Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kermit
Skrevet

Er det noen som vet hvor lang tid det må gå før man kan melde post savnet(og Posten faktisk gjør noe for å spore det)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Reven
Skrevet

Er det snakk om en registrert pakke/brev skal posten til en hver tid ha kontroll på hvor sendinga er, og den kan spores elektronisk ved hjelp av sendingsnummeret fra sendinga er innlevert.

Gjelder det et vanlig brev har jeg ikke peiling.

Off topic: Jeg sendte et brev uten adresse for en måned sia. Jeg hadde bare fullt navn på mottakeren. Brevet kom fram til riktig person i løpet av tre dager!!!

Gjest Kermit
Skrevet

Jeg kan spore den et stykke, men nå har den ikke beveget seg på 10 dager - noe som er rimelig uvanlig for innenlandspost vil jeg tro. Heldigvis er det en forsendelse som er forsikret.

Gjest Reven
Skrevet

Jeg ville tatt en telefon med det samme.

Ingen grunn til å vente, så lenge du har sporingsnummeret og ser at noe er feil.

Skrevet

Venter også på pakke ,fra USA.

beautybridge,den er sent med USPS global airmail.

ER kommen til New Jersey ser jeg ,men da er det stopp.1 mnd siden.

Asj og denne gang var det fødselsdags presang til søsteren min. :klaske:

Skrevet

Off topic: Jeg sendte et brev uten adresse for en måned sia. Jeg hadde bare fullt navn på mottakeren. Brevet kom fram til riktig person i løpet av tre dager!!!

Sånt kommer nok veldig an på hvem hos posten brevet havner hos tror jeg, og det er, naturlig nok, lettere med små steder... En gammel tante av meg mottok i sin tid en pakke som kun var merket med kallenavnet hennes og sted, det gikk så greitt så:) I Oslo synes det som det er vanskelig nok for posten å takle at det for eksempel står 0324 istedet for 0342 som postnummer...

Skrevet
Venter også på pakke ,fra USA.

beautybridge,den er sent med USPS global airmail.

ER kommen til New Jersey ser jeg ,men da er det stopp.1 mnd siden.

Asj og denne gang var det fødselsdags presang til søsteren min. :klaske:

Så vidt jeg husker kan ikke usps global airmail spores internasjonalt. Den har sikkert forlatt USA fra en av de store flyplassene i området. Sannsynligheten er stor for at den ligger i tollen på Gardermoen, men du burde jo ha fått den etter en mnd. Jeg ville ha kontakten avsenderen og fått dem til å se på det.

Skrevet

AVSENDEREN HAR JO SENDT PAKKEN DE ,OG JEG HAR FÅTT NR

ENESTE FORSKJELL ER AT DET STÅR LC FØR NR OG US ETTERPÅ.

HAR OGSÅ SNAKKA MED POSTEN ,

MÅ JEG ALLSÅ TA KONTAKT MED TOLLEN?

Skrevet
AVSENDEREN HAR JO SENDT PAKKEN DE ,OG JEG HAR FÅTT NR

ENESTE FORSKJELL ER AT DET STÅR LC FØR NR OG US ETTERPÅ.

HAR OGSÅ SNAKKA MED POSTEN ,

MÅ JEG ALLSÅ TA KONTAKT MED TOLLEN?

LC og US er en del av sendingsnummeret, der de siste to bokstavene er en landkode. Nummeret, med bokstaver og tall, kan brukes til sporing på Postens sine nettsider, og da skal de vises om sendingen er inne til fortolling. Så en slipper å ta kontakt med tollvesenet.

Skrevet
Sånt kommer nok veldig an på hvem hos posten brevet havner hos tror jeg, og det er, naturlig nok, lettere med små steder... En gammel tante av meg mottok i sin tid en pakke som kun var merket med kallenavnet hennes og sted, det gikk så greitt så:) I Oslo synes det som det er vanskelig nok for posten å takle at det for eksempel står 0324 istedet for 0342 som postnummer...

Det forundrer meg ikke om det er lettere på små steder med lokalkjente postbud. Men husk at det er flere gater med samme navn, og derfor er postnummeret viktig. Det er postnummeret som ligger til grunn for fremsending, og ikke stedsnavnet. Jeg leste også i en avis for en stund siden at bruk av feil postnummer koster Posten en stor pengesum årlig siden det kreves ekstra arbeid å rette opp feilen...

Skrevet
Jeg kan spore den et stykke, men nå har den ikke beveget seg på 10 dager - noe som er rimelig uvanlig for innenlandspost vil jeg tro. Heldigvis er det en forsendelse som er forsikret.

Der har det nok skjedd noe feil... Så ring og etterlys sendingen din.

Forresten, for sendinger uten sporingsnummer kan det også gis etterlysning, men det tar litt lenger tid å spore opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...