Usikker Skrevet 5. mars 2003 #1 Skrevet 5. mars 2003 smuldret bort liksom.......... Ja - den kranglinga som foregår nå om dagen er BARNSLIG - den befinner seg på barnehagenivå......... de involverte "driter seg ut" gang på gang - og bekrefter våre mistanker: ----Bedre å lukke munnen å late som man er en idiot - enn å åpne den, og fjerne enhver tvil---- :-? Det jeg synes er værst eller dummest........... er at det går ut over ALLE her på forumet. Dere forsurer miljøet her inne - det nytter ikke lenger å overse og ignorere.........det er som et virus som har spredd seg. Nå har dere t.o.m. klart å ødelegge den positive ROSE-tråden! Foreslår at de det gjelder - og ALLE vet hvem - tar seg en pause herfra. Det går klart og tydelig fram at dette ikke er et forum for dere. Dette er nemlig et Kvinneforum - ikke et fjortiss-forum! :fy: Konsekvensen av denne kranglinga og stemninga er at ingen seriøse personer gidder å være her lenger.......... ingen seriøse annonsører gidder å annonsere her.......... Hva da? Kan ikke tenke meg at Gry vil være "hoved-sponsor" - og drive dette med tap! Nei - kom dere vekk. Finn dere et egnet forum - et forum der dere finner likesinnede :x Ikke er jeg bare sint :x - men jeg er faktisk også litt lei meg over det som skjer om dagen. Jeg - og mange med meg - har nemlig både glede og nytte av dette forumet. OG VI (hvertfall JEG) ØNSKER Å FORTSATT HA DET! 8)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. mars 2003 #2 Skrevet 5. mars 2003 Det ønsker jeg også og jeg prøver virkelig og være hyggelig- men å være hyggelig er ikke det samme som å godta at andre brukere nærmest har konkurranser om å grave frem/dikte opp dritt om deg. Milla
Gjest Hege Skrevet 5. mars 2003 #3 Skrevet 5. mars 2003 Dette kan fort bli en realitet om vi som jobber som moderatorer her går lei av beskyldninger om forskjellsbehandlig når vi forsøker å holde forumet fritt for hets og krangel. Flere brukere slår hverandre i hodet og blir aldri ferdig. Samtidig får vi kjeft for ikke å slette motpartens innlegg fort nok. Forrige helg hadde jeg i realiteten sluttet, men lot meg overtale til å fortsette. Enn så lenge..
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. mars 2003 #4 Skrevet 5. mars 2003 Jeg foreslo for Gry at vi som forårsaker mest bråk kunne møtes på Chatten for å ordne opp. Milla
Gry Skrevet 5. mars 2003 #5 Skrevet 5. mars 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...p=251998#251998
Gjest Zalomine Skrevet 5. mars 2003 #6 Skrevet 5. mars 2003 Min løsning, for min egen del, er enkel. Jeg holder meg unna, rett og slett. Drittkasting, krangletråder, alle "milla-tråder" (nå mener jeg da de som omhandler henne, ikke nødvendigvis alle hun starter, men de som er startet av henne eller andre, som omhandler henne) og alt annet som jeg ser bare er tull og dritt, det holder jeg meg unna. Leser det ikke, svarer ikke på det, og håper at det forsvinner. Om ingen leser trådene, om ingen svarer, ja da faller trådene langt ned... Noen "kranglefanter" vil likeevl starte slike tråder, og noen vil svare på dem. Men hver og en av oss kan gjøre vår lille insats, ved å ikke svare på tråden. Men heller skrive noe i en positiv tråd. På den måten heves nivået i alle fall LITT, av nettopp DEG, og det er vel fint? Ha en fortsatt fin dag. Ps: Ja, Gry, jeg skjønner godt at du er lei, det hadde jeg også vært. du har min største medfølelse i all den dritten du (og moderatorene) må takle. Dere gjør en topp jobb!
Tusenfryd Skrevet 5. mars 2003 #7 Skrevet 5. mars 2003 Ja, hva om KG ble borte...? Husker dere for en tid tilbake, da vi byttet server... da KG var stengt en dag? Det var liksom noe som ikke stemte... la oss håpe at vi slipper komme i den situasjonen.
Linemor Skrevet 5. mars 2003 #8 Skrevet 5. mars 2003 Jeg håper KG forblir, men skulle gjerne se at drittkasting til hverandre her i forumet ble borte, uansett om hvem og av hvem. men at hver enkelt tok litt ansvar og prøvde og svelge en kamel i stede for og slenge fra seg ti nye. tror ikke det er noe koselig og bli utsatt for mobbing her inne selv om ingen vet hvem du er. det må jo gå ann og ha egne meninger uten og slenge dritt om alle som mener noe annet. blir man for irritert så må man jo ikke svare på tråder. jeg synes det er bra ta det er moderatorere her inne, for ellers hadde det ikke blitt noe alright for noen her. De som sletter innlegg her inne har jo ikke noen andre regler og forholde seg til enn oss andre, og da må men feie for egen dør før man feier for andres. håper KG fortsetter og være, for det kan fortsette og være en bra side, men det krever litt innsats av oss som vil bruke det
Litago Skrevet 5. mars 2003 #9 Skrevet 5. mars 2003 Nok et godt innlegg fra Usikker! Usikker stiller spørsmålet: "Hva om KG forsvinner, - smulder opp liksom?" For meg har KG allerede begynt å smuldre opp. Dessverre. KG smuldres opp av innlegg hvor hat, sinne, narsissisme og pubertetsholdninger overdøver alt annet. Jeg har lurt på om de gjør det vilje, eller om de rett og slett ikke skjønner hva de gjør? Jeg tror faktisk på sistnevnte teori. Kanskje jeg er naiv... Men hvordan få de til å ta til fornuft, vet jeg ikke. De trenger å tenke igjennom hvorfor de er her. Og de trenger å lære seg elementær folkeskikk. Jeg skjønner deg veldig godt Gry. Og jeg skjønner moderatorene. Jeg håper dere holder ut en stund til. Og før dere legger ned KG, så steng bråkmakerne ute. Jada, jeg vet de kommer tilbake med nye nick, men kanskje det er det som skal til? At man ikke vet hvem som er hvem og ikke bruker gammelt nag og historie mot hverandre? Kanskje en lettvint løsning..., men kanskje nødvendig for å redde KG.
Veslejenta Skrevet 5. mars 2003 #10 Skrevet 5. mars 2003 Hvis KG forumet ble borte... Hvem skal jeg da spørre om ting jeg lurer på? Og lese om ting andre lurer på. Er få steder hvor så mange mennesker med så mye forskjellig kunnskap og erfaringer er samlet og som ivrer etter å dele den med andre. Hvor kan jeg da lese artige tråder som engletrådene inne på SnikkSnakk? Og smile av alle de rare påfunnene. Hva skal jeg da bruke fritiden min til? Jeg hadde kommet til å få abstinenser.
Gjest Diva Skrevet 5. mars 2003 #11 Skrevet 5. mars 2003 Jeg er faktisk mye enig med Litago! Man er uvillig til å få vekk bråkemakere her, fordi KG skal være et sted som er åpent for alle. Men jeg tror ikke dette vil gå bort av seg selv. Hadde man tenkt på at visses meninger og ekle kommentarer faktisk spilte stor rolle for mange av de som mottar disse, burde man tatt hensyn til dette og gjort noe! Det er selvfølgelig mulig å hoppe over innlegg og tråder som irriterer og plager en. Men da kan man jo ikke se på noe!?!? For man vet jo aldri hvem som svarer heller. Og jeg, og flere andre her på KG, er grundig lei av å få pepper og verbal bank fordi vi mener ditten og datten. Jeg savner gjensidig respekt her jeg. Og jeg oppfører meg faktisk ordentlig og høflig / saklig mot de som oppfører seg slik mot meg. Kall det barnslig, men den filosofien synes jeg er svært passende! Jeg tar faktisk igjen hvis noen er ekle og usaklige og kommer med ubegrunnede stikk! Jeg lar meg ikke pelle på nesa - av noen! Mange tar dette forumet seriøst og ønsker å kunne diskutere seriøst. Derfor tar jeg,- og flere andre oss nær av negative ting når de er usaklige. Dessuten,- noen her har også mottatt særdeles ekle og stygge pm, som de ikke setter særlig pris på. DET burde også slås ned på! Jeg og vil beholde KG og synes det er et flott forum som jeg er inne på daglig! Men jeg orker snart ikke mer! Sålenge visse personer skal dominere, og fyller opp innboksen sin for å ikke motta pm, og vi aldri kan nevne denne eller poste innlegg til henne på personlige meldinger uten å bli slettet, og da bli "beskyttet" mot oss stygge, fæle misunnelige brukere, blir jeg irritert. Jeg føler meg rett og slett urettferdig behandlet og jeg vet flere med meg er enige! Dette har gått litt for langt! Jeg nevner igjen gjensidig respekt og at lover og regler på KG skal gjelde for alle! Fortsetter denne tendensen, kommer jeg høyes sannsynlig til å forlate KG. Fordi jeg blir irritert over at jeg ikke kan høflig og relevant si min egen mening i frykt for å bli misforstått og overkjørt og utskjelt av enkelte. DET gjør hverdagen på KG ukoselig! Mange snakker om å se bort fra innlegg som er slik, ikke ta seg nær, ikke la seg irritere, ikke lese innlegg fra brukere man ikke har kjemien med. Men det er faktisk ikke så lett! Ikke når man blir slått ned på personlig! Hvis man skal ignorere, så burde ALLE ignorere! Ikke bare ENKELTE. Da forsvinner ikke problemene. Flere brukere har i det siste, og tidligere, forlatt KG på et grunnlag mange av dere kjenner til. Det kan sannsynlig bli flere snart om ikke denne trenden forandrer seg litt. Er det meningen at få skal dominere her ? Er det bedre å miste mange trofaste brukere enn å fjerne de som lager bråk hele tiden ? Diva, oppgitt i kveld :cry: P.S : Mulig hele eller deler av dette innlegget blir slettet. Ingenting forbauser meg mer. Men håper dere får med dere budskapet mitt. P.P.S : Gry og moderatorer : Dette er konstruktivt ment og det faller meg faktisk tungt for hjertet å si dette. Men nå har jeg brent inne med det lenge! Og ting har ikke blitt bedre! Uansett synes jeg dere er dyktige og tålmodige som holder styr på oss. Det er bare denne saken som plager meg, og flere andre brukere. Jeg har hatt stor glede av KG og håper jeg fortsatt kommer til å være med i klanen :D
Litago Skrevet 5. mars 2003 #12 Skrevet 5. mars 2003 Mye sant i det du skriver Diva. Men samtidig så fikk innlegget ditt meg til å tenke litt. Det jeg skriver nå er ikke direkte myntet på deg, men jeg bruker et av tankene dine som eksempel likevel. Håper det er greit Diva? Du skriver at du synes det er greit å ta igjen når noen er usaklige mot deg. Klart det er godt å bite tilbake, men er det hensiktsmessig? Alle kan jo se at angrepet var usaklig. Hver gang man tar igjen så går man ned på samme nivå som angriperen. Og man bidrar til at trådene kommer ut av fokus og utriveligheten fortsetter å gro. Jeg husker da jeg trodde at den som fikk det siste ordet vant. Nå vet jeg at sånn er det ikke. Den som "vinner" en diskusjon er den som beholder sakligheten og roen. En diskusjon går ikke ut på å "hamre inn" sin mening med 5 - 10 nesten identiske innlegg (som noen gjør, - ikke Diva. Husk, jeg brukte bare et av utsagnene hennes som et eksempel :blunke: ) Man kan gjerne legge inn flere innlegg på samme tråd, men da burde man ha nye argumenter eller nye fremstillinger. Hvis vi alle velger å være å være den "voksne", så vil den/de personene som fremdeles angriper fremstå som den umodne, som tapere. Og kanskje den/de gir opp? Ihvertfall blir det færre innlegg å slette. Og er det egentlig så viktig å definere en vinner og en taper? I mange diskusjoner blir man ikke enige. Men ved å diskutere så har man kanskje forstått litt mer av hvorfor andre har en annen mening og holdning. Nyttig det! Den eneste man har kontroll på er seg selv. Og den eneste man kan forandre er seg selv. Tror det er et viktig å innse for oss alle. Vi må begynne med oss selv! Meg inkludert.
Pip Skrevet 5. mars 2003 #13 Skrevet 5. mars 2003 Det var jammen godt sagt, Litago! Jeg må si at jeg begynner å bli litt frustrert av dette here jeg også... I dag ble en tråd inne på Bryllupsforumet stengt... Og den tråden startet med at en brud ville vise frem den flotte kjolen sin! Er det mulig å hoste opp så mye dritt med det utgangspunktet, da...?? Får følelsen av at noen er her inne bare for å legge seg ut med alt og alle. Æ'kke noe gøy for noen det! Altså, det er vel ingen som (stolt) viser fram brudekjolen sin som egentlig ønsker at tråden skal utvikle seg til en diskusjon om hvilken brudekjole som er styggest - hennes eller en annen... Vis litt respekt for hverandre, folkens!! 2.-klassingene mine er MYE mer siviliserte enn enkelte her inne...
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #14 Skrevet 6. mars 2003 Det har foregått en forskjellsbehandling her i lang tid...og moderatene forskjellebehandler som bare det. Jeg synes slettes ikke de gjør en god jobb. Mirabella
Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #15 Skrevet 6. mars 2003 Nei, nå må vi ta oss sammen, jenter. Dette er et d i s k u s j o n s f o r u m og vi må slutte å ta alt så veldig alvorlig. Vi kan da ikke tillate oss at Kvinneguiden må legges ned fordi ingen orker å jobbe med dette lenger. Moderatorene arbeider på frivillig basis - de får ikke lønn for jobben de gjør - får sikkert ikke dekket kostnadene ved internett-bruken engang. Kan vi ikke heller sett pris på den jobben de gjør og ikke henge oss opp i bagateller ? Og stakkars Gry da - hun må jo føle seg som en slags barnehage-tante her inne. Nei, vi kan diskutere så fillene fyker - men ondskapsfull hetsing vil vi ikke ha noe av.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. mars 2003 #16 Skrevet 6. mars 2003 Sålenge visse personer skal dominere, og fyller opp innboksen sin for å ikke motta pm, og vi aldri kan nevne denne eller poste innlegg til henne på personlige meldinger uten å bli slettet, og da bli "beskyttet" mot oss stygge, fæle misunnelige brukere, blir jeg irritert. Jeg føler meg rett og slett urettferdig behandlet og jeg vet flere med meg er enige! Dette har gått litt for langt! Jeg synes det er ett yppelig tiltak av Gry (red) og slette konsekvent alle anti-Milla tråder som dukker opp, ikke kommer det noe konstruktivt ut av dem, de blir bare postet for å provosere og lage mer bråk. Mange brukere går svært langt for å få min oppmerksomhet. Som feks. i går da jeg fikk beskjed om at brudekjolen måtte være svart pga. min sorte samvittighetsløse sjel. Uansett så senket freden seg i går kveld. Og jeg håper dette kan bli nok en fredelig dag på KG uten flere debatter omkring dette temaet. Jeg må legge til at de som reagerer negativt på Gry's besluttelse er de samme som er flink til å lage bråk- kanskje noe å tenke på. Milla
Malou Skrevet 6. mars 2003 #17 Skrevet 6. mars 2003 Jeg synes rett og slett at de som pleier å bli sensurert her på KG kanskje skulle ta seg en tur i tenkeboksen. Moderatorene er "bare" mennesker, og gjør selvfølgelig feil, men det er jo litt merkelig hvis de samme menneskene igjen og igjen og igjen blir utsatt på disse feilene. Dere som blir sensurert og slettet en del vet vel selv hvem dere er... Dere er i allefall alle sammen med på å ødelegge dette forumet, og det er det mange av oss som misliker sterkt! Jennifer
Kristian (71) Skrevet 6. mars 2003 #18 Skrevet 6. mars 2003 Godt sagt Jennifer :D Jeg kan i veldig mange tilfeller forutse hvilke innlegg som kommer til å bli sensuerert, og og det er en gåte for meg at de som da gang på gang skriver innlegg etter samme lest kan bli overrasket over at de blir sensurert Moderatorene gjør en jobb etter regler fastsatt av Gry, og de gjør en kjempejobb. Den dagen modereratorene ikke orker mer kjeft og krangling og gir seg på KG, er dette forumet fortapt. Aksepterer man ikke disse reglene satt av Gry får man finne seg et annet forum enn KG.
Sofia Skrevet 6. mars 2003 #19 Skrevet 6. mars 2003 Heiii Kristian, og hvor har så du vært i det siste. (savne savne). Jeg er så enig så enig i det du sier. Hør på Kristian jenter, han er en klok mann.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #20 Skrevet 6. mars 2003 Ingenting skal taes seriøst - men man skal ha moderatorer og regler....? neivelja Mirabella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå