Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ligner litt på en annen tråd her, men jeg tar sjansen på at dere orker å svare på denne også.

Samboeren min har fått en forferdelig kløe, spesielt på armene og beina. Han er synlig tørr i huden, så han kjøpte en dusjsåpe og bodylotion på apoteket som skulle være bra for ekstremt tørr hud. Dette hjelper ikke. Han klør seg til blods i søvne, og har dessuten fått flekkvise utslett som er illrøde.

Han dusjer mye. Jobber på et aluminiumsverk der de blir kølsvarte over hele kroppen, så det trengs skikkelig skrubbing for å bli ren. Dessuten er han bonde, så de dagene han jobber både ute og hjemme, blir det gjerne behov for dusj to ganger.

Han har hatt samme jobbene i 4 år nå, men aldri merka noen hudproblemer før. Jeg prøver å få han til legen, men det er visst ikke nødvendig....

Tips?

Gjest itla
Skrevet

Jeg får mye eksem nå i pollenallergi-sesongen... Kan det være noe sånt? Allergi kan komme i voksen alder. Nå har jeg riktignok noe eksem ellers i året også, men i pollensesongen kommer den på flere steder, og den er "hissigere" enn den jeg har ellers.

Uansett, en tur til legen hadde nok ikke vært dumt, som du sier... Hva er det med menn som gjør at de må insistere på at de ikke feiler noe - helt til de ligger på sofaen med feber og har det verst av alle i hele verden? :klø:

Skrevet

Jeg vil også anbefale å prøve en av apotekets dusjoljer. Jeg får sånne røde flekker som klør som bare pokker med kløingen har avtatt noe enormt etter jeg begynte med dusjolje fra apoteket (Eucerin sin) og vært rask med å smøre armene med en uparfymert bodylotion etter jeg har kommet ut av dusjen.

Jeg også kunne glatt klø meg til blods.

Skrevet

Høres veldig ut som han har atopisk eksem. Har selv vært plaget med dette flere år. Det eneste som hjalp meg var å smøre de tørre røde flekkene med kortisonsalve. Denne kan fås kjøpt på apoteket, men bør ikke brukes over lengre perioder. >Så snart utslettet er borte bør han gå over til å smøre seg med en vanlig hudkrem. Denne bør være veldig fet.. Jeg likte veldig godt body butter fra Bodyshop, den med mangoduft er for veldig tørr hud. Men det er jo ikke sikkert han vil gå rundt å dufte mango :hoho:

Om du spør på apoteket har de flere gode hudkremer for veldig tørr hud der.

Skrevet

Ikke for å skremme... Masse dusjing kan føre til hudorm. Hudorm er tørre hudpartier som klør enormt. Gå til lege og sjekk dette ut.

• 2 måneder senere...
Gjest Tigerjente
Skrevet

Fant dere en løsning på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...