Gå til innhold

Singel, gravid og snart uten jobb!

Anbefalte innlegg

Gjest I villrede
Skrevet

Ja, nå er jeg på dypt vann altså. :tristbla:

Tittelen sier hva dette handler om og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg er ikke sammen med barnefaren og han er ikke typen jeg vil slå meg ned med heller. Fra og med juni er jeg uten jobb pga nedskjæringer og jeg har bare jobbet i 4 mnd der. Har regnet ut at jeg er 6-7 uker på vei og slik ståa er ender det med abort.

Jeg har to barn fra før og føler at jeg først og fremst må tenke på dem.

Aner egentlig ikke hvorfor jeg skriver om dette her, må vel bare få luftet tankene mine skikkelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest klemmer
Skrevet

:klem:

Dette høres ut som noe av det mest kjedelige (og vanlige?) man kan komme ut for. Gravid, singel og økonomi som ikke passer. Har vært i lignende situasjon selv. Er utrolig lei meg på dine vegne, men som alle andre harde tider vi mennesker må gå gjennom, så kommer du deg gjennom dette før eller senere! :) Omgi deg med gode venner som kan støtte deg, og håper du kommer gjennom dette på en fortest og greiest mulig måte.

Skrevet

Uff da, har dessverre ingen råd men jeg har en :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Vært innom amathea? De er greie til å bruke for å få råd om det rent økonomiske. Litt greit å vite om hva du har rett på slik at du tar et informert valg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, enig med innlegget over meg...Stikk innom Amathea, så du finner ut hvordan du skulle klart deg økonomisk med et barn til på vei.

Vil bare si at jeg synes det er veldig dumt av deg å ta abort fordi du snart blir arbeidsledig, når for alt du vet kunne du ha fått deg jobb noen uker etter aborten. Og da sitter du der da, og angrer på en abort...

Det blir i verste fall litt trangt økonomisk om du får et barn til i den situasjonen du er i nå, men klarer dere gjør dere alltid! Husk at barnet vil være veldig glad for å være født etter hvert, om økonomien er trang de første årene bryr ikke barnet seg om det...det vil bare ha kjærlighet og puppen din det ;)

Gjest jaba
Skrevet

Ja, enig med innlegget over meg...Stikk innom Amathea, så du finner ut hvordan du skulle klart deg økonomisk med et barn til på vei.

Vil bare si at jeg synes det er veldig dumt av deg å ta abort fordi du snart blir arbeidsledig, når for alt du vet kunne du ha fått deg jobb noen uker etter aborten. Og da sitter du der da, og angrer på en abort...

:overrasket: Dumeste jeg har lest på lange tider, kansje du bør tenke litt over hva du skriver? Dette er nok vanskelig for henne fra før av om ikke noen skal komme med slike ting som det her.

TS her kommer en klem fra meg :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Det blir i verste fall litt trangt økonomisk om du får et barn til i den situasjonen du er i nå, men klarer dere gjør dere alltid! Husk at barnet vil være veldig glad for å være født etter hvert, om økonomien er trang de første årene bryr ikke barnet seg om det...det vil bare ha kjærlighet og puppen din det ;)

For noe vås. Nytter lite med "my boops are okay" innstilling når en skal fostre opp et menneske.

:klem: til deg som er i villrede, og takk for at du deler din historie.

Gjest Labellamia
Skrevet

Ja dette hjelper jo :ironi: . Tror TS har nok tanker å slite med her uten at du skal legge sten til byrden. Nå er nok verden ikke alltid så rosenrød som du later til å tro.

Til trådstarter, dette er ikke enkelt og det kan være godt å lufte tankene sine her, og få litt støtte. La oss høre hvordan det går med deg. :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, jeg er klar over hvilke økonomiske rettigheter jeg har som alenemor. Har jo to barn fra førsom jeg er alene med.

Her er arbeidsledigheten meget høy. Da jeg fikk jobben for 4 mnd siden hadde jeg vært ledig i nesten 1 1/2 år. Kun avbrutt av et par strøjobber hist og her.

Ja, men hva med de to barna jeg har fra før? Som sagt synes jeg at jeg først og fremst må tenke på de barna jeg allerede har. Du får det til å høres så velsignet lett ut, men jeg vet av erfaring at en slik situasjon er langt fra enkel.

Avgjørelsen er tatt. Jeg kommer til å ta abort selv om det er en tung avgjørelse. Livssituasjonen min tillater ikke flere barn på noen år.

Takk til alle som har svart. Det hjalp med klemmene og god støtte.

Skrevet

Du får garantert sommerjobb i juli og august hvis du leter. Da når du å jobbe 6 mnd (av de 10 siste) og får fødselspenger under permisjonen.

Skrevet

Du vet best hva som passer med din livssituasjon.

Lykke til og :klem:

Gjest lillebøll
Skrevet

Det som er enklere enn abort er prevensjon. Da slipper man å velge bort et liv fordi man ikke har jobb.

Gjest I villrede
Skrevet
Det som er enklere enn abort er prevensjon. Da slipper man å velge bort et liv fordi man ikke har jobb.

Vi brukte kondom hele tiden. Beklager at jeg glemte å opplyse om det.

Men jeg må få si at jeg liker dårlig måten du svarer på her, skikkelig moralistisk ovenfra og ned- holdning.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi får håpe du ikke kommer i en slik situasjon. Kan hende prevesjonsmiddelet sviktet? det skjer det også. Men gå gjerne ut i verden med dine moralske prinsipper, men la verden også få vite når du "Driter på draget"

Gjest lillebøll
Skrevet
Vi får håpe du ikke kommer i en slik situasjon. Kan hende prevesjonsmiddelet sviktet? det skjer det også. Men gå gjerne ut i verden med dine moralske prinsipper, men la verden også få vite når du "Driter på draget"

Så det var kun de med klemmer som skulle svare. Ups, da beklager jeg. Men verden er urettferdig, ikke alle mener en abort er "bare" selv om man mister jobben.

Gjest I villrede
Skrevet
Så det var kun de med klemmer som skulle svare. Ups, da beklager jeg. Men verden er urettferdig, ikke alle mener en abort er "bare" selv om man mister jobben.

Leste du innlegget mitt? Det er ikke bare pga av jobben jeg har tatt avgjørelsen om abort.

Skrevet

Jeg syns du har gjort et klokt og uselvisk valg jeg, det er ikke enkelt å velge bort et barn. Det å være alene med tre barn er ingen dans på roser, og jeg syns det er voksent gjort av deg å velge som du har gjort. Lykke til :klem:

Gjest Jytte
Skrevet
Jeg syns du har gjort et klokt og uselvisk valg jeg, det er ikke enkelt å velge bort et barn. Det å være alene med tre barn er ingen dans på roser, og jeg syns det er voksent gjort av deg å velge som du har gjort. Lykke til :klem:

Hva er voksent med det?

Skrevet

Det voksne ved valget TS har gjort er å innse at verden ikke alltid er svart og hvit, og tenke først og fremst på de to barna hun allerede har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...