Gå til innhold

Rengjøring bak komfyr etc.


lidia

Anbefalte innlegg

Hvor ofte rengjør dere bak komfyr, kjøleskap og lignende større ting? Jeg må innrømme at dette ikke er noe som jeg prioriterer så veldig.

I dag tidlig når jeg gikk inn på kjøkkenet, så jeg to bitte-bitte-små mark på kjøkkengulvet :o :o uff, hater sånne ting. Jeg mener, disse kan jo komme av blomster o.l, men jeg fikk en ekkel følelse.

Hva bruker dere til vask av kjøkkengulv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er nok bare et par-tre ganger i året at jeg gidder å trekke frem komfyren, ja.

vasker gulvet med jif oxy-gel (lukter så godt) og vann (selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alt på kjøkkenet integrert så det blir nok en stund til.

Før vart det vel et par ganger i året. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vant med at mamma får pappa til å trekke fram komfyren når kjøkkenet vaskes ned til jul. Har bare bodd her siden juli, og ikke noe nedvask er foretatt, derav heller ikke noe vask bak komfyren.

Om det skjer til jul, det vil tida vise (jeg tviler nå egentlig litt, men vi vasker kansje der før vi flytter i alle fall?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

prøver å få det gjort en gang i månden,men jeg er visst ekstrem :roll:

Og sammbo sier at han kommertil å få rygg problemmer om han skal fortsette og løfte på allt dette så ofte......

har nå aldrig hørt på verre syt jeg da....voksne mannen han må da ta et skipper tak rett som det er,hjelper å rope på han som supermann da :ler:

Gjør hva som helst om han blir kallt supermann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt integrert nå heldigvis.

Det er faktisk ikke noe sted møkka KAN falle ned.

Men tidligere ble det en gang i året eller når komfyren likevel var dratt frem p.g.a. en eller annen form for vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rengjøring bak komfyr og kjøleskap blir nok neppe foretatt mer enn et par ganger om året, hvis ikke det er å skryte også. Bak stekeovn bør det nok gjøres rent 3-4 ganger i året tror jeg, da diverse småting kan finne på å falle ned når man lager mat, mens bak under kjøleskapet... Er vel mest hybelkaniner og møkk der tenker jeg...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hos meg er komfyren intregert men bak kjøleskapet vasker jeg ca 4 ganger i året. Jif Skurekrem samt en grov svamp får jobben gjort.

Heldigvis har kjøleskapet mitt hjul bak så det er lett å koble fra vannledningen (til isbitmaskin og vannkjøler) og trille det litt frem så jeg kommer til.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tror ikke jeg har vasket bak konfyren de to årene vi har bodd her.

Da kan jo det bli ett lite kveldsprosjekt hos deg i dag. Hvis den ikke er integrert så samler det seg mye skitt der. Husk varmt vann og Jif Skurekrem samt hansker og skyllebøtte til kluten/svampen.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da kan jo det bli ett lite kveldsprosjekt hos deg i dag. Hvis den ikke er integrert så samler det seg mye skitt der. Husk varmt vann og Jif Skurekrem samt hansker og skyllebøtte til kluten/svampen.

Milla

Dritten får ikke tid til å samle seg her nei, musene spiser alt som faller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, så tenkte jeg at jeg skulle begynne å vaske bak da, men jeg får jo søren meg ikke dratt den fram :kjempesinna: har ingen som kan hjelpe meg akkurat i øyeblikket. Har dere noen knep som kan brukes:forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å vippe komfyren litt opp i fremkant og deretter legge en fillerye under. Så vippet kunne jeg dra den frem uten å skade gulvet. Måtte liksom vippe den litt opp bak samtidig som jeg dro den frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det er jo definitvt lettere om den har små hjul bak (det har de jeg drar frem på jobb) men tungt er det. Det er også MYE lettere dersom den ikke har benker inntil seg på begge sider. Men det har jo somregel alle i private hjem (det er det ikek på flesteparten av kjøkkena på jobb, de som er sånn med bekler rundt har jeg enda ikke fått frem)

Undesøk om det er hjul, i så fall må du vippe den litt opp forran, og bare "trille" den frem. Ta i. (Dette anser jeg på hjemmebasis som en "mannfolkjobb" jeg. Ikke fordi jeg mener at jeg ikke kan altså, men fordi det tross alt er såpass tungt at jeg VELGER å overlate det til en som er sterkere enn meg. (ikke ta dette som noe negativt, alle kvinnesaksfolk..))

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...