Sannerhaugen Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hei! I bryllupet til min bror i sommer var jeg film ansvarlig og redigerte sammen en film til det nye lykkelige paret. Jeg har gått på filmskole og kunne tenkt meg å jobbe videre med dette. Men hvordan stiller du deg til det? Hadde du hatt lyst til å hyre inn en person for å filme bryllupet ditt, og lage en oppsummerings film av det på DVD, som du hadde hatt resten av livet?? Jeg vil gjerne sjekke markedet ang. dette, før jeg satser alle sparepengene på det setter pris på alle typer svar! Hilsen Sannerhaugen Endret 2. mai 2007 av vimse
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Det er ikke noe jeg hadde brukt penger på, nei.
*Emma* Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Jeg ville ikke brukt penger på det. Det er veldig vanlig i USA så vi fikk tilbud om det da vi giftet oss der,men vi valgte å ikke legge penger i det å hellre filme selv. Vår filmholdt i massevis. Men for all del - jeg har sett klipp fra filmer andre bruder i usa har fått og edt ser jo skikkelig profft og kuult ut!
Kath Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Det er jo allerede noen på dette markedet i Norge, og det virker som om de er fullbookede, så det kan jo være et marked!
MayaM Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Om jeg ikke hadde hatt noen kyndige rundt meg som tar dette oppdraget, så hadde jeg vurdert det. Men om det hadde vært like dyrt som fotgrafer o.l., så er det heller tvilsomt at jeg ville gjort det. Men vet ikke, fordi vi har kjente som filmer
♥Mirella♥ Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har lyst til det, men det blir nok for dyrt... Ville da hatt to videosnutter, en som var redigert ned til 1 time, og en "musikkvideo" på 3-4 min. Må nok satse på at venner/familie filmer, og at vi heller bruker penger på redigeringa.
rsa Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Jeg vet faktisk ikke. Kommer helt an på prisen. Hadde jo vært litt stas å ha hele dagen på film. Alt fra sminking til dansing. Men som sagt vet jeg ikke helt. Hvis noen i familien er gode til å filme, overlater jeg det til dem. Har redigert en god del selv, så da kunne jeg redigert filmen slik jeg vil ha den. Men hør litt med de som jobber med dette. Dersom de er travle, er jo det et godt tegn.
Mirabella83 Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 (endret) Siden vi har et begrenset budsjett hadde ikke vi kommet til å kjøpe det. Jeg kan bittelitt film og redigering selv og trenger bare noen til å holde kameraet den dagen (og som ikke er altfor klønete), så kan jeg redigere selv. Jeg tror prisen har mye å si. Men på den andre siden er det utrolig hvor mye folk betaler for å ha med fotograf både før og etter vielsen. Jeg vil tro markedet er der. Men blandt de somhar litt mer å "rutte med" enn meg selv Lykke til! Tøft initiativ! Endret 2. mai 2007 av Mirabella83
rusketulla Skrevet 2. mai 2007 #10 Skrevet 2. mai 2007 Jeg hadde ønsket å gjøre det i bryllupet vårt, men slik det er i dag er prisene så sinnsyke at vi dropper det.. Er du flink og rimelig er det sikkert et marked for det
Emilie_82 Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 En venninne av meg hadde det, og var kjempefornøyd. Da de sammenliknet en "vanlig film" med den "proffe", var det stooor kvalitetsforskjell, og den "proffe" var super klipt til i etterkant. Lyden var også en helt annen. Hun jobber nå på spreng for å overbevise min kjære og meg, men tror nok ikke vi velger det. Tror vi vil bruke penger på noe annet istedenfor, og uansett tror jeg ikke en film blir tilsvarende de bildene om minnene som sitter i hodet... De blir mine og er akkurat sånn som jeg kommer til å huske den store dagen
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Nei. Jeg vil egentlig ikke ha noen privat filming heller, hvertfall ikke under vielsen.
Gjest Frances Skrevet 3. mai 2007 #13 Skrevet 3. mai 2007 Jeg vil heller ha bilder. Mer sannsynlig at de blir sett på i etterkant.
X-up Skrevet 3. mai 2007 #14 Skrevet 3. mai 2007 JA, vi skal ha det. Nå skal vi ha bryllupet i utlandet og her er det vanlig. Vi hadde valgt filming, om seremonien hadde vært hjemme i norge også. Skal ha to personer som filmer oss hele dagen. Kanskje du kan samarbeide med noen bryllupsforografer...? Gi en demo til fotografen som han/hun kan vise kommende brudepar. Hvis brudepaet velger filming i tillegg, kan de jo få noe rabatt av deg... Veldig få som har sett slike filmer,det er ikke så vanlig i norge enda, og da er litt "skremmende" å måtte betale mye for det... På lang sikt tror jeg det kan være marked for det.... Lykke til
Hedda-78 Skrevet 3. mai 2007 #15 Skrevet 3. mai 2007 Kommer an på pris, rett og slett. Måtte hatt gode referanser, også, og noen videoer å vise fram som eksempel før vi bestemte oss. Mulighet for å kjøpe rå-opptaket slik at man kunne redigere det selv, evt bare se på det og velge ut/velge bort det man ville før redigering.
ija Skrevet 3. mai 2007 #16 Skrevet 3. mai 2007 Jeg skal ha ei som filmer hele dagen, og ei som tar bilder så vi får det virkelig dokumentert
Liset Skrevet 3. mai 2007 #17 Skrevet 3. mai 2007 Pris har mye å si! Hadde det ikke vært så alfor dyrt hadde vi nok villet hatt noen som filmet!
Sannerhaugen Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. mai 2007 Takk for mange svar! Det er veldig mange ulike meninger her. Men det er da bara positivt. Tror det er litt som mange her sier, at det er nytt å hvorfor skulle man betale for det i tillegg når man bruker så mye penger ellers..? Så jeg skjønner det! Men når det er sagt, så trenger ikke prisen å bli så dyr.. Det koster da ikke så mye for materialer osv.. så det går bare på "timesprisen" til den enkelte. For meg er det en hobby-jobb i tillegg.. så vil ikke ha tatt så mye betalt egentlig. Men det er klart en må ha noe å vise til.. Hva man kan gjøre. Prosessen hadde vært slik: -Samtale med brudeparet ang. hva som betyr mest for de å ha med på tape. -så vært på befaring (altså sett hvor selskapet og selve bryllupet holdt sted. SLik at en kan planlegge) -Så filme i bryllupet selvfølgelig. -Se på rå-materiale sammen med brudeparet. Hvor de kan velge sine favoritt scener osv. - lage en rough-cut (en ca redigering), så ser brudeparet på, er de fornøyde lager vi den ferdig. visst ikke så lager vi den annerledes til de er fornøyde. Kanskje det ikke er så skummelt lengre? - S
Liset Skrevet 4. mai 2007 #20 Skrevet 4. mai 2007 Takk for mange svar! Det er veldig mange ulike meninger her. Men det er da bara positivt. Tror det er litt som mange her sier, at det er nytt å hvorfor skulle man betale for det i tillegg når man bruker så mye penger ellers..? Så jeg skjønner det! Men når det er sagt, så trenger ikke prisen å bli så dyr.. Det koster da ikke så mye for materialer osv.. så det går bare på "timesprisen" til den enkelte. For meg er det en hobby-jobb i tillegg.. så vil ikke ha tatt så mye betalt egentlig. Men det er klart en må ha noe å vise til.. Hva man kan gjøre. Prosessen hadde vært slik: -Samtale med brudeparet ang. hva som betyr mest for de å ha med på tape. -så vært på befaring (altså sett hvor selskapet og selve bryllupet holdt sted. SLik at en kan planlegge) -Så filme i bryllupet selvfølgelig. -Se på rå-materiale sammen med brudeparet. Hvor de kan velge sine favoritt scener osv. - lage en rough-cut (en ca redigering), så ser brudeparet på, er de fornøyde lager vi den ferdig. visst ikke så lager vi den annerledes til de er fornøyde. Kanskje det ikke er så skummelt lengre? - S ← Hørtes bra ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå