orakel Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 (endret) Synes denne buketten på bildet her er kjempefin, men hva slags blomster er det egentlig? Er det roser og i så fall hvilken type? Tror den hadde passet veldig godt til min kjole Endret 14. november 2007 av orakel
Karianne78 Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Det ser nesten ut som "store" orkideer... Eller mange mange roseblad..
Kykkelikokos Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Veldig vanskelig å si, men hvis det kun er orkideer, så blir det nok en temmelig dyr bukett.
Frey Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Synes det ser ut som noe kunstige greier i stoff jeg..
-Alvildebrud- Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Synes det ser ut som noe kunstige greier i stoff jeg.. ← Ja.. Eller det
*Emma* Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Jeg tror det er roseblader....enten ekte eller kunstige. Vet noen lager blomsterbuketter hvor det ser ut som en kjempe stor rose...da er roseblader fra mange roser sydd sammen liksom....(mener jeg at jeg har hørt)....syns det ser ut som noesånt....også blader tredd på tråd etc nedover...men om det er kunstig eller ekte ser jeg ikke. den var forøvrig kjempe stilig!
*Emma* Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Her er bilde av en sånn jeg tenkte.....også syns jeg det ser ut som de i tillegg har hengt løse rose kronblader nedover i "tråd" eller noe....
Marna Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Åh jeg så en slik bukett i avisen i går, og der sto det navnet på den blomstertypen. Men har ikke avisen her og husker ikke hva de kalte den, så jeg skal undersøke saken i kveld *notere meg bak øret*
orakel Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2007 Det hadde vært aldeles supert Marna Takk for innspill fra dere andre også
Marna Skrevet 6. mai 2007 #11 Skrevet 6. mai 2007 (endret) Bildet i avisen lignet noe på det bildet du viste fram. Og i avisen sto det at det var silkeblomster. Uvisst om dette er en fellesbetegnelse på "falske blomster" eller om det virkelig er en sort som heter det. Men vil tro blomsterbutikken vet hva du vil ha når du viser fram bilde og at du tror det heter silkeblomster! Håper det hjalp litt i alle fall *skrivefeil* Endret 6. mai 2007 av Marna
jente 79 Skrevet 7. mai 2007 #12 Skrevet 7. mai 2007 Når jeg har hørt betegnelsen silkeblomster er det falske blomster det er snakk om. Har en i familien som har drevet med det. De har gjerne utrolig mye fint. Men du kan jo bare ta med bildet i blomsterbutikken, orakel. Jeg gjorde det med den buketten jeg skal ha, og hun fant ut av det kun fra bildet. Kan jo godt hende de får til noe tilsvarende med ekte blomster.
Mies Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er ganske sikker på at denne buketten er laget av roseblader som er tredd opp. Og så store roseblader (og så løs treing) kan jeg ikke se for meg at du får til med ekte roser. Silkeblomster brukes om bedre typer kunstige blomster. Så dette er nok temmelig sikkert en bukett av kunstige blomster. Men ta med bildet til en par dekoratører og hør hva de synes, og om du ikke vil ha det kunstig så kan de jo bruke bildet som innspirasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå