Gå til innhold

Bruke skjørt i brullup`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at mange velger kjole når de skal i brullup. Men må man gå i kjole? Jeg hater kjole, og kler det ikke synes jeg. Så jeg ønsker å gå i skjørt. Det står ingenting i innbydelsen.... Vet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke står noe spes i innbydelsen, kan du vel ha skjørt? Har vært i flere bryllup der gjester har skjørt. Men det kommer vel litt ann på brudeparet. Hør med dem da vel!! :)

Skrevet

Klart det!

Så lenge det ikke står kleskode i innbydelsen må man regne med at det forventes pent antrekk. Og hva man regner som pent er jo litt opp til hver enkelt.

Skjørt er pent det :)

Skrevet

Mamma skal ha skjørt i vårt bryllup ;) Går vel helt fint det, så lenge det er pent og med en fin overdel til..

Skrevet

Mange som går i skjørt, ok ofte litt eldre damer i våres familie. Men tror mamma også gikk i skjørt i et bryllup.

Vet svigerina mi ikke vil ha kjole eller skjørt i bryllupet, så tror hun kommer i buksedress!

Skrevet

Pent skjørt med en fin overdel til, en gjest som føler seg vel, er mye bedre enn en gjest med kjole som ikke føler seg fin og vel. Gå for skjørt ;)

Skrevet

Selvfølgelig kan man gå i skjørt. Det er vel så pent og formelt som kjole. Jeg går ikke i kjole pga kroppsfasongen min. Gikk med kjole i et bryllup en gang og hadde det veldig ukomfortabelt. Så skjørt er tingen for meg.

Skrevet

Skjørt går helt fint. Jeg har brukt både kjole og skjørt.. Skjørt ble det når jeg var ammende og barnet var så lite at det var med. Noe annet ville vært upraktisk (og jeg har prøvd det..*ler* måtte amme på doen, for jeg måtte dra ned hele overdelen på kjolen... - skikkelig godt planlagt..).

Skjørt er toppers, men det må være pent da..

Skrevet

Bare gjestene kommer er det ikke så nøye hva de har på seg, mener nå jeg!

Skrevet

Enig med Majabeth! Vi har skrevet sommerlig pyntet på innbydelsen vår. Det viktigste er jo gjestene og ikke kledrakten mener jeg.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har gått i skjørt og topp i mange bryllup og vært minst like pyntet som de andre gjestene. Det finnes både lange og korte skjørt for enhver anledning.

Jeg stiller i skjørt selv om det står galla også - da det for meg stort sett er umulig å finne kjole som passer oppe og nede. Ofte har jeg hatt drakter som blir som en todelt kjole også.

Skrevet

Du kan fint gå i skjørt i bryllup, har gjort det selv :)

Dersom dresskoden er galla ville jeg gått for noe annet ;)

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig om du ikke får gå i skjørt i et bryllup. Jeg kan ikke tro at det er mange brudepar som bryr seg om gjestene har skjørt eller kjole.

Jeg har selv gått i skjørt i bryllup, og jeg har faktisk ikke tenkt over at brudeparet kunne reagere. Neste gang jeg får en bryllupsinvitasjon kommer jeg sikkert til å vurdere skjørt igjen, så lenge man er pent kledd kan det da umulig være noe problem?

Er det gått så langt at man må spørre brudeparet om hva som er greit å ha på seg? Det var mange som hadde på seg skjørt, og ingen spurte om det var greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...