Gå til innhold

p-piller og migrene

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

noen som har erfaring med om de får mer migrene av p-piller?? har en liten mistanke om at jeg gjør det, men det er jo vansklig å finne en konkret årsak til færre/flere anfall. Har tidligere brukt synfase, men den siste mnd har jeg ikke brukt noe. Synes å merke en stor forskjell i antall anfall. Fikk idag yasmin av legen min isteden, men i pakningsvedlegget stod det jo på de også at man bør være forsiktig dersom man har migrene, så jeg har ikke så stor tro på at det vil gjøre noe forskjell. Går i tillegg på inderal for å forebygge anfallene.

Håper noen andre har erfaringer med dette så jeg kan bli litt klokere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hormonforandringer kan påvirke migrene, så det er helt plausibelt at p-piller kan ha en effekt.

Skrevet

Jeg fikk oftere migrene da jeg brukte Trionetta. Nå bruker jeg p-sprøyten og har skjelden anfall. Flax egentlig for p-sprøyte + migrenetablettene mine var visst skummelt mente legen..

Skrevet

Tidligere så gikk jeg på det meste man hadde av p-piller. Prøvde det meste av merker, men hadde migrene veldig ofte..

Med hormonforandringer i kroppen så fremkaller dette migrenen. Hvis du prøver en stund med Yasmin og skriver ned i en bok eller kalender hver eneste gang du får anfall. Etter en stund slutter du på pillen og alt som har med prevansjon å gjøre (utenom kondom) og skriver ned antall anfall innenfor en hvis tidsperiode. Par mnd eller så..

Da kan du jo se om dette utgjør noen forskjell.

Etter at jeg begynte å gå til fysioterapaut så har migrenen nesten forsvunnet. Og det er deilig. Går til fysio'n hver 3 uke - 4 uke.

Gikk på sprøyte en periode og det var heller ikke noe for meg. Så har gitt opp alt som heter p piller, p-sprøyte osv. Vurdert implantat, men vet ikke helt enda. Det varer jo i 3 år. Ganske lenge selv om jeg ikke har tenkt å ha unger enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...