Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #1 Skrevet 5. mars 2003 Vi er et gift par som for snart åtte måneder siden fikk en fantastisk liten jente. Livet har blitt snudd opp ned og vi er veldig lykkelig med den lille, selv om det til tider også kan være krevende. Det vi sliter med er at min kone fullstendig har mistet lysten på sex etter at hun ble mor. Det plager henne selv også, og vi har pratet en del om dette. Hun føler at det for tiden bare er plass til vår lille baby og at det siste hun tenker på er sex. Jeg har stor forståelse for at dette kommer lenger ned på listen i vår situasjon, men føler at det er trist at vi HELT har mistet det fine vi hadde på dette området før. Også mens hun var gravid var det dårlig stelt på den fronten, men da var det mer fysiske plager som sto i veien. Nå tror jeg det ligger mer på det psykologiske planet. Har noen opplevd det samme...og som kan gi oss noen gode råd for hvordan vi igjen kan finne tenningen?? Det er jo litt frustrerende når man liksom skal slutte helt med sex selv om det er herlig å bli en familie.... :blunke:
Joplaya Skrevet 5. mars 2003 #2 Skrevet 5. mars 2003 Gjør mye av husarbeid i en periode. Sørg for at hun får spart opp krefter både fysiskt og psykisk. Plei henne, vis omsorg og ømhet uten å ymte frempå om sex. Skaff barnevakt for en kveld. Gi henne all oppmerksomhet og avslappning hun trenger. Ikke press på med sex allerede da, kanskje hun bare tenker på hvordan det går med jenten deres hos barnevakten og ikke klarer tanken på sex. Men kanskje 2 eller 3 gangen dere to har fri sammen, da kan du begynne å tenke på sex igjen Det er lett å føle at kroppen bare er babyens når man får baby. All kos og amming tapper faktisk en hel del krefter! Ta deg mye av jenten deres! Ta stell og bleieskift når du er hjemme. Eneste rådet jeg egentlig har (utenom det jeg allerede har nevnt) er at du må være tålmodig og gi henne tid. I mellomtiden bør du gjøre det du kan for at hun skal få mer overskudd. Gi masse massasje - uten om forventninger om sex. Ikke misforstå det jeg har skrevet; ikke noe galt at du viser lyst eller tenning Men ikke press deg på... Noen kvinner trenger faktisk over året på seg før de i det hele tatt føler lyst igjen... Noen trenger å ha sex først før lysten dukker opp. Kanskje der er en psykisk barriere der pga babyen. Lykke til! Var nok ikke så mye til hjelp dette, men det er bare de små tips jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå