Gå til innhold

Solosang som inngangsmarsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt litt på å ha Love Me Tender som inngangsmarsj. Har en kjempe flink solist som gjerne synger denne for oss. Vi gifter oss i ei gammel liten kirke, og er litt redd for at dette "påfunnet" mitt er alt for Amerikansk.

Jada, vet vi skal tenke på hva vi føler/syns, men jeg tenker jo litt på gamle mormor/tante/svigers osv også :)

Noen av dere som skal gjøre/har gjort det samme? Eventuellt hvilke sanger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ideen din, men ikke låtvalget, det er den som gjør at det blir harry og amerikansk. (ikke bare fordi låten faktisk er det)

Skrevet

Jeg skal ha solistsang acapella som inngangsmars, men har valgt en tradisjonell norsk sang, og er sikker på at det blir nydelig. Regner med at noen synes det er et rart valg, men tviler på at noen reagerer, og dessuten så er det vel ingen som kommer til å synes det er Amerikansk.

Låtvalget vil nok ha endel å si for hvordan dette oppleves, og hvordan det synges naturligvis. Love me tender er jo en sang vi forbinder med usa, så det kan vel gi amerikanske assosiasjoner, men ikke nødvendigvis. Jeg synes sangen er litt for sakte og nesten litt trist, men det er du som skal ha den. Og om dette er en sang som passer for dere så er det jo bare å kjøre på, den er jo ikke upassende.

Skrevet
Jeg liker ideen din, men ikke låtvalget, det er den som gjør at det blir harry og amerikansk. (ikke bare fordi låten faktisk er det)

Jeg er enig.

Ideen er skjønn, men låta ødelegger det i hodet mitt. Men hvis dette er sangen for dere, go for it! :)

Skrevet

Forloveden min vil så innmari at vi skal spille "Isn't she lovely" med Stevie Wonder som inngangsmasj, men jeg er ikke helt overbevist ennå!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...