Nattseileren Skrevet 4. mai 2007 #21 Del Skrevet 4. mai 2007 Man vet aldri hvilke grenser folk har for påfunnene sine før det er for sent, og siden dette var temmelig drøyt synes jeg de skal få konsekvenser for det. Russen som gjorde dette ville jo aldri blitt straffet for handlingen uansett, og om enkelte skal være immune mot loven skjønner jeg godt at noen tar loven i egne hender og straffer dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ATV Skrevet 4. mai 2007 #22 Del Skrevet 4. mai 2007 hadde noen gjort det i mot ungen minn ville jeg enten banka livsmøkka ut av et parr av de eller ventet til de parkerte et sted også heldt grus i motoren dems, da kunne de kidnappet folk på sykkel resten av russetiden! jeg forstår så utrolig godt faren som gjorde dette, politiet gjør ikke noe med det, russestyrene ler av det og russen som gjorde det får knuter og greier. en lokal gutt blei for tre år siden bundet i underboksa til en lyktestolpe langs veien av noen russ, de fikk bilde i avisen, russestyret mente "publikum" burde tåle slik og politiet sa at dette var grovt men at det var lite de fikk gjort med det, gutten derimot, han sluttet på almenfag etter det første året, ville ikke dra på skolen mer sa han. nå sitter han får det meste inne og driver med sitt, lite sosial osv mens russen kan skryte av at de var i avisen etter og ha bundet en gutt til en stolpe. og om folk hadde reagert hver gang med og banke eller på andre måter ta igjen med disse drittungene så ville knutereglene fort bli lit snillere. men, det hadde vi sluppet om politiet hadde gjort sitt her, politiet og eventuele russestyrer mm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg tror det er et tegn på at rettsstaten Norge er på vei til å gli ut. Politiet pålegges stadig nye oppgave samtidig med at lovbrudd øker fordi det ikke er ressurser til å påtale de som gjør lovbrudd. Sannsynligvis burde antall politi vært dobblet sammen med en dobbling av dommer standen, fengselsplasser, etc, etc. Så lenge politikerene ikke berøres direkte blir det slik (dvs at vi må holde utenfor saker som når noen kaster en kake på en politiker og får 30 dagers fengsel). Jeg tror vi bare må innse at kidnapping av barn har blitt akseptert av rettsvesenet. Drap, vold. tortur og voldtekter gir noen få års fengsel. Nå har det gått så langt at også barn får gjennomgå uten at politiet tar ut tiltale tiltross for at russen tilstår, og kakekasting på politikere fremstår snart som det værste en kan gjøre. Om en driver egen forretning og tar tyvene på fersken og banker dem opp må en regne med tiltale, - mens tyvene går fri. Jeg synes det som skjer vitner om at vi er på vei til et retttsløst samfunn. Å akseptere kidnapping av 13 åringer er et signal om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 4. mai 2007 #24 Del Skrevet 4. mai 2007 Når stefaren spør hvor de har vært med datteren og de ikke svarer forstår jeg godt at han ble forbannet. Han kunne jo ha ringt politiet der og da fremfor å bli voldelig. Jeg synes forøvrig (uten at det har noe med denne saken å gjøre) at hele russeordningen burde fjernes men det ser ikke ut til at det vil skje...Inn med skoleuniformer og voksen atferd, ut med russ og uhøflighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 4. mai 2007 #25 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg er vist dene eneste som mener at stefaren overreagerer her. At jenta kan få varige mèn? Når stefaren viste hvem de var, så kjente tydeligvis jenta dem da.. Blir bare for dumt spør du meg. Og å si at "hva kan de finne på, når de gjør dette", de har da ikke skadet jenta, og hun fikk tak i moren sin, og alt er vel bra med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
måneperle Skrevet 4. mai 2007 #26 Del Skrevet 4. mai 2007 Kidnappingen av den stakkars jenta ble omtalt som en "russestrek" og stefarens reaksjon som et alvorlig overtredelse. Hallo, litt snudd på hodet kanskje?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 4. mai 2007 #27 Del Skrevet 4. mai 2007 Syntes ikke det er riktig det faren til denne jenta gjorde, men skal ikke si for sikkert at jeg ikke ville gjort akkurat det samme selv.. Vet hvor forbannet jeg blir på unger som oppfører seg ille mot andre unger, og russ er da vitterlig voksne nok til å skjønne at dette må være forferdelig for denne jenta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 4. mai 2007 #28 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg er vist dene eneste som mener at stefaren overreagerer her. At jenta kan få varige mèn? Når stefaren viste hvem de var, så kjente tydeligvis jenta dem da.. Blir bare for dumt spør du meg. Og å si at "hva kan de finne på, når de gjør dette", de har da ikke skadet jenta, og hun fikk tak i moren sin, og alt er vel bra med henne. ← Ja, det gikk bra med jenta, men synes du virkelig sånn oppførsel er greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vsn Skrevet 4. mai 2007 #29 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg skjønner reaksjonen godt, og synes de fikk som fortjent. Egentlig burde de fått fengselsstraff også for kidnapping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 4. mai 2007 #30 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg synes forøvrig (uten at det har noe med denne saken å gjøre) at hele russeordningen burde fjernes men det ser ikke ut til at det vil skje...Inn med skoleuniformer og voksen atferd, ut med russ og uhøflighet. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 4. mai 2007 #31 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg skjønner meg egentlig ganske godt på stefaren jeg må jeg si. Husker jeg ble "kidnappet" av russen når jeg var 13 og ble "døpt", altså dyttet hodet under vann ufrivillig. Jeg syns ikke det var noe gøy i det hele tatt og var ganske så redd for å være ærlig. Hadde faren min fått tak i russen som gjorde dette så hadde nok dem også fått seg noen slag tenker jeg. Jeg liker ikke at problemer blir løst med vold, men skjønner godt reaksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mai 2007 #32 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg synes forøvrig (uten at det har noe med denne saken å gjøre) at hele russeordningen burde fjernes men det ser ikke ut til at det vil skje...Inn med skoleuniformer og voksen atferd, ut med russ og uhøflighet. ← Jeg tror ikke det har noe for seg å forby russetiden. Den kommer til å bestå uansett. Det som kanskje kan forbys, og som helt klart bør forbys, er å ha russeknuter som oppfordrer til lovbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 6. mai 2007 #33 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg tror ikke det har noe for seg å forby russetiden. Den kommer til å bestå uansett. Det som kanskje kan forbys, og som helt klart bør forbys, er å ha russeknuter som oppfordrer til lovbrudd. ← Helt enig. Og jeg synes vi skal bli flinkere til å holde russ ansvarlig for ulovlige gjerninger, enten disse er grove eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 6. mai 2007 #34 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg skjønner at mange av dere er for borgervern. Ganske skremmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ATV Skrevet 6. mai 2007 #35 Del Skrevet 6. mai 2007 det er desverre følgene når enkelte mener at de står over låven pga endt skolegang, og at politiet ikke gjør noe med det. om flere begynner og ta igjen med slikt så er det de få russene som plager vanlige folk som får lide, og da trur jeg det fort blir slutt på det. russen kan gjerne drive og spille høy musikk og feste, men når det går utover uskyldige har de dratt den lit for langt og om politiet da ikke er interesrt i og gjøre noe med det så er eneste mulighet og lære de lit folkeskikk selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå