Gjest Duchess Skrevet 6. mars 2003 #21 Skrevet 6. mars 2003 Joda vi er mange som er lei. Jeg skjønner at det er fristende å ta igjen når man blir utsatt for "verbal bank", persontrakkasering o.l Men prøv å hev dere over det istedenfor, enkelte brukere her inne blir aldri ferdige med hverandre og terper og terper opp igjen og opp igjen. Bli ferdig med det, gjør opp, og gå videre ! Enkelte elsker å provosere og klart de får blod på tann når de klarer det de prøver på. Blir de ignorert istedenfor er det neppe lenge de gidder å holde på. Det er i utgangspunktet fint at forumet er åpent for alle, men om det fortsetter slik det er nå, vet alle hvilken vei dette går, og da har vi til slutt ikke noe KG igjen, fordi moderatorene og Gry går lei, og brukerne ikke orker å være her. Jeg er av dem som holder meg unna og ignorerer tråder av sorten jeg nevnte over, jeg gidder ikke engasjere meg i det. Men nå er det så mange pr dag, det er blitt så mye sensurering, drittslenging og persontrakkassering at jeg har ofte lurt på hvorfor ikke enkelte brukere her inne som ikke klarer å holde seg, men bare MÅ, hvorfor ikke de får en advarsel og hvorfor de ikke blir utestengt hvis de fortsetter. Dette er som noen nevnte her før, blitt en barnehage, og vi er voksne mennesker og burde klare å oppføre oss som det også, og ikke som en gjeng med 3 åringer. Dere har ikke tapt selv om dere ikke inngår noen krangel med en som slenger ut en kommentar. La det være, om dere hiver dere på, er dere med på å gjøre forumet utrivelig. Tenk på det. Dette er ikke holdbart i lengden. VIL dere at KG skal bli stengt ? Det kan nesten virke sånn. Og jeg nevner ingen navn. Kan vi ikke prøve å bevare freden her, alle sammen ?
Gjest sexysadie Skrevet 6. mars 2003 #22 Skrevet 6. mars 2003 D vli være leit om diskusjonsforumet blir borte. La oss alle sørge for at så ikke skjer.
Mathias Skrevet 6. mars 2003 #23 Skrevet 6. mars 2003 Helt ening med Duchess! Men ser at det er vanskelig å holde stillt noen ganger når det kommer usannheter, halvusannheter og forvridde siteringer (som faktisk blir trodd av andre...) Da føler man for å forsvare seg, ellers får jo folk et feil bilde av en? ... Det er vel da man må si til seg selv at dette kun er på nettet, man får svært få bestevenner her inne, og om noen tror på møkk og usannheter formidlet av andre, da kan de spørre den det gjelder eller tro hva de vil...resultatet er jo uansett at ting KUN blir værre av å innlate seg på en krangel med folk som IKKE kommer til å gi seg, man vil ALDRI vinne en slik sak her på nettet!.... Så pust dypt, la andre drite seg ut og vise hvor usympatiske de er, ikke la dem lure deg utpå til sin egen sump... Så kan vi andre diskutere og være uenige på en saklig og respektfull måte. Slik vil dette forbli et positivt pusterom på nettet :D
Gjest Diva Skrevet 6. mars 2003 #24 Skrevet 6. mars 2003 Ingenting skal taes seriøst - men man skal ha moderatorer og regler....? neivelja Mirabella Ja! Tenk litt på dette da! Hadde hele forumet vært "casual" og svært uhøytidelig, ville vi vel ikke trengt så mange moderatorer ? Helt enig med deg Mirabella! Vi blir pepet ørene fulle med at vi ikke må ta oss selv så høytidelig og ikke ta ting så seriøst. Men hva om vi faktisk HAR en seriøs diskusjon på gang da ? Og visse kommer med særdeles syrlige kommentarer som slett ikke er nødvendige ? DA føler JEG meg driti ut og rakket ned på! Skal jeg bare begynne å snakke tullpreik da! Bare snakke om vitser og humor og svada ? For prøver jeg å snakke om noe annet, vil jeg jo få passet mitt påskrevet om jeg blir lei meg eller misfornøyd med noen av innleggene ? Nei, KG er et sted der mange sjeler får luftet sine synspunkter om så mangt, mange spør om helse og samliv og det er ikke useriøst! Man skal faktisk ta hensyn når noen har det vanskelig! Man skal også ta hensyn når noen vil vise fram brudekjolen sin, enten den er sølvfarget, rosa eller grønn! Og det burde være lov til å holde en saklig tone og ikke gjøre narr av når man besvarer slike tråder. Eller ? MÅ vi rakke ned på alt vi synes er rart ? MÅ vi holde for narr og lire av seg usakligheter fordi man ikke er enig ? MÅ man kalle andre for smakløse og bondetamper og lesber ? Alt i alt : Synes ikke det er så mye takhøyde her lenger jeg. Det er TRIST! Det er noen som klarer å svelge kameler og "være den voksne" her, men ikke alle klarer dette og mange føler seg faktisk misforstått og mobbet i enkelte situasjoner. Så da er ikke dette et forum for alle da ? Det er et forum for "the fittest", de som klarer seg gjennom alt her, de som takler å høre alt av usakligheter og skittkasting. Prøver man å forsvare seg selv eller diskutere videre noen ganger, ventes en gedigen kraftsalve av dimensjoner, det er i mange tilfeller vanskelig å føre en diskusjon. Dette har vist seg mer og mer i det siste. JEG nekter å vende det andre kinn til, jeg nekter å la meg bli trakassert. Jeg har opplevd å bøye meg, alt for mye tidligere og det er det SLUTT på! Jeg vet jeg har sagt det 1000 ganger før, men jeg savner gjensidig respekt her! Først da blir dette forumet levelig for alle! Det holder ikke at en eller 15 eller 20 holder en grei tone og hopper over innlegg de reagerer på. Litago : Jeg synes det er helt greit at du brukte mine tanker som eksempel. Synes du hadde et bra innlegg jeg. Ellers mener jeg stort sett det samme som før. Jeg vil gjerne bidra til å gjøre KG til et bedre sted og skjerpe meg selv også. Ikke oppsøke "krangletråder". Men jeg nekter å godta skittkasting og ubegrunnede anklager og at jeg i tilfeller ikke får lov til å forsvare meg selv. For meg er KG, seriøst i tråder der meningen / tema ER seriøs. Og da er det faktisk ALVOR! Dette er ikke noen barnehage der alle kan lire av seg det de vil ? Jfr. lover og regler her på KG. Er det derimot useriøse / morsomme humor-tråder og emner, - ja, da kan jeg også være lattermild, uhøytidelig og humoristisk og ikke være så nøye på hva andre sier. Men det kommer veldig an på situasjonen! Jeg vet dette er internett, men jeg mener folkeskikk og høflighet bør forekomme selv her. En god pekepinn er å oppføre seg omtrent slik man oppfører seg IRL. Jeg gjør i allefall det. Synes det er vanskelig å være en annen / mindre høytidelig person / mindre sårbar person, selv om jeg sitter ved pc`n. Beklager, at jeg ikke klarer å se gjennom fingrene med alt, at jeg er en sårbar og følsom person, at jeg behandler andre som de behandler meg, at jeg reagerer med glede på hyggelige ting, at jeg reagerer med vrede på mindre hyggelige ting. Jaja. Det er meg og jeg står i allefall for det jeg sier,- både her og IRL. Jeg håper KG består, at brukere slutter å rømme, at forholdene blir bedre, at alle klarer å vise hverandre et minimum av respekt. De fleste brukerene her er topp mennesker, som klarer å beholde respekten, humoren og en god oppførsel her, og jeg trives stort sett bra. KG er et sted jeg er innom noen ganger om dagen ja. Det gjelder mange. Da er det jo greit at vi har det hyggelig her også, og klarer å vise litt hensyn ? Diva
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #26 Skrevet 6. mars 2003 Når det er rundt 5000 mennesker innom KG hver dag, skjønner jeg ikke helt hva du mener med å si: Det holder ikke at en eller 15 eller 20 holder en grei tone og hopper over innlegg de reagerer på. Det må jo være ganske mange her som holder en grei tone og ikke krangler da! :-) Heldigvis!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. mars 2003 #27 Skrevet 6. mars 2003 Det må jo være ganske mange her som holder en grei tone og ikke krangler da! :-) Heldigvis! Det er toppen 7 brukere som lager kvalm- resten oppfører seg helt fint! Milla
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #28 Skrevet 6. mars 2003 Vel - alle kan gjera sitt til å behalda KG hyggeleg: Om ein MÅ svara på provokasjonar, gjer det med milde ord. Ikkje lat andre få styra korleis me sjølve svarar. Har me ved eit uhell greidd å såra andre, ikkje lat oss vera for stolte til å innrømma feil; lat oss unnskulda oss i staden for å forsvara oss. Forstår me ikkje kvifor det var sårande, be om ei forklaring slik at det ikkje skjer igjen. Om me alle gjer vårt for å behalda KG, og i ein god tone, så vert det hyggeleg å vera her. (Og lett å identifisere dei som kun er ute etter bråk.)
Gjest Lizbet Skrevet 6. mars 2003 #29 Skrevet 6. mars 2003 Ikke uten grunn jeg valgte å takke for meg da jeg ikke følte meg hjemme. Hadde ikke vært her siden i høst, og da var det en helt annen tone her....Og en følte seg velkommen.... Men ikke lengre..... Håper dere klarer å samle dere inn igjen. Vet her er mange koselige mennesker - hadde i alle fall det inntrykket i utgangspunktet.... Så, jeg har vel ikke gitt opp håpet, surfer innom i alle fall. Virker til å være mye vilje her. Bare den settes ut i praksis!
OppNed Skrevet 6. mars 2003 #30 Skrevet 6. mars 2003 Godt innlegg, usikker *klem*...men jeg tviler på at forumet blir borte så besøkt som det er. Det er sannsynligvis for godt besøkt til det. All PR er god PR, vil jeg tro? Medmindre KG er et unntak i forhold til idelisme og varme av det motsatte slaget. Det jeg vil tippe blir borte, derimot, må kanskje være den frivilligheten og positive iveren som moderatorer og hjelpere legger for en dag. Synes det er utrolig respektløst og sutrete å bruke dagene sine på å surmule fordi man får innleggene sine tonet ned til et nivå som passer regelverket. For min del så greier jeg ikke å mobilisere hverken sinne eller tristhet og slike følelser, men konstaterer bare at det etterhvert har ramlet innpå en god del brukere som bidrar til at myten om at jenter er grinete, sutrete, overfølsomme og hysteriske fremdeles kan blomstre fritt for de som liker å tro på dette. Det er bare til å riste litt oppgitt på hodet av. Men (stort men) det finnes jo mange fascinerende personligheter her inne enda, da. Som skriver flotte, gøyale og tankevekkende innlegg. De er bare litt vanskeligere å få øye på enn før, da enkelte ynder å radbrekke disse spede forsøkene. Skal, i den grad jeg får øye på dem, nyte dem så lenge de er her inne. Så får de andre kakle i vei om sine ting. Har så uansett ikke tid til å dvele ved sånt tøv. Maiken *enda en klem til usikker...se her...gap opp og ta imot et par av de saftigste, deiligste grønne druene jeg noengang har smakt (kjøpt på Rema 1000...ikke på Jacob's på Holtet...hehe)...ta noen før jeg spiser opp alle. nam!*
Gjest Hege Skrevet 6. mars 2003 #31 Skrevet 6. mars 2003 Det er et faktum at forumet er godt besøkt ja Men det er også et faktum at Grys hensikt med forumet helt fra starten av har vært at det skal være et seriøst og hyggelig sted der alle kan trives. Lykkes ikke dette..ja..jeg er ikke så sikker på om vi får beholde det. Det er også et faktum at Gry ikke kan styre dette forumet alene lenger, og er avhengig av hjelpen vi gir. En hjelp vi gir fordi vi er glad i forumet og ønsker å bidra til at Grys hensikter bevares. Vi gjør dette gratis, og bruker mye av vår fritid. Selv bruker jeg modem i tillegg. Vi få som er moderatorer skal holde orden på massevis av tråder og innlegg daglig, og selvsagt kan vi komme til å vurdere feil av og til. Det som sårer meg spesielt mye er beskyldninger om at vi forskjellsbehandler bevisst. Dette er selvsagt ikke tilfelle, og for meg personlig blir det som å bli beskyldt for uærlighet. Og jeg blir lei.. Om en av oss slutter på grunn av slike ting, da blir det lett til at de andre følger etter. Mister Gry alle sine moderatorer mister vi forumet, uten tvil. De siste dagene ser det mye bedre ut, la oss fortsette den trenden, og føre forumet tilbake til det som var hensikten med det: et hyggelig sted der alle kan trives
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #32 Skrevet 6. mars 2003 Ja, vi har vel ALLE blitt mistrodd en eller flere ganger her inne...... OGSÅ jeg. Mirabella
Mathias Skrevet 6. mars 2003 #33 Skrevet 6. mars 2003 Diva: HVA slags konstruktive følger kan komme av å smelle tilbake med samme mynt når noen rakker den på seg som "person" eller dine meninger? Er ikke den eneste følgen en "krangletråd"? Jeg vil skille mellom å kjefte tilbake og å argumentere saklig... Da vil en part være usaklig, en annen saklig, hvem tror du kommer best ut av situasjonen? Hvem kommer best ut av en situasjon der det flyr dritt mellom begge to? Ingen. Det var MITT poeng her iallefall.
Gjest Diva Skrevet 6. mars 2003 #34 Skrevet 6. mars 2003 Lasse : Konstruktive ting skal det godt gjøres å få ut av noe i disse trådene. Bare kall meg kranglete hvis du vil. Be my guest! Men det er faktisk klin umulig å argumentere saklig med enkelte brukere her og det tror jeg du vet! I enkelte tilfeller går tråden til hel#### likevel! Mener du at det ikke er lov til å forsvare seg en gang ? Vel, Lasse, det er tydelig at vi har svært ulike meninger om dette. Tror neppe vi kommer lengre. Er det noe annet jeg skal klargjøre fra mitt syn, si gjerne i fra. Diva
Mathias Skrevet 6. mars 2003 #35 Skrevet 6. mars 2003 Diva: Tror bare ikke det kommer noe positivt ut av å forsvare seg på samme nedrige nivå som en blir angrepet fra... Saklig argumentering kan også være forsvar?...Så hva er da poenget med å skyte tilbake?... Dersom du og noen kan komme med noen GRUNNER til å la være å forsvare seg SAKLIG er det jo ok, men dersom det ikke finnes grunner, så bidrar en jo bare til å gjøre det enda mer utrivelig her? Eller? Hvorfor gå ned på nivået en blir angrepet fra? Hvilken NYTTE er det i det? Jeg kaller deg IKKE kranglete! Men svar på spørsmålene mine, så kan vi diskutere, om du ikke gjør det så tror jeg jo bare at du går i forsvar og ikke vil se andre måter/vinkler å se dette på.... Og da diskuterer vi ikke lengre ,men utveksler kun meninger, og hva er da nytten i det?... Ser du hvor jeg vil?....
Cassandra Skrevet 6. mars 2003 #36 Skrevet 6. mars 2003 Jeg ser hvor du vil, Lasse. Hvis du sier jeg er dum og jeg svarer deg med at du er enda dummere, så kan vi ha det gående lenge. Kanskje ender vi opp med at min far er sterkere enn din far tilslutt? Likevel kan jeg forstå at det kan være vanskelig å holde tungen bent i munnen noen ganger, for ikke å snakke om i den rette munnen! Men som så ofte sagt før; det kan være lurt å sette seg på fingrene sine i ny og ne, telle til ti baklengs og rett og slett la være å svare.. uansett hvor vanskelig det kan være. Forøvrig så synes jeg du skriver flotte innlegg, Diva!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #37 Skrevet 6. mars 2003 Diva: HVA slags konstruktive følger kan komme av å smelle tilbake med samme mynt når noen rakker den på seg som "person" eller dine meninger? Er ikke den eneste følgen en "krangletråd"? Jeg vil skille mellom å kjefte tilbake og å argumentere saklig... Da vil en part være usaklig, en annen saklig, hvem tror du kommer best ut av situasjonen? Hvem kommer best ut av en situasjon der det flyr dritt mellom begge to? Ingen. Det var MITT poeng her iallefall. Beklager at jeg blander meg inn i diskusjonen, men: Mirabella Miralbella, personangrep vil vi ikke ha her, det vet du. Gamle ting lar vi også ligge. Deler slettet. Tusenfryd - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #38 Skrevet 6. mars 2003 Forresten så skjønner jeg ikke hva folk gnåler etter...om KG ble borte; HVA SÅ???? Jeg tenker jeg ville taklet dette som alt annet. Mirabella
Crazee Skrevet 6. mars 2003 #39 Skrevet 6. mars 2003 Eg er ein del på Usenet òg, og les i ulike newsgrupper der. På ei av gruppene er det eit par stykke som alltid er i tottane på kvarandre, og greier å driva vekk folk som ein helst skulle sett vart der på grunn av det dei har hatt å bidra med. Ei av dei er ein skikkeleg bråkmakar som ikkje let nokon sjanse gå frå seg til å plage den andre - og fleire med, for så vidt. Den andre føler ho stadig må forsvara seg, og slår tilbake med same mynt. Ho er redd for at andre, dvs. nykommarar, vil tru på bråkmakaren om ho ikkje tek til motmæle. (Og gjer dermed akkurat som bråkmakaren vil.) Mange har bedt ho om å beherska seg; om å berre oversjå denne bråkmakaren, fordi dei greier å sjå kva som skjer sjølve. Men til liten nytte, for sjølv er ho redd for kva nykommarar vil tru, når dei berre ser den eine sida av saka (sjølv om det aldri er fornuftige argument å høyra frå den kanten.) Kva har skjedd? Mange fornuftige folk har forsvunne. Det er det eine. Det andre er: Nykommarar ser på oppførselen til ho som forsvarer seg - og drar den konklusjonen at ho er ein bråkmakar. Ikkje akkurat det ho ville - men heller ikkje så uventa når me ser på kva som skjer. For min del ser eg tydelege parallellar til KG. Om ein svarar med same tone i staden for med høflighet (eller overser) så blir ein fort ein del av problemet sjølv, trass i at ein "berre forsvarer seg." Så lat oss alle spørja oss sjølve: Vil me vera ein del av problemet - eller løysinga? Vert me sinte eller såra, vent med å svara til me kan svara roleg. Tel til ti, les ti andre innlegg, ta ein ti minutts pause, ta ein spasertur rundt ti kvartal - gjer det som trengst for å kunna svara roleg og sakleg - eller oversjå det. (Av og til trur eg enkelte kunne ønska seg muligheten til å sletta innlegg dei har skreve, og ikkje berre redigere dei, når ein har vore litt for heit i hovudet...)
Gjest Diva Skrevet 6. mars 2003 #40 Skrevet 6. mars 2003 Kjære Lasse : Jeg driver ikke med skittkasting for å forsvare meg. Så dypt synker jeg faktisk ikke. Vis meg gjene et innlegg der jeg sier at xxx er dummere fordi xxx kaldte meg dum.... eller liknende. Har jeg sagt at jeg bare "tar igjen" og ikke bruker saklig argumentering da ? Men jeg synes jeg har rett til å forsvare meg og mine meninger og det er DET jeg gjør. Har du andre bevis på at det ikke er slik jeg går fram, kom gjerne med dem. Men jeg synes også jeg har rett til å fortelle vedkommende at xxx er litt drøy som sier slikt og ber xxx spare seg for usakligheter og synes xxx kan tone seg ned litt. Er DET skittkasting ? Kan godt hende jeg har kalt noen arrogant og følelesløs hvis de virkelig har fornærmet og spredt stygge ord, og virkelig ikke har grunnlag for å si det de sier. Men det er isåfall sjelden. (dette er ved ALVORLIGE tilfeller og brudd på regler / høflighet og saklighet og jeg er jammen ikke den enste til å kommentere slik heller) Hvorvidt det kommer noe positivt ut av dette, vet jeg ikke. Stiller meg egentlig sterkt tvilende mht visse episoder. Men jeg gir da motstand! Og det er noe jeg vil vise når jeg synes det blir angrep på meg selv på denne måten eller stygge angrep på andre når vi prøver å ha en rolig, interessant og saklig diskusjon. Og jeg er fullstendig åpen for å se dette fra flere vinkler. Men dette er det jeg mener og føler, jeg skriver om nå. Cassandra : Tusen takk skal du ha : - ) Flott innlegg. Skal ta det til etterretning! Diva P.S : Vil også si at dette vi nå tydelig diskuterer er denne uroen, bråket, baksnakkingen, kranglingen, munnhuggeriet osv... som oppstår stadig vekk og mye i det siste, og ikke vanlige rolige diskusjoner der meninger blir vekslet og omtalt og en annen mening og resonnering er tilstede. Uten de ovennevne ondene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå