Gjest -gjeest- Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Stemmer det at man kan kjøpe fks paralgin forte reseptfritt i spania?
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Det tviler jeg på men er ikke sikker. Jeg har inntrykk av at de er temmelig strenge på reseptene, men nå er det en del år siden jeg har vært i Spania.
Solskinn Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Jeg tror de fleste EU land her relativt strenge regler på slikt. Vi ønsket migrenetabletter en gang vi var i Italia, men fikk bare 400g ibuprofen.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Stemmer det at man kan kjøpe fks paralgin forte reseptfritt i spania? ← Nei!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Jeg vet ikke akkurat om paralgin forte er reseptfritt, men mye andre ting som er reseptbelagt her, f.eks. Voltaren, Kloramfenikol osvl, kan du kjøpe fritt over disk.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 vet ikke med spania, men tror man kan det i danmark... hvorfor lurer du på det?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Paragin forte inneholder en type morfin og er avhengighetsdannende, så ingen land med et velfungerende helsesystem vil selge disse reseptfritt!
Gjest meya84 Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 man får vel kjøpt kodeintabletter der tror jeg...det er vel noe av det samme? eller var det koffein...? Men syns det er merkelig egentlig at dette er reseptfritt...hvis det er tilfellet da
Gjest =tentacle= Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 man får vel kjøpt kodeintabletter der tror jeg...det er vel noe av det samme? eller var det koffein...? Men syns det er merkelig egentlig at dette er reseptfritt...hvis det er tilfellet da ← Litt forskjell på kodein og koffein
Gjest meya84 Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 hehe, ja vet det da! Vet hva forskjellen er, men husker ikke om hun som hadde kjøpt det i spania sa koffein eller kodein! Men mener det var kodeintabletter hun hadde kjøpt der...er ikke det noe av det samme som p.forte da?
Gjest =tentacle= Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 hehe, ja vet det da! Vet hva forskjellen er, men husker ikke om hun som hadde kjøpt det i spania sa koffein eller kodein! Men mener det var kodeintabletter hun hadde kjøpt der...er ikke det noe av det samme som p.forte da? ← Paralgin Forte inneholder 30 mg kodeinfosfat og 400 mg paracetamol.
Gjest meya84 Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 oki, aner ikke hva de her inneholdt jeg, vet bare at det var kodein-tabletter
Gjest _Leela_ Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 (endret) Kodein omdannes til morfin i kroppen, men ikke alt kodeinet omdannes så skal visst ikke være så avhengighetsdannende. Men har selv bodd i utlandet og var en del man kunne få kjøpt der som ikke var å få uten resept i Norge. De hadde blant annet en skikkelig hestekur mot forkjølelse som virkelig funka, kommer til å savne den ved neste forkjølelse. Endret 5. mai 2007 av _Leela_
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Men har selv bodd i utlandet og var en del man kunne få kjøpt der som ikke var å få uten resept i Norge. De hadde blant annet en skikkelig hestekur mot forkjølelse som virkelig funka, kommer til å savne den ved neste forkjølelse. ← Er det innenfor EØS er det lovlig å importere til privat bruk, også via post.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2007 #15 Skrevet 6. mai 2007 Men har selv bodd i utlandet og var en del man kunne få kjøpt der som ikke var å få uten resept i Norge. De hadde blant annet en skikkelig hestekur mot forkjølelse som virkelig funka, kommer til å savne den ved neste forkjølelse. ← Noen kur mot forkjølelse eksisterer desverre ikke, ikke her eller i noe annet land, her er det nok placedo som er gjeldende.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2007 #16 Skrevet 7. mai 2007 Noen kur mot forkjølelse eksisterer desverre ikke, ikke her eller i noe annet land, her er det nok placedo som er gjeldende. ← Helt enig. Men skal aldri undervurdere placebo, virker jo faktisk 30% av gangene. Virker litt som om det ikke er foreskrevet av en lege så virker det helt sikkert altså Kan ikke forstå hvorfor folk heller vil stole på medisiner fra nettet eller utenlandet i stede for å gå til legen og kontrolerte medisiner.
Gjest Elfrida Skrevet 7. mai 2007 #17 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Noen kur mot forkjølelse eksisterer desverre ikke, ikke her eller i noe annet land, her er det nok placedo som er gjeldende. ←Men det fins medisiner som demper symptomene så mye at man føler seg helt frisk. Det er ofte kombinasjonsmedisiner med smertestillende, febernedsettende og ting som renser opp i tett nese og demper hoste. Disse er ikke å få i Norge. De er helt uvurderlige når man har fått en skikkelig forkjølelse og bare ikke har tid til det i det hele tatt. Jeg skjønner jo at de ikke selges uten resept, men det hadde ikke gjort noe om man kunne få en ukes dose av legen. Innlegget er endret, se reglene m@msen (mod) Endret 7. mai 2007 av m@msen
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2007 #18 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Men det fins medisiner som demper symptomene så mye at man føler seg helt frisk. Det er ofte kombinasjonsmedisiner med smertestillende, febernedsettende og ting som renser opp i tett nese og demper hoste. Disse er ikke å få i Norge. De er helt uvurderlige når man har fått en skikkelig forkjølelse og bare ikke har tid til det i det hele tatt. Jeg skjønner jo at de ikke selges uten resept, men det hadde ikke gjort noe om man kunne få en ukes dose av legen. Men det er vel ikke lovlig å bestille dette til norge iogmed at det er utenfor eøs? Har sjekket med tollvesen og helsetilsynet. De sa at du kan bestille for 3 mnd om gangen fra eøs område. Ellers er det totalforbud å importere legemidler til norge uten riktig klassifisering, apoteker etc. Endret 7. mai 2007 av m@msen
Gjest Elfrida Skrevet 7. mai 2007 #19 Skrevet 7. mai 2007 Jeg bestiller ikke, tar med en pakke når jeg er ute og reiser. Jeg har uansett ikke behov for mer en en pakke på 2-3 år.
Gjest =tentacle= Skrevet 7. mai 2007 #20 Skrevet 7. mai 2007 Stemmer det at man kan kjøpe fks paralgin forte reseptfritt i spania? ← Har du behov for Paralgin Forte, kan du få det på resept i Norge. Er det misbruk du planlegger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå