemlig for svar!
Saeria Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Du kan jo i første omgang prøve Basiron wash som fåes på apoteket. Blir kvisene verre, ville jeg hørt med legen. Selv har jeg en problematisk hud og legen min har sendt henvisning til spesialist.
MarteLi Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2007 Hmm problemet er ikke Så stort at legen ville tatt meg særlig seriøst. Det er vel mer at jeg aldri har vært plaget med kviser før og derfor er det irriterende. Tenkte bare noen hadde erfaring med bruk av MD etc.. Men takk anyways,får sjekke ut Basiron da kanskje..
Saeria Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Det tenkte jeg og om ansiktet mitt. Nå er det ryggen som er verst, men den første hudlegen jeg traff for mange år siden anbefalte med basiron for kvisene i ansiktet og de er ikke så veldig mange. Har litt hudormer da.
Rexina Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Hva slags hudtype har du? Jeg har sensitiv kombinasjonshmud med kviser, og bruker Avene fra Apoteket. Serien er laget spesielt for folk ed kvier og sensitiv hud, og du kan få produkter for kvisete tørr-kvisete fet hud ikke er det spesielt dyrt heller, og fuktighetskremene (for tørr, kombinert eller fet hud) hjelper til å lege kvisene de også. Anbefales
MarteLi Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2007 Tusen takk! Jeg har blandingshud..skal sjekke ut Avene! Har du noen erfaringer med MD produkter?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Hva slags hudtype har du? Jeg har sensitiv kombinasjonshmud med kviser, og bruker Avene fra Apoteket. Serien er laget spesielt for folk ed kvier og sensitiv hud, og du kan få produkter for kvisete tørr-kvisete fet hud ikke er det spesielt dyrt heller, og fuktighetskremene (for tørr, kombinert eller fet hud) hjelper til å lege kvisene de også. Anbefales Hei! Vet du hva den serien for kvisete/tørr hud heter? Høres perfekt ut for meg Og vet du hva prisen ligger på?
Gjest Alou Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har fått mye finere hud av md formulations produktene mine. Trenger strengt tatt bare rensen og glycare lotion, så en fuktighetskrem - jeg bruker Vichy fra apoteket. Glycare lotion er nesten det samme som det serumet du har prøvd, men det er for mer uren hud enn tørr hud og dessuten koster det mindre. Jeg bruker lotion fra Vichy som er oljefri, men samtidig gir nok fukt. Koster rundt 150,-.
Debra Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 ta deg råd til md produkter. de har starter kit for voksen hud med akne(kviser). andre produkter kan virke motsatt. spessielt de som tørrer ut huden for mye, slik at det produseres enda mer talg og gjør problemet større. hilsen hudpleier
milla-mor Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 hei, hei! jeg får òg litt problemhud innimellom. spesielt en viss uke i mnd... hum, hum. brukte md formulations (rens, serum, og fukt) i halvannet år, men det gjorde ærlig talt ingen underverker. faktisk så var den eneste forskjellen at lommeboken ble særdeles tynn, stakkar... det som har hjulpet meg aller mest, er å slutte med alt dette hud-tøyset, og la huden min få være i fred. nå bruker jeg kun fuktighetskrem med jojoba-olje, og ingenting annet. kan forestille meg at hudpleiere river seg i håret og roper "neeeei! du MÅ rense!", men det må jeg tydeligvis ikke. huden min trengte ro, og når den fikk dèt, begynte den å "reparere" seg selv. det hører med til historien at jeg har vært veldig, veldig plaget av uren hud, og vært hos hudpleier èn gang i mnd. dèt har jeg sluttet med nå. hudpleie-time er forferdelig avslappende og deilig, men det hjalp ingenting.
trinny Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 Jeg fikk veldig ren hud mens jeg lå 2 uker på sykehus..det eneste jeg renset huden med var vann..er ellers plaget med småkviser(noen ganger store også)og sorte prikker.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Etter å ha prøvd masse forskjellige renseserier og kremer uten hell, inkludert MD, har jeg nylig funnet en oppskrift som har gitt meg mye finere hud enn jeg noen gang tidligere har turt å drømme om. Jeg vasker morgen og kveld med Lactacyd, smører et tynt lag med Basiron på huden og kvelden, og bruker øye-, dag- og nattkrem fra Garnier Nutritionist. That's it. Det er selvsagt veldig individuelt hva den enkeltes hud foretrekker, men WOW! så fin jeg har blitt! :D :D :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå