celice Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Skal lage noe til kvelds for et vennepar som kommer på besøk, men kommer ikke på noen fristende oppskrifter..... Helst sånn passe avansert
Gjest *Magica* Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 God spekeskinke, godt brød, litt salat og melon?
Arkana Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Smørbrødkake er godt, passer fint som lunsj også. Du kan selvfølgelig variere fyllet etter det du selv ønsker. Smørbrødkake 2 dl melk 50 g margarin 25 g gjær 100 g sammalt hvete grov 150 g hvetemel ½ ts salt 3 hakkede hardkokte egg 300 g skinke i biter 1 liten purre i ringer 150 g revet ost 1 pose majones Bland alt det tørre, smelt margarin og ha i melk. Forhev 1 time. Ha deigen i rund form (24 cm), hev 20 minutter. Stek ved 200 grader i 20 minutter. Del i to, bland fyllet og ha i mellom. Legg lokket på, dryss over litt ost og stek videre ved 225 grader i ca 15 minutter.
Kayli Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Denne fikk jeg servert hos en venninne en gang, sammen med godt brød og vin: Pastasalat 1 beger rømme litt majones salt og pepper 1 paprika 1/2 løk 1 pk smårettskinke 5 dl pastaskruer hvitløk etter smak Kok pastaskruene, kutt opp det som skal kuttes, bland alt sammen. Skinke kan byttes ut med stekt kylling. Da er det godt med litt karri i. Ellers synes jeg pai og salat er veldig godt - det er en dille jeg har for tida...
onyx Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Mitt forslag er svært lite avansert, men egentlig sinnsykt godt. Ostesmørbrød stekt i panne! Godt brød smøres med litt sennep og masse sterk ost (gjerne revet, smelter fint da). Stek de i stekepanne i en blanding av smør og olivenolje til brødet er sprøtt og gyldent og osten smeltet (bruk lokk). Server med litt salat og gode tomater, spekeskinke etc. For "avanserte" smørbrød er skinke, paprika etc fint å legge under osten før du steker. Serveres med te eller øl..
Gjest bada Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Thai-biffsalat. Eller en god omelett? ← Du kom meg visst i forkjøpet, *Magica*
Nilma Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Inspirert av *Magica*s forslag om thai-biffsalat - denne er nydelig.
Chelsea Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Suppe og brød! Lag suppe fra scratch eller sprit opp en posesuppe og server med godt brød, smør eller olje/eddik til å duppe i evt. pesto eller tapenade. Mange supper er kjempegode med et dryss av baconbiter, spekeskinke eller revet parmesan + ringle over god olivenolje.
Rosenrød Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Her var det masse godt! Skriver under på at ostesmørbrød i panne er den desidert beste måten å lage dem på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå