Gå til innhold

Gifteringene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer veldig om vi skal ha hvitt gull, men lurer på om det er noen ulemper med det kontra gult gull...Vil gjerne ha med en eller flere diamanter i...

Noen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gult gull med 12 * 0,5. Har også forlovelsesring 0,25.

Skrevet

Gubben er bonde, så han bør jo ha en ring som tåler litt. Er det noen av disse man bør styre unna da?

Skrevet

Platina er det beste valget, det er mer slitesterkt og i forhold til gult/hvitt/Rødt gull mister det ikke vekt/masse når ringen blir oppripet.. på platina så bare flytter materialet på seg, men blir værende i ringen.

På gult/hvitt/rødt så forsvinner det masse når man f.eks får en liten ripe i den

Skrevet
Platina er det beste valget, det er mer slitesterkt og i forhold til gult/hvitt/Rødt gull mister det ikke vekt/masse når ringen blir oppripet.. på platina så bare flytter materialet på seg, men blir værende i ringen.

På gult/hvitt/rødt så forsvinner det masse når man f.eks får en liten ripe i den

Er det veldig, veldig dyrt???

Skrevet

Vi har valgt gifteringer i platina.

Har alltid tenkt å ha hvitt gull, men endte opp med platina for å matche forlovelsesringen min.

Majabeth: Det er jo sånn at hvitt gull er gult gull blandet med andre metaller. Det er derfor hvitt gull kan "gulne" over tid. I tillegg kan man risikere at ringen blir veldig stygg når man holder på med såpass fysisk arbeid som gårdsarbeid. Da vil f.eks platina være bedre. Det er solid.

Eller evt gult gull.

Skrevet (endret)
Gult gull med 12 * 0,5.

Da har du jammen store fingrer hvis du har plass til en ring med 12 steiner á 0,5 carat ;)

Vi gikk for hvitt gull. Synes det er veldig pent. Spesielt siden jeg ville ha diamanter i min ring. Min kjære er også veldig fornøyd med å ha noe som ikke alle andre har. Vi vurderer å bytte dem ut i platina med tiden. Som flere påpeker så er det mer slitesterkt, men det er også tyngre.

Endret av orakel
Skrevet
Da har du jammen store fingrer hvis du har plass til en ring med 12 steiner á 0,5 carat ;)

Vi gikk for hvitt gull. Synes det er veldig pent. Spesielt siden jeg ville ha diamanter i min ring. Min kjære er også veldig fornøyd med å ha noe som ikke alle andre har.

:sjarmor:

neida, selvfølgelig mente jeg 0,05 ;)

Skrevet (endret)

Platina er det dyreste edelmetallet så du må regne med litt ekstra, gult billigst så kommer hvitt/rødt og så platina.

Våres ringer i hvitt gull forresten =)

http://img373.imageshack.us/my.php?image=ringerxxwa2.jpg

Platina ringer, eks på pris hos butikk:

Platina:

http://www.guldcompagniet.no/?mpoint=17,101,0,2&page=cat

Hvitt Gull:

http://www.guldcompagniet.no/?mpoint=17,97,0,2&page=cat

Endret av IslandWind
Skrevet

Takk, blir litt klokere av svarene her. Må tenke litt til på dette, ja.

Forresten, IslandWind, det var veldig fine ringer!

Skrevet
Gubben er bonde, så han bør jo ha en ring som tåler litt. Er det noen av disse man bør styre unna da?

Vet det høres uromantisk ut, men siden han er bonde så bør han kanskje vurdere å ikke bruke ring mens han jobber. Det er fort gjort å bli hengende fast og i verste fall skade seg stygt. Hvis han bruker den bare "til fint" så kan han jo ha hva som helst.

Skrevet
Vet det høres uromantisk ut, men siden han er bonde så bør han kanskje vurdere å ikke bruke ring mens han jobber. Det er fort gjort å bli hengende fast og i verste fall skade seg stygt. Hvis han bruker den bare "til fint" så kan han jo ha hva som helst.

Den var ikke dum, du!!! Vi har ikke forlovelsesringer, så jeg har ikke trengt å tenke på det før. Hmm, da var jeg plutselig tilbake til begynnelsen igjen :ler:

:klø:

Skrevet

Vi går sannsynligvis for hvitt gull fordi jeg har en forlovelsesring i hvitt gull som jeg har lyst til å fortsette å gå med etter at vi er gift. Da synes jeg det passer best med en ring til i samme farge. I tillegg synes jeg det er penest med hvitt gull sammen med diamanter og det skal jeg kanskje ha på gifteringen og har i alle fall på forlovelsesringen :)

Skrevet

Vi går for en blanding av gult og hvitt gull med diamanter i min, men s hans er i gult gull. De er ikke av de mest tradisjonelle ringene da. Koster litt gjør de og men det er jo de vi skal bruke resten av livet. Sparer heller inn på noe som brukes bare den dagen.

Skrevet

Vi går for hvitt gull.

Alle mine ringer er i hvittgull og jeg synes det er det peneste og det er det jeg kler best.

Vil ikke blande hvitt og gult gull.

Gjest Revenka
Skrevet

Skal ha gult gull uten møster, svakt buet inn og utsiden, med 5 diamanter på rekke. Han skal ikke ha diamanter i sin.

Skrevet

Er vi de eneste som er så gammeldagse her? Vi har gult gull uten diamanter. Jeg ville ikke ha en ring med en "oppside", for ringer snur seg hele tiden, og da hadde jeg blitt gående å vri på den støtt. De er nokså brede (jeg 4mm og han 5mm) men de er litt firkantede i formen, altså at kanten ikke er rundet. Vi ville ha ringer som alle skjønner er gifteringer, og som vi kommer til å like i alle de 70-80 årene vil har tenkt å være gift!

Skrevet

Vi skal ha tofargede ringer, hvitt gull med en stripe gult gull i midten. De er helt nydelige, ganske smale, og så er det en diamant i min.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi har matte, enkle ringer i hvitt gull. Jeg har mest sølvsmykker, og jeg liker ikke å kombinere sølv/hvitt gull med gult gull.

Skrevet

ja ha ringen i ett halskjede mens han jobber er jo en idè=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...