Gjest DyneTryne Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Pølsebrød som har ligget litt på grillen med litt potetsalat inni! Å herreminhatt, noe så nam! Jeg hadde mine fordommer og trodde grillturer framover kom til å bli en flopp etter at jeg la om mine spisevaner, men hei og hå se NÅ! Jeg tror jeg spiste 5 av disse her, festmåltid! Har dere prøvd?
Samba Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Nei, det har jeg ikke prøvd. Men det skal jeg jammen meg prøve.
Gjest DyneTryne Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Prøv dem, i bøtter og spann :-D Jeg merker jeg begynner å få abstinenser nå, likefør jeg går 2 km til hydroen og kjøper engangsgrill og tilbehør og setter meg i hagen!
Tabris Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Grill vegetarpølser og hel tomat på spyd - smaker fantastisk med potetsalat til. Vegetarburger i brød er også fantastisk. Eller grønnsaker i folie og bakt potet med salat til.
Gjest DyneTryne Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Nå har jeg en de allergier mot alle mulige grønnsaker Har aldri fått smakt soyakjøtt, mulig jeg bør prøve? Men smaker det noe nam uten noe til da? Men prøv mitt tips da Jeg lover, en kan leve på det i en og en halv evighet!
Tabris Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 (endret) Soyapølse i gourmet serien (Hälsans Kök - gule og grønne esker som selges i SunKost og Life-kjedene) smaker så likt vanlige pølser at det nesten er ekkelt. Forskjellen er at de er noe mindre og ikke har den "knekk"-lyden når man biter dem av. Men siden de har brukt samme krydderblanding, så er det skremmende lik smak. Burgerne - ja, egentlig alle produktene fra Gourmet-serien anbefaler jeg så absolutt. Trenger ikke masse tilbehør - brød, ketchup og sennep og evt. løk/tomat hvis du tåler det. Eller cowboy-versjonen - tomatbønner, potetstappe og pølser. Namme. Din versjon vet jeg ikke om jeg har prøvd, men har hørt at den norske Burger King's versjon av "vegetarburger" er brød med alt fyll, uten burger. Kanskje det faller i smak hos deg? Endret 4. mai 2007 av Tabris
Luzi Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 soyapølsene er faktisk ganske gode, de smaker akkurat som kjøtt-pølser bare uten den "kvalmende" smaken. aner ikke hvordan jeg skal forklare den:p Eneste minuset er jo at de er ganske dyre. (og små)
Gjest vimselot Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Dyne, jeg lager middag nå. Du kan komme og smake. ja, vet jeg er rar som lager middag kl 7 om morran... Du gjorde meg sulten, men er tilgitt.
Rainbow Brite Skrevet 7. mai 2007 #10 Skrevet 7. mai 2007 Vegeburgerne er kjempegode! De er jo mye bedre enn hamburgere! Men soyapølser?! FYSJ!!! J***** konsistens og de bare vokser inni munnen til en diger kvalm klatt. Jeg har til dags dato ikke klart å svelge faenskapen, og jeg har prøvd bitterlig. Heldigvis er ikke akk pølser ille å la gå! :blunke:
Tabris Skrevet 7. mai 2007 #11 Skrevet 7. mai 2007 Men soyapølser?! FYSJ!!! J***** konsistens og de bare vokser inni munnen til en diger kvalm klatt. Jeg har til dags dato ikke klart å svelge faenskapen, og jeg har prøvd bitterlig. Heldigvis er ikke akk pølser ille å la gå! :blunke: ← Hvilket merke har du smakt? Bare lurte på om du har smakt Gourmetpølser og om du mener de også er like ille.
Gjest Blanca Skrevet 7. mai 2007 #12 Skrevet 7. mai 2007 Vegeburgerne er kjempegode! De er jo mye bedre enn hamburgere! Men soyapølser?! FYSJ!!! J***** konsistens og de bare vokser inni munnen til en diger kvalm klatt. Jeg har til dags dato ikke klart å svelge faenskapen, og jeg har prøvd bitterlig. Heldigvis er ikke akk pølser ille å la gå! :blunke: ← Jeg har også problemer med soyapølser, men vegeburgere er godt. De som heter Basilkum-pucker er også gode. Pølsebrød med potetsalat har jeg ikke prøvd, liker ikke kjøpt potetsalat, men hjemmelaget er godt. Men du Dyne; har du alltid slike diller? Mener å ha lest at du en periode levde på nan-brød og en annen banan/kaffe-shake .
Gjest Peachbud Skrevet 7. mai 2007 #13 Skrevet 7. mai 2007 Men du Dyne; har du alltid slike diller? Mener å ha lest at du en periode levde på nan-brød og en annen banan/kaffe-shake . ← Og tikka masala og pasta bolognese.
Rainbow Brite Skrevet 7. mai 2007 #14 Skrevet 7. mai 2007 Hvilket merke har du smakt? Bare lurte på om du har smakt Gourmetpølser og om du mener de også er like ille. ← Jeg har smakt to forskjellige typer, en i grønn boks og en i hvit boks (eller noe sånt). Prøvde gang nummer to, i tilfelle det bare var den ene typen det var noe med, men synes den andre sorten var like ille, så nå prøver jeg ikke mer. Er dyrt, er traumatisk opplevelse, og kjedelig å ikke spise middag når man har laget middag. :blunke: Noen som vet om disse erstatningsproduktene egentlig er næringsrike? Som vegetarkjøttdeigen feks?
Luzi Skrevet 7. mai 2007 #15 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Jeg har smakt to forskjellige typer, en i grønn boks og en i hvit boks (eller noe sånt). Prøvde gang nummer to, i tilfelle det bare var den ene typen det var noe med, men synes den andre sorten var like ille, så nå prøver jeg ikke mer. Er dyrt, er traumatisk opplevelse, og kjedelig å ikke spise middag når man har laget middag. :blunke: Noen som vet om disse erstatningsproduktene egentlig er næringsrike? Som vegetarkjøttdeigen feks? ← Det er jo en del proteiner i det, så burde være det. står mye om vegetar kosthold og næringsinnhold på diverse ting i den store vegetarkokeboken, Den vil jeg anbefale:) Mange gode oppskrifter også. tror den koster 99 på diverse bokhandlere. Det er en stor orange bok Endret 7. mai 2007 av Luzi
Gjest Pax Skrevet 7. mai 2007 #16 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Jeg liker vegeburgerne, men ikke soyapølsene, synes de smaker kjøtt. (Men nå er det mange år siden jeg har spist kjøtt, da... Søstera mi som er kjøtteter syntes ikke det smakte kjøtt av soyaplsene.) Tror du kan prøve vegeburgerne, selv om du er allergisk mot mange grønnsaker, DyneTryne. De består for det meste av korn. Har ei venninne som er allergisk mot grønnsaker og som er vegetarianer som du, hun hovner opp i munnen av soyaprodukter. Men om du kan spise soyapølser, hadde jo det vært flott nå som grillsesongen kommer snart. Det finnes en annen veggispølse også, som ikke består av soya, som jeg synes er god. Men det er ikke alle helsekostbutikker som har dem. Og jepp... Jeg har spist mye grilla pølsebrød med potatsalat, men sluttet med det da jeg fant ut at jeg var allergisk mot melk. Er melk i pølsebrød, så jeg bruker lompe i stedet. Endret 7. mai 2007 av Pax
FantasDick Skrevet 7. mai 2007 #17 Skrevet 7. mai 2007 Grillede pølsebrød med potetsalat er rågodt! Spiser det hver grillsesong, jeg.. Men spiser andre ting også, da.
Gjest Pax Skrevet 7. mai 2007 #18 Skrevet 7. mai 2007 Som vegetarkjøttdeigen feks? ← Den er næringsrik.
Rainbow Brite Skrevet 7. mai 2007 #19 Skrevet 7. mai 2007 Det finnes en annen veggispølse også, som ikke består av soya, som jeg synes er god. Men det er ikke alle helsekostbutikker som har dem. ← Husker du hva de heter? Hvordan er konsistensen på de i forhold til soyapølsene?
Gjest Pax Skrevet 7. mai 2007 #20 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Husker du hva de heter? Hvordan er konsistensen på de i forhold til soyapølsene? ← Nei, dessverre. Det er fire stk i en pakke, og er ikke frossenvare. Koster 44 kr. Er ganske lange. De erlitt mer fettete i konsistensen (det hørtes jo litt ekkelt ut, men de er ikke ekle) og smaker ikke kjøtt. Endret 7. mai 2007 av Pax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå