Gå til innhold

Male teakmøbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har malt over gamle/stygge ute teakmøbler.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dingo
Skrevet

Har ingen erfaring med teak, men har selv malt hardwood. Da vasket jeg og slipte og malte ett par strøk med Drygolin vindusmaling, siden den er spesielt god på høvlet treverk. Møblene er fortsatt ok etter tre år. Kunne helt sikkert gjort grundigere underarbeid, men fant ut at møblene ikke var verdt en kjempeinnsats ;)

Skrevet

Er det ekte teak, ville jeg ikke ha malt dem for alt i verden! Vask dem, puss dem og gi dem ett strøk olje beregnet for teak/hardtre og de blir gode som nye!

Tror faktisk ikke jeg ville ha malt annet tropisk treverk heller med mindre møbelementet var på grensen til "ferdig" og uansett måtte kastes om ett år eller to.

Skrevet

Jeg er så enig Leo. En god omgang med sandpapir og en

god olje så stråler treverket. :)

Gjest Asti
Skrevet (endret)

😉

Endret av Asti
Skrevet

DET ER SIKKERT HARDWOOD ,VAR IKKE DYRE,BENK,BORD OG 2 STOLER.

Er lei av pussing,olje de ,mange år gamle.

Tror jeg skal prøve bdet rådet om drygolin vindus maling jeg. :)

Skrevet

Er det ekte teak så mener jeg bestemt å huske at den tresorten er veldig “fet” og derfor “svetter” hvis du maler. Tror bestemt den krever ekstra underlagsbehandling, men kan ikke for mitt bare liv huske hva.

Men spør i malerbutikken!

Vi snakket nemlig om å male noen teak vinduskarmer som ikke passet sammen med resten av stua overhodet, og da var det noen som forklarte dette for meg. Vi valgte å ikke male, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...