Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på VGnett eller dagbladet i går om en to år gammel gutt som ble klemt ihjel. (Fant ikke igjen artikkelen nå) Det var faren hans og en til som holdt på å flytte en stor tilhenger, og den lille gutten hadde kommet i mellom tilhengeren og en vegg. De forsøkte gjenopplivning men det var ikke sjans til å redde ham.

Jeg kan ikke tenke meg noe verre en slike ulykker, husker en for et par år siden også hvor det var en far som ved et tragisk uhell kjørte over sin lille sønn med bilen.

Så lurer jeg bare, hvordan går det med foreldrene etter en sånn ulykke? Faren har det jo helt forferdelig, selvfølgelig, men hva med moren til gutten?

Tenker at om jeg selv hadde vært i den situasjonen, hadde jeg klart å la være å innerst inne klandre mannen min fordi han hadde drept ungen vår? Selv om jeg selvfølgelig var klar over at han ikke gjorde det med vilje, og syns fryktelig synd på ham fordi han må bære dette resten av livet, og vet at han ville ha det mye vondere enn meg... Hva tror dere? Ville dere klart å gi uforbeholden støtte i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ekstremt stor sjanse for at forholdet ryker mellom de to foreldrene. Jeg ville nok hatt problemer med å ikke klandre faren..

Skrevet

Man må jo bare forsøke å tenke at det var tilfeldig at det var faren, og at det like gjerne kunne vært en selv som hadde vært så uheldig å forårsake barnets død.

Men skal jeg se realistisk på det, så tror jeg nok at sjansen for at en mor skal drepe barnet sitt er mindre. Slik tror jeg mødre flest tenker, i alle fall, og da skal det mye til å kunne leve videre med ektemannen sin.

Skrevet

Jeg tror det er umulig å forutsi hvordan man ville reagert i en sånn situasjon. Tragedien er så grusom at saken blir ufattelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...