Ceccy Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg foundation.. *Nivea, ideal finish* Har hørt at den skal være ganske bra, og håper jo seff det.. Hvilken foundation syntest du er bra?? Og hvilket merke er best på sminke? Nivea, Isadora, L'oreal, Maybeline eller hva?
Emmelli Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Clinique har etter min mening generelt de beste foundationkremene. Hvilken som er "best" avhenger jo imidlertid av din hudtype og preferanse i forhold til dekkevne og tekstur osv. Jeg har til enhver tid ca. 10 forskjellige merker og nyanser som jeg blander etter min naturlige hudtone (varierer jo litt etter årstidene) eller anledning (f.eks. om jeg skal være ute i dagslys eller skal ut på byen). Det er morsomt å prøve seg frem! Er det noen som har erfaring med underlagskrem til foundation (primer/foundation base)? Jeg har prøvd den fra Model Co, men er ikke helt sikker på om jeg merker noen betydelig forskjell...
Gjest Deception Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Hvilket merke som er "best", avhenger vel av smak og behag, og når det gjelder foundation, er hudtypen ganske bestemmende, også. Jeg har tørr, finporet hud som ikke trenger å dekkes til noe særlig, og jeg liker derfor lette, transparente foundations. Blant de flytende liker jeg Helena Rubinstein Color Clone, YSL Perfect Touch, og Chanel Teint Innocence. Jeg har også en VELDIG transparent foundation fra Darphin, men den er dessverre litt i overkant parfymert for min smak (og dette er et merke fra hudpleiesalong!). Ellers liker jeg mineralfoundation fra gloMinerals og ID, men det har litt lett for å fremheve tørre flekker. På sminkefronten generelt har jeg masse forskjellig; Chanel, YSL, Guerlain, Dior, Rubinstein, Make Up Store..... Stort sett holder jeg meg unna billigmerkene, med unntak av få ting (flytende eyeliner og vannfast kajal fra IsaDora, rouge fra Maybelline).
Rexina Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Jeg liker Pure. makeup av Maybelline. Den gir meg ikke kviser, dekker bra, og gir et naturlig resultat. Er gele-aktig har bare prøvd Clinique av dyre merker, og den likte jeg ikke noe særlig. prøvde da Perfectly real, og synes den er altfor tjukk i konsistensen.
Deidre Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Diorskin Eclat Satin er en suveren flytende foundation, og den passer meg utmerket. Jeg har forsøkt mange merker, men vender alltid tilbake til Dior.
Corrazy Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 Har tidligere hatt problemer med å finne en foundation som passer min hudfarge og økonomi. Bestilte et prøvesett fra Everyday Minerals og har endelig funnet noe jeg kan bruke. Ellers liker jeg The Body Shop og Maybelline.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå