Amanlis Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har, som de fleste andre, tørre føtter om sommeren siden jeg ikke bruker sokker. Det medfører jo en del tørr og hard hud. Jeg prøver å skrape bort med fotfil, men tålmodigheten min er det så som så med, så det blir ikke så bra. Finnes det en vidunderkrem som jeg kan smøre føttene med, og som mykgjør en del av den harde huden, slik at jeg slipper å file så mye?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Jeg synes det hjelper mer å file jevnlig enn å bare bruke krem. Men en kombinasjon er nok det beste. Jeg filer den harde huden 1-2 ganger i uken og masserer inn med Saltrates fotkrem med sjøalger etterpå. Og så tar jeg et fotbad i ny og ne når jeg kommer på det. Fungerer supert for meg, og jeg elsker å gå barbeint om sommeren
Luzi Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Jeg bruker rett og slett body butter på føttene etter jeg har dusja:p Det er kanskje en ide å file de også som nevnt over, for å fjerne døde hudceller.
Miracl3 Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Jeg tar et par omganger med fotfilen hver gang etter dusjen, og smører føttene med scholl fotkrem. Virker utmerket for meg.
Amanlis Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2007 Tipset om å file i dusjen var lurt. Hva slags fotfil bruker dere?
Miracl3 Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Tipset om å file i dusjen var lurt. Hva slags fotfil bruker dere? ← En fra scholl, men har også en fra Body shop og en svamp av sjøalger. Men syntes den fra scholl er best jeg.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Tipset om å file i dusjen var lurt. Hva slags fotfil bruker dere? ← Ja, jeg pleier også å gjøre det i dusjen for da blir huden myket godt opp og da får man en rutine på det. Jeg bruker en fotfil fra Lindex
nynne Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 ja det hjelper godt å file like etter dusj - mens en forts er litt våt. Har prøvd fotfil fra bodyshop og fra scholl, og sistnevnte er supergod, kan ikke sammenlignes;) elelrs er jeg godt fornøyd med fotkrem fra scholl, compeed og vichy. Vichy har en intensiv "fotkur", velldig god om man har såre sprekker og sånn iallefall.
Drua Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Scholl har en fotskrubbekrem som jeg synes er super. Du gnir den godt inn og den harde huden skrubbes rett og slett av mens du gnir den inn. Det er også lettere å file etter du har skrubbet. Jeg tar alltid fotbad med grønnsåpe før jeg skrubber, for da kan jeg enkelt skylle av skrubbekremen etterpå også. Som fuktighetskrem tilslutt bruker jeg bare en håndkrem, fungerer fint
dront Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Jeg bruker (i dusjen) en porøs plastdings fra Kremmerhuset, den minner litt om kunstig pimpstein. Fungerer bra. I tillegg smører jeg føttene med vanlig body lotion (Jason) etter dusjen. Har myke føtter, og går barbeint hele sommern. Mulig det trengs kraftigere lut om man går mye på jobb, f eks. Men min erfaring er i hvert fall at føttene holder seg myke om jeg skubber jevnlig, med noen dagers mellomrom
Rexina Skrevet 4. mai 2007 #11 Skrevet 4. mai 2007 En fra scholl, men har også en fra Body shop og en svamp av sjøalger. Men syntes den fra scholl er best jeg. ← Scholl er bra ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå