Gå til innhold

jeg tro på en rusten spiker i går

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg tro på en rusten spiker i går,det vår gjennom tøyskoen min,men nok til at jeg stakk hull på huden og begynte å blø..Idag er det ømt rundt "stikket" og litt rødt.Samboer sier jeg må ta stivkrampesprøyte, er det tilfellet???

Tok stivkrampe for 6 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TuttaCalcutta

Tror ikke du bør ta stivkrampesprøyte, men du bør komme deg til legen å få antibiotika for dette. Min mor gjorde det samme forrige mnd.

Hun fikk veldig vondt der fordi hun ikke dro til legen med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stivkrampesprøyta varer i 10 år så det går bra, men du bør få antibiotika ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt poenget med å oppsøke lege så lenge det ikke er ser betent ut. Selv har jeg rispet og stukket meg på rustne spiker utallige ganger opp gjennom årene, bl.a. en gang hvor jeg faktisk tro en lang rusten spiker tvers gjennom fotbladet, men jeg har aldri vært hos lege og følgelig heller ikke fått antibiotika. Tror forresten de fleste leger har sluttet å skrive ut antibiotika i slike "just-in-case"-tilfeller. Vanligvis er det litt rødt og ømt noen dager, og så går det over. Får du betennelse i foten, så vil du raskt oppdage det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

heisann

jeg tråkket på en rusten spiker i går. den gikk ganske langt inn.

jeg tror ikke jeg har fått betennelse enda. hva burde jeg gjøre ? burde jeg dra til legen og få antibiotika eller stivkrampsprøyte ?

det gjør veldig vondt. vanskelig å gå på beinet.

trenger hjelp så fort som mulig!

fint viss dere svarer fort :)

mvh

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janey

Da jeg var liten mistet jeg en pall på foten, med en stor rusten spiker i som gikk rett gjennom hele foten. Mamma ringte legen for å spørre om dette med stivkrampe. Fikk beskjed om at det ikke var noen fare, og i tillegg sa legen at det var en fordel at spikeren var rusten. Trengte ikke gjøre noe som helst med det, var bare å vente til ble bra igjen av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...