Branna Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Vi har skikkelig problemer med å velge toastmaster. Vi kjenner rett og slett ingen som passer til å være det. Bør en toastmaster være morsom og ha masse spøker på lur? Er det vanlig å velge en venn, eller kan toastmasteren være noen i familien? I så fall hvor nær familie? Synes dette er noe av det vanskeligste hittil i planleggingen, og vi begynner å få dårlig tid. Bare litt under fem måneder igjen...
Lise_86 Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 vi har valgt å ha to tostmastere, en fra min side og en fra hans side. personen fra hans side er enda ikke valgt. min venninde er utrolig morsom og er vandt til å stå forran forsamlinger, noe jeg tror er veldig viktig. ellers kan det bli litt pusltete... velg noen dere stoler på, som dere vet gjør en god jobb. tror ikke det er så viktig at personen er hysterisk morsom, det kan kanskje bli litt mye, men som har generelt god humor som kjenner dere ganske godt. hvis dere har en person som har litt av dette tror jeg dere vil få et personlig og litt artig preg over det... lykke til (hvem nå det blir)
MayaM Skrevet 5. mai 2007 #3 Skrevet 5. mai 2007 Vi har valgt min kommende svoger. Han klarer å prate fint foran mange mennesker, og har stålkontroll på ting. Det var våre viktigste kriterier. Om han er morsom er ikke så viktig for oss. Han er generelt en kjempe flott kar
MarianneHR Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 Vi valgte også gommens bror. At han er morsom, synes ikke jeg er så veldig viktig. Synes ofte at sånne som skal fortelle historier i hytt og pine kan bli litt "overkill". Oppgavene hans er å gi opplysninger om hva som skjer før vi ankommer festen, lose folk på plass, holde kontakten med kjøkkenet, introdusere talerne og annet som skjer i løpet av kvelden. Det viktigste er at han er helt trygg på å prate for mange mennesker!
Frk.L Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Jeg synes ikke en toastmaster må være super-morsom, men det bør være en person som liker å gjøre litt ut av seg, og som ikke plages av å ha alles øyne rettet mot seg. Ofte er det vel en sammenheng der..? I tillegg var det veldig viktig for meg at personen vi valgte var klar over hva det egentlig innebærer å være toastmaster. Personen vil jo nærmest være "på jobb" under middagen. Det krever litt organisering og en god del planlegging på forhånd. Vi har valgt en god kamerat av brudgommen som vi vet vil takle alle disse tingene veldig bra. Han er flink til å snakke, er vant til oppmerksomhet og tar oppgaven med stor stolthet!
Branna Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2007 Tusen takk for svar! Jeg føler at det blir litt lettere å se etter en toastmaster nå. Tror dere en av brudepikene mine (har voksne brudepiker) kan være toastmaster? Hun er den eneste som så langt "passer", synes jeg. Kanskje utenom morfar, men føler at det blir litt feil å be han i og med at besteforeldrene bør få slappe av og kose seg den dagen...
Sympatia Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Jeg kommer til å spørre min tante, en dame som klarer å snakke for seg, ta ting på sparket, ha en spontan tale foran flere folk, og kan til tiders være helt sykt morsom + at hun kjenner oss begge veldig godt. Har du en du kjenner som er litt slik som min tante, så spør... Man må vel ikke gjøre så mye utav det, ønske folk velkommen,presentere talere og kanskje styre tingene litt, muligens komme med en vits eller historie om brudeparet eller den av paret man kjenner best... historie fra barndommen er alltids søte og morsomme...
Branna Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2007 Jeg kommer til å spørre min tante, en dame som klarer å snakke for seg, ta ting på sparket, ha en spontan tale foran flere folk, og kan til tiders være helt sykt morsom + at hun kjenner oss begge veldig godt. Har du en du kjenner som er litt slik som min tante, så spør... Man må vel ikke gjøre så mye utav det, ønske folk velkommen,presentere talere og kanskje styre tingene litt, muligens komme med en vits eller historie om brudeparet eller den av paret man kjenner best... historie fra barndommen er alltids søte og morsomme... ← Ja, jeg har også en sånn tante... Men hun bor i USA og kommer sannsynligvis ikke. Noe som er skikkelig leit, for det er favorittanta mi. Ja ja...
Kykkelikokos Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Vi har valgt å ha tanten til mannen. Hun er veldig utadvendt, har ingen problemer med å prate foran andre, og er generelt sett morsom og sprudlende. Samtidig så har hun god kontroll på ting, og har hatt denne oppgaven før. Minuset er at jeg har oppdaget at hun er litt kontrollerende.. og med meg som vordende brud er ikke det så bra siden jeg er ganske bestemt på hvordan jeg vil ha det. Jaja, det blir nok bra
Lise_86 Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 om det er bestefar, brudepike eller venn av familien har vel ikke noe å si. så lenge du føler at du kan stole på den personen som blir valgt kommer til å gjøre en god jobb, så holder det. jeg ville valgt en som dere kjenner godt, får da er det lettere å sette det i en litt personlig vinkling.
Branna Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2007 Hadde vært mye enklere hvis bare jeg kjente alle i min kjæres familie... Men de fleste av dem utenom moren hans har jeg bare møtt toppen et par ganger, så føler det blir litt vanskelig å velge noen fra hans side i og med at de ikke kjenner meg i det hele tatt. Nei, det blir vel enten morfar eller den ene brudepiken min, tenker jeg... Må høre med dem om de egentlig har lyst i det hele tatt først, det er jo en forutsetning.
Branna Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. mai 2007 Hva synes brudgommen da? ← Han orker ikke tenke på det Han synes det blir veldig vanskelig han også. Men ellers er han veldig engasjert i bryllupet.
Kykkelikokos Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Hehe. Klassisk den der. "Jeg vil det du vil"
trønderrock Skrevet 8. mai 2007 #15 Skrevet 8. mai 2007 Synes det viktigste med en toasmaster er at han/hun er vant til/ ikek er nervøs for å snakke i forsamlinger. Synes ikke toastmasteren trenger å være i familie. Kan godt være en man kjenner utenom. Selv er jeg så heldig å ha et søskenbarn som egner seg til denne jobben, og samboeren hennes er også en dugelig kar Vi får se, kanskje har samboeren min noen han gjerne vil ha også... Det løser seg altids
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå