Gjest ts Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Hvordan hadde du reagert dersom kjæresten din fortalte at han eller hun hadde solgt sex til ca 10 personer under studietiden? Ville du blitt, eller gått din vei? Og hadde du kunne blitt sammen med en person som tidligere har solgt sex? Synspunkter folkens?
Gjest tolerant Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Om det er 10 one night stands eller 10 kunder spiller ingen rolle for meg, så lenge det hører fortiden til.
la Flaca Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Så tolerante dere var da. Jeg syns ikke man kan sammenlikne å ha ONS med det å ta betalt for seksuelle tjenester, den er drøy. Men at fortid er fortid er greit nok. Jeg hadde fått meg en skikkelig vekker dersom det viste seg at kjæresten hadde tatt betalt for sex. Det hadde snudd hele min oppfatning av han på hodet, han hadde overhodet ikke vært den jeg trodde lenger. At noen har prostituert seg syns jeg vitner om en tragisk skjebne, og det er ikke noe man kan ta lett på. Sånt setter dype spor i et menneske, og om man velger å dele livet med vedkommende må man faktisk rekne med at det ikke nødvendigvis blir så lett. Men ingen historier er like, og det er vanskelig å si noe generelt om hvordan jeg hadde reagert, og om jeg hadde kunnet leve med det. Det kommer an på mye.
Amalie_85 Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Hmmmm....hadde han lissom gjort det noen ganger for å prøve det hadde jeg vel ikke sett så mørkt på det. Men 10 ganger, da hadde jeg virkelig fått noe å tenke på tror jeg. Ikke det at jeg ikke ville vært sammen med han, han er jo alt jeg har drømt om, men som sagt over tror jeg nok det hadde forandret mitt syn på han. Og jeg hadde vel blitt mer skeptisk og fulgt med både på økonomi og hvor lenge han er borte og sånt. Tror nok jeg hadde fått noia Meeeen, hadde jeg vært singel nå og truffet og for så å få vite det tror jeg nok jeg hadde tenkt meg om både 2 og 3 ganger før jeg hadde gått på ny date med han.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Jeg hadde ikke klart å være sammen med en som hadde solgt sex, uansett grunn til at han gjorde det, selv om det var fortid! For meg personlig er sex altfor intimt og personlig til å være en salgsvare, og det ville vært umulig for meg å være sammen med en som ikke deler det samme synet. Selvrespekten betyr for mye til at jeg hadde klart å akseptere en slik fortid hos en elsker. Men jeg hadde ikke hatt problemer med å være venner med ham. Jeg kan like ham og være glad i ham selv om jeg ikke liker alle hans avgjørelser og handlinger, jeg ville bare ikke klart å ha et seksuelt forhold til ham.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Da hadde jeg snudd, ja. eller i hvert fall vurdert det. Det hadde sagt mye om hans syn på sex.
la Flaca Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Det hadde sagt mye om hans syn på sex. ← Eller kanskje mest om synet han hadde på seg selv? Jeg tror ikke prostitusjon handler om sex. Men det må være veldig vanskelig å være glad i noen som ikke er glad i seg selv, for det er vel egentlig det som er problemet.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Eller kanskje mest om synet han hadde på seg selv? Jeg tror ikke prostitusjon handler om sex. Men det må være veldig vanskelig å være glad i noen som ikke er glad i seg selv, for det er vel egentlig det som er problemet. ← Tja, jeg vet ikke. Det kommer vel an på. Det er jo noen som prostituerer seg, men likevel har et greit forhold til kroppen sin. Jeg hører i hvert fall om de, men om de lyver kan man jo ikke vite. Jeg kjenner ignen som har solgt sex (i hvert fall ikke som jeg vet) så jeg vet ikke. Uansett vil jo en som har solgt sex ha et helt annet syn på sex enn meg. Jeg har ikke et skille mellom sex og kjærlighet og jeg ser ikke på sex som en vare man kjøper på lik linje med en tennisball.
Liskat Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Dette er et veldig vanskelig spørsmål, og jeg er rett og slett ikke sikker på hvordan jeg ville reagert på det. Jeg tror det ville avhenge av situasjonen, hvor lenge siden det skjedde, hvorfor han gjorde det, om det var sikker sex, etc. Dette er ganske på grensen på hva jeg kunne tolerert, men noe avhengig av omstendighetene.
la Flaca Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 Tja, jeg vet ikke. Det kommer vel an på. Det er jo noen som prostituerer seg, men likevel har et greit forhold til kroppen sin. ← Det var vel mer selvbildet jeg tenkte på enn kroppen/ utseendet. Jeg kjente ei som var litt innom der det i ungdomstida. Nydelig og smart jente, men hun hadde ikke høye tanker om sine egne evner nei. Det ligger som regel et elendig selvbilde i bunnen når man nedverdiger seg til å selge kroppen sin. Om ikke annet blir ihvertfall det resultatet. Ikke lett å forholde seg til for en eventuell kjæreste.
Cronosgjesten Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 Det hadde blitt adjø da, er jeg redd. Det hadde sikkert vært helt forferdelig trist, men jeg hadde ikke klart å ta i henne lengre, og da er det ikke så mye vits å fortsette et forhold.
Gjest =tentacle= Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Jeg kjenner kun èn som har fått betalt for sex, da som en enkelthendelse på en ferie. Han ung, damen noget eldre enn hans vanlige preferanser. Såvidt jeg kan bedømme er han en vanlig, sunn personlighet, både da og nå. Det hadde ikke hatt noen betydning for et eventuelt forhold. En mer seriøs "karriere" som prostituert ville jeg vært veldig betenkelig til, på mange nivåer. Helse, psyke, sosialt stigma, seksuelle forskjeller, moralske dilemmaer, menneskesyn osv.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #13 Skrevet 3. mai 2007 Nei, jeg synes det får være måte på hvor tolerante man skal være. Fortid er ikke fortid, og jeg hadde aldri i verden orket å være sammen med ei som hadde solgt sex. Total uaktuelt.
Laban75 Skrevet 3. mai 2007 #14 Skrevet 3. mai 2007 Men 10 ganger, da hadde jeg virkelig fått noe å tenke på tror jeg. ← Det står vel 10 personer, ikke 10 ganger.. Jeg hadde fått sjokk og dumpa han. Kunne ikke leve med at min mann har solgt sex. Jeg er på jakt etter en solid og tro mann. Tror ikke at jeg ville fått det om jeg endte opp med en tidligere prostituert. Veien tilbake kan sikkert være kort, hvis pengenøden blir stor nok.. Æsj! Nei - fytti rakkern. Det kunne jeg ALDRI tenkt meg.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. mai 2007 #15 Skrevet 3. mai 2007 Veien tilbake kan sikkert være kort, hvis pengenøden blir stor nok.. ← Ja, det er også noe å tenke på. Jeg ville ikke likt at han så på det som et alternativ om vi skulle få dårlig råd.
Gjest Eir Skrevet 3. mai 2007 #16 Skrevet 3. mai 2007 Jeg ville ikke hatt noen problemer med det. Har møtt mange prostituerte og eks-prostituerte i mitt liv, og min erfaring er at det er umulig å generalisere over hva slags personer som gjør dette, og hvorfor. Det er fullt mulig å ha solgt sex, uten å ha lidd en tragisk sjebne, og å ha hatt ett dårlig selvbilde osv.
Amalie_85 Skrevet 3. mai 2007 #17 Skrevet 3. mai 2007 Det står vel 10 personer, ikke 10 ganger.. ← tenkte 10 personer=solgt seg 10 ganger. om det bare var 7 personer det gjaldt hadde jeg kanskje ikke lagt merke til så lenge jeg vet at han gjorde det 10 ganger. Så det kan hende at TS mener at da at personen kanskje har solgt seg 100 ganger men bare til 10 personer?
la Flaca Skrevet 3. mai 2007 #18 Skrevet 3. mai 2007 Det er fullt mulig å ha solgt sex, uten å ha lidd en tragisk sjebne, og å ha hatt ett dårlig selvbilde osv. ← Jeg syns det høres ut som en gigantisk motsetning, å være prostituert og samtidig ha integriteten og selvbildet intakt. Den har jeg vanskelig for å svelge...
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #19 Skrevet 3. mai 2007 Sannsynligvis ganske likt som om han/hun hadde hatt 10 ONS. Vanskelig å svelge, men det er mulig det hadde fungert (selv om jeg tviler).
Gjest Kaya83 Skrevet 3. mai 2007 #20 Skrevet 3. mai 2007 Kommer helt an på historien hans rundt dette.. Jeg hadde pratet lenge med han om det før jeg bestemte meg.. Men jeg syns ikke det er noe verre å ha solgt sex enn å ha kjøpt sex... Faktisk ville jeg heller vært sammen med en som solgte enn en som kjøpte når jeg tenker etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå