lisa:) Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Denne lørdagen skal jeg i bryllup...det er et eneste mas. Hva skal jeg kjøpe til brudeparet, hvilken kjole...sko...veske skal jeg ha på meg? eller skal jeg kanskje kjøpe meg en ny kjole fordi den gamle får meg til å ese ut, hmmm...ny kjole, da må jeg vel ha ny veske og nye sko som matche. huff.. Skulle ønske noe ganger at jeg var gutt. Gutter er alltid mye enklere å ha med å gjøre. Tenk å kunne putte på meg en dress og slippe alle bekymringene. Det hadde vært helt strålende. Ja ja, bryllup om 2 dager...kanskje det ikke er for sent å gå litt ned i vekt, bare et par kilo holder, men....jeg prøvde jo for 3 år siden å gå ned i 2 kilo. Dette er visst ikke det siste bryllupet jeg skal i. Gruer meg mest til den dagen mitt eget bryllup befinner seg. Hmmm...det er kanskje lurt å begynne å slanke meg nå! Men jeg er ikke tjukk, hvorfor skal jeg da slanke meg? typisk jente! Del gjerne dine erfaringer. Endret 3. mai 2007 av lisa:)
Gjest Deception Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hva er det egentlig du vil fram til? Overskriften sier "høytider", men så vidt jeg kan se, har dette lite med det faktiske innholdet å gjøre.... Det ble litt i overkant stream-of-consciousness for min del, dessverre. Endret 3. mai 2007 av Deception
lisa:) Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2007 Hva er det egentlig du vil fram til? Overskriften sier "høytider", men så vidt jeg kan se, har dette lite med det faktiske innholdet å gjøre.... Det ble litt i overkant stream-of-consciousness for min del, dessverre. ← Høytider er jo bryllup
Deidre Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Høytider er jo bryllup ← Høytider er f.eks jul og påske. Bryllup blir mer "anledning". Er det deg det er bilde av i avataren din? Hvis det er slik at du ikke er norsk, kan det tenkes at du forvirres litt av språket og begrepene våre?
Gjest StockDama Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 høytider assosierer jeg med jul,påske..slike ting
Thomas Andrè Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Et bryllup er ikke en høytid. ← Ikke desto mindre kan et bryllup være på høy tid.
Deidre Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Ikke desto mindre kan et bryllup være på høy tid. ← Ja, det kan det jo godt være. Men jeg synes likevel det er litt unødvendig å tøyse med trådstarter.
Thomas Andrè Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Ja, huff, la oss holde oss for gode for litt humor.
Gjest Gjest 1 Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 Jul og påske er best når man har familie og barn tror jeg. Det virker hvertfall slik, men det kan fungere greit med bare venner og litt familie også. Brylluper og slikt er best hvis man har noen å gifte seg med. Men hvis man er gjest kan man være single. I såfall er det best om det er andre single tilstede også.
lisa:) Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har kanskje ordlagt meg litt feil, jeg mente at bryllup er et høytidlig anledning. Jeg har bodd i Norge i 7 år, og jeg er stolt over meg selv og norsken min Mitt språk ville ikke tatt 7 år å lære slik jeg har lært meg norsk. Tenk å måtte lære norsk, nynorsk, engelsk, fransk/tysk og morsmålet i tillegg når man kommer til Norge. Det er tøft må jeg si. Jeg ordlegger meg feil noen ganger, men man lære så lenger man lever. Jeg synes det er fint at dere diskutere om feilen. Det er slik jeg lære meg norsk
Gjest *Magica* Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Fint at du tar det sånn, Lisa! Jeg elsker sånne anledninger, liker å pynte meg selv om jeg sikkert burde ha gått ned noen kilo. Det viktigste er å smile, ha god holdning og prøve å kose seg.
lisa:) Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har nettop søkt på kvasir på stikkordene: bryllup og høytider, og fant 4350 treff hvor bryllup har med høytider å gjøre
lisa:) Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2007 Fint at du tar det sånn, Lisa! Jeg elsker sånne anledninger, liker å pynte meg selv om jeg sikkert burde ha gått ned noen kilo. Det viktigste er å smile, ha god holdning og prøve å kose seg. ← Hehe god holdning og godt humør, gode tips.
Hobgoblin Skrevet 4. mai 2007 #15 Skrevet 4. mai 2007 Liten språklig oppklaring: Bryllup regnes som en livshøytid, på lik linje med dåp, konfirmasjon og begravelser. Altså livets "store" begivenheter (selvom både dåp og begravelse strengt tatt går hovedpersonen hus forbi ). Jul, påske etc er årshøytider. Derfor er det ikke galt å skrive "høytid" om bryllup. Men helt enig med trådstarter - ville vært mye enklere å være mann og bare ta på dress. Men mye kjedeligere også... Hobgoblin liker kjoler!
Daria Skrevet 4. mai 2007 #16 Skrevet 4. mai 2007 Jeg elsker sånne anledninger, liker å pynte meg selv om jeg sikkert burde ha gått ned noen kilo. Det viktigste er å smile, ha god holdning og prøve å kose seg. ← Jeg liker å ha en grunn til å pynte meg skikkelig, sette opp håret og føle meg ekstra fin. Synes egentlig litt synd på mennene jeg, som har så lite å velge i til formelle anledninger, selv om det sikkert kan være en lettelse å slippe alle "er jeg pyntet nok/for mye?" -funderingene. En mørk dress er jo som regel en mørk dress. Igrunnen er jeg litt lei meg for at det ikke er noen store anledninger i sommer... Ikke desto mindre kan et bryllup være på høy tid. ←
Gjest Gjest 1 Skrevet 4. mai 2007 #17 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har bodd i Norge i 7 år, og jeg er stolt over meg selv og norsken min Mitt språk ville ikke tatt 7 år å lære slik jeg har lært meg norsk. Tenk å måtte lære norsk, nynorsk, engelsk, fransk/tysk og morsmålet i tillegg når man kommer til Norge. ← Det virker som om du er ganske flink i norsk! Det tar sikkert lang tid med nynorsk og alle dialektene man skal forstå...det kan forvirre enhver. Øvelse gjør mester, det gjelder oss alle.
lisa:) Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. mai 2007 Det blir en lekker kongeblå silkekjole, sølv sko, kongeblå veske med paljetter og gråsølv sjal på meg Det er ikke så verst med slike 'høytider' allikevel. Jeg gleder meg til i morgen
honey21 Skrevet 5. mai 2007 #19 Skrevet 5. mai 2007 Noen ganger synes jeg også sånne "høytider" blir litt pes. Noen uker siden måtte jeg i en slik høytidsfest. Selvfølgelig hadde jeg ingenting å ha på meg, så jeg måtte kjøpe kjole, veske, sko, stillongs og smykker. Det ble liksom alt på en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå