Gå til innhold

Vibrasjonstrening/"ristetrening"

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har forsøkt dette ?

sitter og leker litt med tanken da jeg har et bein som til tider ikke takler løping/sykling etc pga belastningen og på en flotte glansede brosjyren jeg leser i så står det at dette er en skånsom treningsform for leddplager.

jeg har vel mine tvil om den slankende effekten av dette, jeg tenker mer i forhold til å få "ristet løs" litt og kanskje få følelsen av å gjøre noe i de periodene som kroppen ikke takler annen trening.

noen her som har forsøkt ? erfaringer på godt og vondt ? hva betalte dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd det, men i forhold til hva jeg har lest om det, så er det ikke meningen at man bare skal stå på dem og riste løs, man skal jobbe mens altså underlaget man trener på rister, noe som igjen krever mer av musklene da de må stabilisere samtidig som man trener det man ønsker.

Har igrunnen tro på at det kan være effektivt jeg, så lenge man trener godt PÅ dem og ikke bare står der og rister, dersom man ikke bare ønsker å riste løs da, som du er inne på. :)

Skrevet

hm, mulig vi tenker på to ulike maskiner ? på den jeg ser avbildet er man "stroppet" fast så man ikke kan falle av eller hva nå en grunnen er.

Skrevet

hmm... høres mer ut som en massasjemaskin en ett treningsapparat da.

Vi har en sånn på treningssenteret hos meg, du står på en plate og har en sånn reim rundt deg som rister.

er det plata du står på eller noe annet som rister da?

de jeg har sett, har man kunnet stå på, tatt push up på etc etc.

Skrevet
hmm... høres mer ut som en massasjemaskin en ett treningsapparat da.

Vi har en sånn på treningssenteret hos meg, du står på en plate og har en sånn reim rundt deg som rister.

er det plata du står på eller noe annet som rister da?

de jeg har sett, har man kunnet stå på, tatt push up på etc etc.

lurer på om det er den massasjemaskinen du nevner der, man er ihvertfall stroppet fast og det er selve plata som rister.

hm... da er jeg litt i tvil på om jeg gidder for massasje kan jeg ordne gratis andre steder ;)

Skrevet

hmm... ikke helt det samme som jeg tenker på, så lenge det er plata som rister så er det annerledes. hos meg er det reima rundt kroppen som rister.

så det er sikkert treningsapparat, og jeg vet ikke om du MÅ stroppe deg fast heller, men alt det bør jo stå i brosjyra?

Skrevet

Vibrasjonstrening slik jeg har erfart det, er slitsomt! Men effektivt.

Kort fortalt så går det utpå at man skal gjøre øvelser, holde visse posisjoner osv på en vibrerende plattform. Ved at det vibrerer må man "stramme" musklene for å holde seg stabilt på plattformen, slapper man av i musklene blir det verre å holde seg på plass. Klønete forklart, men på linken under finnes det litt mer utfyllende informasjon.

http://www.high-energy.no/stillinger.php

Skrevet

hm igjen.... maskinen på bildet ligner på den Nicole linket til men det står veldig lite utfyllende info på brosjyren (det er bare ett ark med kontaktinfo og noen bilder).

lurer litt på å prøve for det er jo gratis prøvetime ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...