Gå til innhold

Gaver til gjestene

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina
Skrevet

Er det jeg som har vært inne på for mange utenlandske bryllupssider eller er det sånn at man har noe som gjestene får med seg som minne?? ...som f.eks. en pose med operamints eller sjokolader med spesiellaget papir etc.? Synes dette virker unødvendig... hva gjør dere andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i uttallige bryllup her til lands, og det er ikke vanlig. ;)

Gjest Reven
Skrevet

Jeg har opplevd en gang, i Danmark, at det lå en liten pose snop ved tallerkenen. De fleste spiste dem før forretten.

Bortsett fra det har jeg aldri opplevd å få gaver av brudeparet. Hva skal vi med det da? Samme hva de gir bort, så blir det bare enda en dings vi ikke trenger, men som blir liggende og samle støv fordi vi ikke har samvittighet til å kaste det.

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle putte en sjokolade i glasset. En innpakket en selvfølgelig....

Jeg tenkte litt på den som het mon cherry(har ikke peiling på hvordan det skrives)Det er den som hadde rosa papir,så var det vel en trykt sløyfe i brunt eller svart. Noen som skjønner hvem jeg mener og kanskje hvor jeg får kjøpt sånne???? Har ikke sett de på mange år.

Gjest Ballerina
Skrevet
Jeg har vært i uttallige bryllup her til lands, og det er ikke vanlig. ;)

:hoppe:

Mamma vil kjøpe lovehearts med Just Married på, men de kommer vi til å legge oppi fruktskålene slik at de som vil ha kan forsyne seg! ...og vil hun kjøpe og betale, så må hun jo bare det! :tommel:

Gjest Ballerina
Skrevet
Jeg tenkte jeg skulle putte en sjokolade i glasset. En innpakket en selvfølgelig....

Jeg tenkte litt på den som het mon cherry(har ikke peiling på hvordan det skrives)Det er den som hadde rosa papir,så var det vel en trykt sløyfe i brunt eller svart. Noen som skjønner hvem jeg mener og kanskje hvor jeg får kjøpt sånne???? Har ikke sett de på mange år.

Mon Cheri finnes iallfall på Dropsen her i Stavanger (altså... en SKIKKELIG snoooopebutikk)

Skrevet

Tusen takk ballerina! Da får jeg finne en skikkelig snopbutikk!!

Skrevet

Gaver til gjestene er etter min mening noe man virkelig ikke trenger.

Skrevet

Totalt unødvendig :)

Jeg har aldri vært i bryllup m/gaver til gjestene.

Skrevet

Har opplevd det, men synes det er tull.

Det er jo bare noe rusk som gjestene ikke har bruk for og det er enda en ekstra utgift for brudeparet...

Gjest Ballerina
Skrevet

Ser at dere har den samme oppfatningen som meg :) Da trenger vi ikke føle oss kjipe for ikke å gjøre det! :tommel:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det ser jo søtt ut, men jeg har enda ikke hørt om et gavetips som er så genialt at jeg hadde hatt lyst til å få det som gjest i bryllup. Man vil ikke spise godterier før eller under middag, og ikke har jeg veldig lyst til å drasse rundt på småting resten av festen heller.

Skrevet

Vi spanderer da en fest til 50-60 000. Det får da være gave bra nok :)

Skrevet

Vi kombinerer bordkort og "gave". Skal ha små hvite esker med sølvdragerte sjokoladehjerter oppi...Rundt eska har vi et silkebånd med gjestens navn på.

Skrevet
Vi kombinerer bordkort og "gave". Skal ha små hvite esker med sølvdragerte sjokoladehjerter oppi...Rundt eska har vi et silkebånd med gjestens navn på.

Hvor kjøper du sjokoladehjertene?

Skrevet

Jeg har vært i flere brylluper der dette har vært gjort, blant annet på Sri Lanka (noe kakegreier) og i USA (peppermyntedrops). Begge steder med søt innpakning som matchet pynten. Har ikke inntrykk av at det er vanlig her til lands, og i alle fall ikke forventet. Blir liksom voksenvarianten av godtepose i bursdager dette.

Skrevet

Det får vel holde de får middag/kaker og drikke,syns jeg!

Skrevet

Gjestene våre får ikke slike smågaver, men jeg håper de får en knakende festlig kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...