Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må lige tilføje en ting her, jeg ser mig eing i at det er vigtig med god arbejdskarft, der er også stor forskel på om man har en ansat som er dygtig og som bliver gravid, eller ansætte en som er gravid når hun søger job, stor forskel efter min mening...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg var jobbsøkende og gravid, ville jeg nok informere om dette.

Ikke på 1. gangsintervjuet (selvsagt) og heller ikke på 2. gangs.

Men dersom jeg fikk tilbud om jobb, ville jeg sagt ifra.

Hvorfor?

Dersom min nye arbeidsgiver i ettertid finner ut at jeg har tilbakeholdt en så viktig informasjon i forhold til arbeidstid i nær fremtid, kan dette gi en meget dårlig start. Både i forhold til ledere og kolleger.

Og dersom de da velger å ikke gi meg tilbudet, er det uansett et selskap der jeg ikke ville hatt det godt som arbeidstaker i den situasjonen jeg var i.

Men jeg ville ikke sagt det før tilbudet lå der, for jeg ville ønsket å VITE at det var AKKURAT derfor de ikke ville ha meg.

Skrevet

Akkurat det du sier der 30+ har jeg tenkt på som en mulighet å gjøre. Si det når jeg har fått jobben. Det har jeg tenkt, tror jeg, å gjøre på det ene stedet, mye fordi jobben er uhyre krevende.

Gjest Zalomine
Skrevet

Det er nok det jeg også ville gjort.

Og hadde de da nektet meg jobben, ja så hadde de reelt BRUTT NORSK LOV! Ja, jeg ville sikkert ikke øsnket meg den jobben uansett dersom de hadde slike holdninger, men det er helt klart at de da bryter loven, og det ville jeg informert dem (og muligens andre?) om. Ja, kanskje informert den som da fikk jobben, om mulig, om at "dette er en lovbryter, bare så du vet det...."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...