Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #41 Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jeg betaler alt selv, og det er mye penger. Jeg har heller ikke noe å kjøre med privat så får ikke øvd meg utenom kjøretimene (mamma nekter, og pappa har aldri tid). Jeg har brukt 7000 kr i april på kjøretimene og det er nesten hele lønningen min, og jeg er glad jeg har lånekassepenger. Hos meg så har det aldri vært snakk om at jeg får den, ikke engang litt sponsing så her må jeg klare meg uten hjelp. Nå begynner jeg snart på siste delen så er jo snart ferdig heldigvis Det obligatoriske for meg koster 12200 kr og det inkl. mørkekjøring, glattkjøring, sikkerhetskurs på vei, trafikaltgrunnkurs, leie av bil til oppkjøringen. I tillegg er alle kjøretimene, teoriprøven. landeveiskjøring og forbikjøring er i et men jeg er ikke sikker på om det er egen pris til dem eller om det er kjøretime priser som gjelder. Jepp, lappen koster men jeg gleder meg til jeg får den! Endret 4. mai 2007 av Tweek
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #42 Skrevet 4. mai 2007 Mørkekjøring, ja.. Det finnes ikke lenger. Nå er det mørke..tja. undervisning. Teori. ← Hva er vits når elevene ikke engang kjører? Men det er samling av elever som sitter i bil og ser noen andre blinke på hverandre. Tåpeligegreier. Iværtfall det jeg har hørt. Jeg må ta det etter jeg har fått lappen for jeg regner med å få den i sommer.
Aurela Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #43 Skrevet 4. mai 2007 Hvor mye kostet det pr. time da? ← Der jeg kjører så er det dobbelttimer.. De koster 1000 før kl 17 og 1100 etter kl 17. Det ligger nok på ca 500 per time/1000 for dobbelttime, hvertfall her i nærheten...
Gjest Alou Skrevet 4. mai 2007 #44 Skrevet 4. mai 2007 Min kjøreskole hadde 450,- pr. 45 min. Og fast pris på den obligatoriske pakken og hvis jeg ikke husket helt feil var det ca. 5000 minus mørkekjøring.
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #45 Skrevet 4. mai 2007 Det ligger nok p å de samme prisene rundt forbi, men man må se på kjørelæreren å høre på erfaringer rundt forbi. Jeg kunne fått kjøretimer mye billigere enn det jeg gjør nå, men min kjørelærer er veldig flink og da betaler jeg litt mer. Kommer til å lønne seg i lengden da jeg slipper å ta mange flere kjøretimer fordi kjørelæreren ikke er så god.
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. mai 2007 #46 Skrevet 4. mai 2007 Tror jeg endte på 10-12.000 da jeg tok lappen. Det er vel tre år siden. Betalte alt selv. Hadde flyttet hjemmefra da, men regner med at jeg hadde betalt selv uansett.
Thomas Andrè Skrevet 4. mai 2007 #47 Skrevet 4. mai 2007 Betalte det selv, og det regner jeg med at mine barn må også. De har ikke vondt av å måtte betale det selv. Jeg hadde alt det obligatoriske + 11 kjøretimer, så mitt sertifikat kom på ca 11000. ← samme her. Jeg kjørte opp i januar 1997
Kykkelikokos Skrevet 4. mai 2007 #48 Skrevet 4. mai 2007 Der jeg kjører så er det dobbelttimer.. De koster 1000 før kl 17 og 1100 etter kl 17. Det ligger nok på ca 500 per time/1000 for dobbelttime, hvertfall her i nærheten... ← Går ut i fra at Alou fikk det billigere siden hun endte opp på 17 000kr til sammen.
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #49 Skrevet 4. mai 2007 Man kan spare mye penger hvis man kan kjøre mye hjemme, eller hvis man fakisk så og si kan kjøre.
Anneline80 Skrevet 4. mai 2007 #50 Skrevet 4. mai 2007 Synes å huske at jeg endte på 10-11000 totalt, det var i 1999. Med unntak av oppkjøringa, som foreldrene mine sponsa, betalte jeg alt selv. Vi er mange søsken og foreldrene mine ville ikke hatt mulighet til å betale for alle. Å betale lappen selv synes jeg uansett er det greieste - det er fint at ungene lærer seg at ting koster og verdien av å tjene egne penger til noe de har lyst på. Samtidig virker det som det har blitt utrolig mye dyrere med førerkort nå enn for en 8-10 år siden, så jeg er glad jeg tok den da jeg gjorde - selv om jeg så og si aldri kjører bil... Tok lappen på et relativt lite sted, dersom jeg ikke husker helt feil kostet en enkelttime på min kjøreskole 320 kroner den gangen - brukte vel to måneder fra start til slutt, så ganske intensivt...
Anneline80 Skrevet 4. mai 2007 #51 Skrevet 4. mai 2007 Man kan spare mye penger hvis man kan kjøre mye hjemme, eller hvis man fakisk så og si kan kjøre. ← Samtidig er det mange som lærer seg til en del "uvaner" og derfor trenger ekstra kjøretimer til å venne seg av med disse. Men for all del, kjør så mye som mulig - at en har en del timer bak rattet er absolutt å foretrekke:)
Aurela Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #52 Skrevet 4. mai 2007 Tok lappen på et relativt lite sted, dersom jeg ikke husker helt feil kostet en enkelttime på min kjøreskole 320 kroner den gangen - brukte vel to måneder fra start til slutt, så ganske intensivt... ← To måneder.. 320 for en time.. Høres ut som en ønskedrøm!!!
Gjest Alou Skrevet 4. mai 2007 #53 Skrevet 4. mai 2007 Samtidig er det mange som lærer seg til en del "uvaner" og derfor trenger ekstra kjøretimer til å venne seg av med disse. Det sleit jeg med. Hadde fått mange uvaner etter å ha kjørt flere år med foreldre, og det er ikke gjort på et blunk å kvitte seg med sånne uvaner.
Gjest joje Skrevet 4. mai 2007 #54 Skrevet 4. mai 2007 Jeg fikk lappen i 18- årsgave av foreldrene mine. Jeg har ikke oversikt over hvor mange timer eller hvor mye penger det kostet. Jeg kjørte ingenting hjemme og det gjorde det selvfølgelig en del dyrere enn hva som var nødvendig.
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #55 Skrevet 4. mai 2007 Samtidig er det mange som lærer seg til en del "uvaner" og derfor trenger ekstra kjøretimer til å venne seg av med disse. Men for all del, kjør så mye som mulig - at en har en del timer bak rattet er absolutt å foretrekke:) ← Det er derfor det anbefales å ha et par kjøretimer først, og så kjøre masse med foreldre før man fortsetter.
Anneline80 Skrevet 4. mai 2007 #56 Skrevet 4. mai 2007 To måneder.. 320 for en time.. Høres ut som en ønskedrøm!!! ← Ja, det var ganske intensivt, men ville bli ferdig før russetida. Bodde heller ikke hjemme, så fikk ikke kjørt så mye utenom. Vet at det kostet en del (40-50 kroner) mer å ta timer i de nærmeste byene, så det varierer nok litt hvor en tar lappen også.
Gjest Melonas Skrevet 4. mai 2007 #57 Skrevet 4. mai 2007 Jeg brukte ca 20 000 for 7 år siden. Betalte lappen selv (tok opp lån), og kjørte ikke med foreldre. Mine barn skal helt klart få lappen i 18års gave om vi har mulighet til det.
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #58 Skrevet 4. mai 2007 Det å ta lappen har vel alltid vært på samme nivå i forhold til lønningene.. Værtfall det jeg har hørt
liv Skrevet 4. mai 2007 #59 Skrevet 4. mai 2007 Og de som er så heldige at de bor i stjørdal kommer ganske så billig ut av det. Så og si gratis faktisk. Det er der kjørelærerskolen ligger Så om en kan ta kjøretimer før kl 15 er det bare å melde seg der...
Gjest Tweek Skrevet 4. mai 2007 #60 Skrevet 4. mai 2007 Herregud! Hvorfor vet ikke jeg dette.. Da skulle jeg nok bo der midlertidig ettersom jeg jobber med kosle når og hvor jeg vil! Men er dette like gjeldende som en utlært en?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå