Far til 2 Skrevet 2. mai 2007 #1 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg ser at russen fikk bank av en stefar fordi de kidnappet en 13 år gammel jente. Russ kidnappet 13-åring Hva mener dere andre om dette ? Selv er jeg mot bruk av vold såfremt det ikke er for å forsvare seg selv, men kan likevel langt på vei forstå denne mannen. Om noen av mine barn hadde blitt ufrivillig kjørt langt av sted tror jeg jeg hadde blitt redd for barnet og kunne kansje reagert på en slik måte. I dette tilfellet ble russen banket opp i etterkant (etter at denne faren kunne ha roet seg ned), og vold burde derfor ikke vært nødvendig. Men vi vet at russen opp gjennom årene har gjort mye dumt, og noe av det kan beskrives som direkte farlig. I dette tilfellet ble jenta etterlatt tynnkledd og barbeint i et øde område, og selv om handlingen ikke kan beskrives som direkte farlig mener jeg det er riktig at de ansvarlige blir "forklart" at det ikke er akseptabelt. Det spørs bare om tilsnakk fra politiet vil gi den riktige forståelsen for hvordan barn og foreldre reagerer når slike ting skjer. Hva mener dere ? Ville dere valgt å bli sitende hjemme og si at "det er slike ting som skjer" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 2. mai 2007 #2 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg tror flere ville gjort det samme hvis noen tok dattera deres ut til et øde område og etterlot henne barbeint og tynnkledd. Hva måtte den jenta føle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 2. mai 2007 #3 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har ikke satt meg godt inn i saken, men er enig med "Far til 2" at reaksjonen er forståelig, men ikke akseptabel. Å løse situasjoner med vold er ganske primitivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 2. mai 2007 #4 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Skjønner stefaren godt jeg! Dette må ha vært et mareritt for denne jenta da det skjedde, og kanskje i lang tid framover. Nei, man skal ikke ta loven i egne hender - men dette var ingen morsom russestrek! Hvorfor i huleste gjorde dem dette? Om jeg hadde gjort det selv? Kanskje........*vet ikke* Endret 2. mai 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mai 2007 #5 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Jeg har ikke satt meg godt inn i saken, men er enig med "Far til 2" at reaksjonen er forståelig, men ikke akseptabel. Å løse situasjoner med vold er ganske primitivt. ← Enig. Jeg forstår reaksjonen hans, men han burde gått rett til politiet og anmeldt dem. Endret 2. mai 2007 av Bellatrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 2. mai 2007 #6 Del Skrevet 2. mai 2007 Selv om jeg er i mot vold så skjønner jeg denne stefaren godt, hadde gjort det samme selv hadde det vært min datter (hvis jeg hadde vært sterk nok da ). Russen er en pest og en plage for mange. Så fort russen får på seg russeklærne så tror de at de kan gjøre hva de vil, det er helt utrolig hva de finner på. Når de er så gamle blir de regnet som voksne, men når russeklærne kommer på synker de til barnehagestadiet med en gang. Jeg håper de fikk en lærepenge så de ikke gjør dette flere ganger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 2. mai 2007 #7 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Selv om jeg er i mot vold så skjønner jeg denne stefaren godt, hadde gjort det samme selv hadde det vært min datter (hvis jeg hadde vært sterk nok da ). Russen er en pest og en plage for mange. Så fort russen får på seg russeklærne så tror de at de kan gjøre hva de vil, det er helt utrolig hva de finner på. Når de er så gamle blir de regnet som voksne, men når russeklærne kommer på synker de til barnehagestadiet med en gang. Jeg håper de fikk en lærepenge så de ikke gjør dette flere ganger..... ← Ikke sant! De tror plutselig at da kan de gjøre presis det de vil og tror de kan slippe unna ved å si at det var en "russestrek" Enig. Jeg forstår reaksjonen hans, men han burde gått rett til politiet og anmeldt dem. ← Det hadde vært det smarteste ja, men lurer på hvordan jeg selv hadde reagert i samme situasjon! Endret 2. mai 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mai 2007 #8 Del Skrevet 2. mai 2007 Ikke sant! De tror plutselig at da kan de gjøre presis det de vil og tror de kan slippe unna ved å si at det var en "russestrek" Det hadde vært det smarteste ja, men lurer på hvordan jeg selv hadde reagert i samme situasjon! ← Det mest mfornuftige hadde vært å anmelde dem, samtidig kan det hende de hadde fått ekstra knute i lua av å bli anmeldt. Da har man premiert særdeles dårlig oppførsel. Noe jeg har inntrykk av at gjøres mye blant russ. Så sånn sett hadde kanskje det beste vært og gitt dem skikkelig juling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 2. mai 2007 #9 Del Skrevet 2. mai 2007 Om man ser på andre situasjoner der man tyr til selvtekt, så vil resultatet av denne situasjonen være at russen går fri mens stefaren får en bot. Selv mener jeg at stefaren ikke burde gripe til vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 2. mai 2007 #10 Del Skrevet 2. mai 2007 Det der kommer ikke russen til å forstå før de selv får barn... Men det er absolutt ingen unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvina Skrevet 2. mai 2007 #11 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Stakkar jenta, hun må jo ha hatt det helt forferdelig. Når de var villige å forlate henne tynnkledd og barbeint kan man jo begynne å lure på hvilke andre ting de kunne funnet på å ha gjort da. Det er jo på en måte et overgrep siden hun ikke fikk bestemme over seg selv. Håper de som kidnappet henne får en skikkelig straff, synes noen ganger at russen bruker unnskyldningen "det var jo bare en russestrek" alt for ofte, og altfor lett. Endret 2. mai 2007 av Lurvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elodi Skrevet 2. mai 2007 #12 Del Skrevet 2. mai 2007 Skjønner stefaren godt jeg! Dette må ha vært et mareritt for denne jenta da det skjedde, og kanskje i lang tid framover. Nei, man skal ikke ta loven i egne hender - men dette var ingen morsom russestrek! Hvorfor i huleste gjorde dem dette? Om jeg hadde gjort det selv? Kanskje........*vet ikke* ← Enig i dette! Tror nok dette kunne være ganske traumatisk for jenta, og kanskje noe hun vil slite med i ettertid. Jeg tror kanskje jeg hadde vært kapabel til å ta loven i egne hender om noen gjorde noe slikt mot mitt barn... Her i byen hadde russen i dag fylt vannpistoler med tiss og sprutet på skolebarna som skulle hjem fra skolen. Jeg synes sånt er alt annet enn morsomt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mai 2007 #13 Del Skrevet 2. mai 2007 Her i byen hadde russen i dag fylt vannpistoler med tiss og sprutet på skolebarna som skulle hjem fra skolen. Jeg synes sånt er alt annet enn morsomt!! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 2. mai 2007 #14 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) For å være ærlig synes jeg russen som ble slått ned fikk som fortjent. Men på den annen side burde ikke stefaren tatt loven i egne hender. Endret 2. mai 2007 av murray Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 2. mai 2007 #15 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg skjønner frustrasjonen til denne stefaren, men tyr man til vold har man tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvina Skrevet 2. mai 2007 #16 Del Skrevet 2. mai 2007 Her i byen hadde russen i dag fylt vannpistoler med tiss og sprutet på skolebarna som skulle hjem fra skolen. Jeg synes sånt er alt annet enn morsomt!! ← I alle dager Det finnes da mange andre ting man kan gjøre i russetida som er mer artige, sprute tiss på barn er jo bare ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 2. mai 2007 #17 Del Skrevet 2. mai 2007 Hmmm.. Jeg husker når jeg gikk på ungdomsskolen var det mange av jentene som gikk rundt og ønsket å bli kidnappet av russen. De som hadde brødre som var russ var spesielt "utsatt". Du ble ikke kidnappet hvis du ikke ba om det selv... Men, men- hva som har skjedd her vet jeg ikke, men jeg synes ikke faren har rett til å gjøre det han gjorde. Forståelig? Ja, Ansvarlig? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emeldina Skrevet 3. mai 2007 #18 Del Skrevet 3. mai 2007 Da jeg var russ, var en av oppgavene i rebusløpet å kidnappe en fjortis, og etterlate denne ved neste post. Mine venninner og jeg fant et par jenter, som ikke var helt motvillige, og tok disse med oss videre. De syntes det var kjempestas, og ringte rundt til venner og skrøt. Da vi kom til neste post, hvor vi skulle etterlate disse, dro vi ikke videre før de hadde ringt noen som kunne komme og hente dem. Hvis de ikke hadde funnet noen, så hadde vi tatt dem med oss videre, og satt dem av der vi plukket dem opp. Sånne kidnappings-oppgaver/-knuter kan gjøres på en ordentlig måte: 1. Ikke ta med noen som ikke blir med mer eller mindre frivillig. 2. Passe på at de kommer seg tilbake. Skjønner godt at jenta ble redd, og at faren ble sint. Men å ty til vold? Vel, det er vel ikke helt riktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gina87 Skrevet 3. mai 2007 #19 Del Skrevet 3. mai 2007 Stakkars jente :-( Hadde dette skjedd meg da jeg var 13 hadde jeg nok blitt ganske påvirket av hendelsen. En 13 åring er faktisk ikke så gammel. Jeg var russ selv i fjor, og vet godt hvor idiotiske mange blir når de tar på seg drakten. Tremenningen min ble utsatt for det samme da hun var russ, er vel rundt 10 år siden nå. Ble kidnappet av russ fra en annen skole, og kjørt ut i ødemarken. Hun hadde astma, og etter å vandret langs gata i 2 timer fikk hun et anfall og sluttet å puste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 3. mai 2007 #20 Del Skrevet 3. mai 2007 Fy flate, at det går an. Hvorfor er alt det russen syns er så morsomt det som andre syns er ekkelt. Jeg tipper at ingen av dem hadde likt å bli sprutet ned med tiss heller. Og jeg forstår godt stefaren som banket dem, det ville jeg nok også hatt lyst til i samme situasjon. Men så var det lovligheten da..... de skulle i hvert fall fått så ørene flagret. det er sikkert og visst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå