Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På den store dagen skal jeg til frisøren for å få satt opp håret mitt, da kommer jeg selvsagt (?) i vanlige klær, ikke brudekjolen. Skal jeg be de på frisørsalongen om å sette i sløret mitt, eller skal jeg gjøre det hjemme? Tenker at det kanskje er litt vanskelig å feste sløret og få det fint hvis jeg skal gjøre det hjemme etter at frisøren har ordnet håret mitt, men samtidig så er det jo veldig upraktisk å dra hjem, ha på meg kjolen og ordne meg fin med et stort slør på hodet også! Sløret mitt blir nok ikke så veldig langt da, blir vel ned til rumpa ca.

Hva gjorde dere?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisøren satte på sløret ja. Nå hadde jo jeg frisøren hos meg da. Jeg hadde på meg en "tube top" som jeg bare dro av etterpå også dro vi kjolen opp nedenfra liksom.

Vet mange skifter hos frisøren også og ikke er hjemom etterpå.

Jeg hadde langt slør....vi hadde ca 2 timer fra frisøren dro til vi kledde på oss...så da gikk jeg rundt (inne på hotellrommet) i langt slør, tubetop og kort sommerskjørt..veldig stilig :ler:

Skrevet

Jeg skal kle på meg hos frisøren, så da skal hun også sette på sløret og vise hvordan jeg med enkelhet kan ta det av og på til bilder, og utover kvelden.

Skrevet

Hvis du setter det på hos frisøren er det ihvertfall større sjans for at det blir pent, og at sløret sitter fast uansett om noen drar i det eller tråkker på det. Er veldig greit å ta på kjolen hos frisøren også, men det kommer jo an på hvor lang tid det er mellom frisør og vielse, og om det evt er for sent å endre timen.

Skrevet

Ville satt på sløret hos frisøren. Ikke noe problem å gå rundt med sløret noen timer før man kler på seg kjolen. Uansett så vil man jo ha på seg klær som ikke må dras over hodet. Kommer litt an på hvordan frisyre du skal ha, men vet at mange har litt hår over slør-festet, og da må jo frisøren ordne dette.

Fint å øve seg å gå på do med slør, før man får på kjolen også. Tips: snurr det rundt halsen ;)

Skrevet

Takk for mange svar! :-D

Snakket med mamma og vi fant ut at jeg må nok ha på meg overdelen til brudekjolen når jeg drar til frisøren, og så fester frisøren sløret mitt. Så får jeg gå med den toppen og sløret resten av dagen, antar det ikke blir såå lang tid:)

Kommer til å føle meg ganske teit når jeg kjører bil med brudekjoleoverdel og slør på hodet da, får nok noen rare blikk :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde kjolen med til frisør, og hadde planlagt frisørtimen slik at dette passet til resten av dagen. På vei til frisør hadde jeg på meg en forknappet jakke slik at denne gikk av igjen uten å bli dratt over hodet.

Skrevet

Tenker jeg skal få frisøren til å feste sløret, så kan jeg ta på meg brudekjolen og sånn hjemme. Vil ikke dra med meg kjolen rundt, det føles tryggest å skifte hjemme hos mamma. Mamma skal kjøre meg til frisøren, og så skal jeg ha med meg forloveren min som kan passe på at sløret ikke kommer borti noe så det blir møkkete på veien. Kommer nok bare til å ha på meg en jakke med glidelås hos frisøren slik at jeg ikke trenger å dra noe over hodet.

Skrevet

Jeg skiftet hos frisøren. Men uansett ville jeg nok ha latt frisøren feste sløret. Frisøren min festet sløret før hun var helt ferdig med oppsetting av håret. I tillegg til å feste kammen inni oppsettet med hårnåler, festet hun selve sløret til håret med hårnåler også, fordi kammen var så smal at det var penest at sløret falt litt bredere enn kammen, hvis dere skjønner. Etterpå gjorde hun ferdig oppsettet. Så sløret satt dønn fast hele kvelden. Hadde slør til rompa. Tror absolutt at det blir penest og tryggest å gjøre det hos frisøren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...